Aquesta versió de la guia docent és provisional fins que no finalitzi el període d’edició de les guies del nou curs.

Logo UAB

Treball de Final de Màster

Codi: 44537 Crèdits: 15
2024/2025
Titulació Tipus Curs
4314939 Nanociència i Nanotecnologia Avançades / Advanced Nanoscience and Nanotechnology OB 0

Professor/a de contacte

Nom:
Enric Menendez Dalmau
Correu electrònic:
enric.menendez@uab.cat

Idiomes dels grups

Podeu consultar aquesta informació al final del document.


Prerequisits

Els necessaris per a cursar un màster.


Objectius

L’objectiu és el de fer recerca en un grup d’investigació o en una empresa que realitzi activitats d'investigació i/o innovació i desenvolupament.  

 

 


Competències

  • Analitzar els resultats de recerca per obtenir nous productes o processos valorant-ne la viabilitat industrial i comercial per transferir-los a la societat
  • Dissenyar, planificar i dur a terme un projecte de recerca en nanociència i nanotecnologia
  • Dominar la terminologia científica i desenvolupar l'habilitat d'argumentar els resultats de la recerca en el context de la producció científica, per comprendre i interactuar eficaçment amb altres professionals.
  • Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis
  • Que els estudiants sàpiguin aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi.
  • Que els estudiants sàpiguin comunicar les seves conclusions, així com els coneixements i les raons últimes que les fonamenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats
  • Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant, en gran manera, amb treball autònom a autodirigit
  • Tenir coneixements que aportin la base o l'oportunitat de ser originals en el desenvolupament o l'aplicació d'idees, sovint en un context de recerca

Resultats d'aprenentatge

  1. Analitzar els resultats de recerca per obtenir nous productes o processos valorant-ne la viabilitat industrial i comercial per transferir-los a la societat.
  2. Aplicar els conceptes i les teories de manera adequada per elaborar un treball de recerca en àmbits relacionats amb la nanociència i la nanotecnologia.
  3. Determinar i prioritzar els objectius, els recursos i els processos per portar a bon terme un treball de recerca
  4. Dominar la terminologia científica i desenvolupar l'habilitat d'argumentar els resultats de la recerca en el context de la producció científica, per comprendre i interactuar eficaçment amb altres professionals.
  5. Elaborar un text científic i comunicar-lo mitjançant una defensa pública
  6. Executar un treball de recerca
  7. Interpretar els resultats experimentals conseqüència d'un treball de recerca en àmbits relacionats amb la nanociència i la nanotecnologia i arribar a conclusions raonades.
  8. Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis
  9. Que els estudiants sàpiguin aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi.
  10. Que els estudiants sàpiguin comunicar les seves conclusions, així com els coneixements i les raons últimes que les fonamenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats
  11. Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant, en gran manera, amb treball autònom a autodirigit
  12. Tenir coneixements que aportin la base o l'oportunitat de ser originals en el desenvolupament o l'aplicació d'idees, sovint en un context de recerca

Continguts

Cada Treball Final de Màster té els seus continguts específics dins l’àmbit de la nanociència i de la nanotecnologia.


Activitats formatives i Metodologia

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Les pròpies de cada Treball de Final de Màster 375 15 1, 2, 6, 10, 11, 8, 7, 3, 4, 9, 12, 5

La metodologia específica vindrà determinada pel tipus de treball, que tant pot ser de caire teòric, experimental o una combinació d’ambdós.  

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.


Avaluació

Activitats d'avaluació continuada

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Defensa oral 40-50% 0 0 1, 2, 6, 10, 11, 8, 7, 3, 4, 9, 12, 5
Tesi 50-60% 0 0 1, 2, 6, 10, 11, 8, 7, 3, 4, 9, 12, 5

L’avaluació es farà mitjançant la preparació d’una memòria escrita (50-60 % de la nota total) i una defensa oral davant un jurat (40-50 % de la nota total). Els membres del jurat avaluaran tant la memòria escrita com la presentació oral.

La memòria escrita haurà d’incloure els següents apartats (si s’escau, es poden afegir nous apartats i/o modificar els proposats):

- Portada que inclogui el títol, autor (nom i cognoms i NIU), nom del supervisor/a, departament i institució on s’hagi realitzat la recerca, etc.

- Resum (250 paraules com a màxim)

- Introducció que inclogui l’estat de l’art i la motivació

- Objectius

- Detalls experimentals (materials i mètodes)*

- Resultats i discussió*

- Conclusions

- Referències

- Annexos

*Aquests apartats es poden combinar en un si s’escau: metodologia experimental, resultats i discussió

Es recomana l’ús de figures i taules.

El nombre màxim de pàgines (sense incloure ni referències ni annexos) és de 50.

La defensa oral consistirà en una presentació de 20 minuts i una sessió de preguntes de màxim 30 minuts que faran els membres del tribunal. Es podrà fer ús de diapositives.

El responsable de l’assignatura establirà unes dates límits, properes al període d’avaluació (normalment 1a setmana de juliol i 1a setmana de setembre), per a què els alumnes presentin la memòria escrita. El coordinador també donarà dia i hora a cada alumne/a per a fer la presentació oral, que es farà de forma presencial davant un jurat. El jurat constarà de tres membres.   


Bibliografia

No hi ha bibliografia assignada.


Programari

No hi ha programari assignat.


Llista d'idiomes

La informació sobre els idiomes d’impartició de la docència es pot consultar a l’apartat de CONTINGUTS de la guia.