Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4317545 Arqueologia Prehistòrica | OB | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha prerrequisits
Aquest mòdul ofereix als estudiants la possibilitat de portar a la pràctica real els coneixements adquirits en el màster. Permet, per tant, la integració operativa dels coneixements, destreses i capacitats adquirides i la seva aplicació en les activitats professionals relacionades amb l'arqueologia prehistòrica. Les pràctiques consten de 150 hores en laboratoris i institucions del sector amb la supervisió d'un/a tutor/a en aquesta entitat, a més de la tutorització de la universitat.
La UAB té signats convenis marc amb institucions diverses perquè els estudiants puguin realitzar les pràctiques del Màster d'Arqueologia Prehistòrica (Institut Milà i Fontanals, CSIC; Museu d'Arqueologia de Catalunya). Abans de començar-les, l'estudiant signa un conveni específic amb la UAB i amb la institució en què es descriu quines són les tasques que farà i que s'han convingut prèviament entre les tres parts. Per tan el contingut és diferent per a cada un tot i el tipus d'aprenentatge sigui similar. Valoració de les tasques en perspectiva de gènere.
També es poden fer les pràctiques a algun dels laboratoris i grups de recerca d'Arqueologia Prehistòrica de la UAB: https://www.uab.cat/web/la-recerca/grups-1251787583640.html
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Tutories | 30 | 1,2 | 6, 4 |
Tipus: Supervisades | |||
Pràctiques a la institució | 100 | 4 | 2, 3, 10, 8, 9, 5, 7, 6, 4 |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboració d'informes | 10 | 0,4 | 8, 5 |
Atès que cada estudiant farà les pràctiques en una institució diferent i amb una tutoria diferent, no es pot definir una metodologia comuna. En funció de la institució, el nombre d'activitats supervisades i autònomes canviarà. Per tant, els percentatges expressats que s'exposen són només orientatius.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Informe de progrés | 60 | 6 | 0,24 | 2, 3, 1, 10, 5, 6, 4 |
Memòria de pràctiques | 20 | 3 | 0,12 | 8, 7 |
Seguiment | 10 | 1 | 0,04 | 9 |
El sistema d'avaluació d'aquest mòdul es basarà en:
L'avaluació es farà a partir dels informes i la memòria final. El protocol de Pràctiques Externes (PE) de la Facultat estableix com a referències un valor d'un 60 % per a l'informe de la institució externa, un 30 % per a l'autoinforme o memòria final de l'estudiant i un 10 % restant que depén del seguiment per part del coordinador de PE. En les memòries es demana, per part de la institució, una avaluació exacta de les aptituds, habilitats i capacitats de l'estudiant, sobretot pel que fa als aspectes laborals en forma de qüestionari, juntament amb una valoració general de la seva tasca, suggeriments i, si s'escau, propostes de millora. En la memòria final que ha d'emplenar l'estudiant, es demana que especifiqui quines són les tasques que ha realitzat, els problemes que s'han plantejat i com s'han resolt, una valoració de l'experiència i qualsevol altre suggeriment.
Quan l'alumne no hagi arribat a realitzar un 10% de les hores presencials previstes al conveni serà avaluat amb la nota "No avaluable"; si l'alumne supera el 10% de presencialitat però no ha completat les hores previstes al conveni o bé sigui avaluat negativament serà qualificat amb un "Suspès"; donada l'heterogeneïtat de l'avaluació de les PE, i el caràcter potestatiu d'aquesta qualificació, NO s'atorgaran qualificacions de "Matrícula d'Honor". Les PE no tenen recuperació. L'assignatura és annual, i per tant és al llarg de tot el curs que es podran fer les 150 hores estipulades per a l'assignatura. Els horaris del'estudiant a la institució es pacten de manera prèvia a la signatura del conveni i s'han de caracteritzar per la regularitat per tal de facilitar un ritme de treball constant. Cal tenir present que l'experiència ha de ser beneficiosa per a tots i que en cap cas la pràctica no pot suposar una càrrega de treball excessiva ni per a l'alumne ni per a la institució acollidora.
Aquesta assignatura/mòdul no preveu el sistema d'avaluació única.
No hi ha bibliografía específica per a aquesta asignatura.
No hi ha un programari específic per a aquesta assignatura.
La informació sobre els idiomes d’impartició de la docència es pot consultar a l’apartat de CONTINGUTS de la guia.