Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4313148 Màrqueting | OT | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha pre-requisits
L'assignatura "Màrqueting Basat en Dades i del Comportament" proporciona una formació integral i avançada en tècniques analítiques i neuromàrqueting per a la presa de decisions estratègiques en màrqueting. Els estudiants adquiriran habilitats en anàlisi de dades utilitzant tecnologies emergents i desenvoluparan una comprensió profunda del comportament del consumidor a través de la neurociència. Aquest enfocament dual garanteix una preparació sòlida i pràctica per afrontar els desafiaments actuals i futurs en l'àmbit del màrqueting.
Bloc I: Màrqueting basat en dades.
Aquest bloc se centra en dotar els estudiants d'habilitats pràctiques en l'anàlisi de dades utilitzant tècniques de Machine Learning e Intel.ligència Arificial per resoldre problemes de màrqueting basats en dades reals. A través de miniproyectes amb l'entorn R, aplicaran els seus coneixements a dades d'empreses com Airbnb, Tripadvisor i Amazon. Els alumnes aprendran a implementar models avançats de classificació i predicció com Random Forests, Xarxes Neuronals i Sistemes de Recomanació per analitzar i predir el comportament del consumidor, així com a realitzar anàlisis de sentiments, ultra-segmentació i engagement de marca en plataformes de xarxes socials.
Bloc II: Màrqueting del comportament del consumidor.
En aquest bloc, els estudiants exploraran l'ús de la neurociència per entendre i predir el comportament del consumidor. Mitjançant la realització de projectes d'investigació utilitzant biosensors i tècniques com l'Eye Tracking i la resposta galvànica de la pell, els alumnes avaluaran l'efectivitat de diverses accions de màrqueting (pàgines web, embalatges, logos, aplicaions mòbils,...) . Aquest enfocament interdisciplinari combina coneixements de psicologia, neurologia i economia del comportament per proporcionar una comprensió profunda i aplicada del comportament del consumidor.
Bloc I: Màrqueting basat en dades i en Intel.ligència Artificial (5 ECTS – A. Morell, J. L. Vicario)
Aquesta part del mòdul es basa en el desenvolupament de miniprojectes en l'entorn R d'anàlisi de dades. Basant-se en una estratègia de programació amb suport d’IA generativa (Co-pilot), cada miniprojecte desenvolupa un tòpic el màrqueting basat en dades, considerant dades reals d'empreses de màrqueting digital o sintetitzades. S’aniran treballant conceptes d’aprenentatge automàtic (Machine Learning) aplicats al màrqueting i es finalitzarà amb una introducció a l’ús de la Intel·ligència Artificial per donar suport a la definició de campanyes.
Bloc II: Màrqueting del comportament de consumidor (5 ECTS – P. López, G. Lamberti)
Aquesta part del mòdul es basa en el desenvolupament d'un miniprojecte de recerca en neuromarketing mitjançant l'ús de biosensors des del seu disseny experimental, captura de dades i anàlisi.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals, discussió de casos i presentació d'assatjos curts | 75 | 3 | 1, 2, 3, 4, 18, 7, 8, 9, 6, 15, 11, 12, 13, 14, 16, 20, 19, 21 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories i seguiment dels assatjos a realitzar i del casos d'anàlisi | 50 | 2 | 4, 18, 9, 13, 16, 21 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectures assignades, preparació de cassos i pràctiques, estudi i elaboració d'esquemes | 100 | 4 | 2, 4, 18, 5, 10, 13, 21, 17 |
Metodologia docent
S'hi combinen tot un conjunt de metodologies docents:
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les Enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació/mòdul.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència i participació en les discussions a classe | 20% | 10 | 0,4 | 18, 5, 11, 12, 13, 14, 16, 17 |
Exercicis d'avaluació individual | 40% | 3 | 0,12 | 7, 6, 15, 10, 11, 12, 13, 14 |
Exercicis pràctics individuals o en grup | 40% | 12 | 0,48 | 1, 2, 3, 4, 18, 7, 8, 5, 9, 6, 15, 10, 11, 12, 13, 14, 16, 20, 19, 21, 17 |
Aquest mòdul no preveu el sistema d’avaluació única.
Evaluació
A. Normes generals d'avaluació dels mòduls
Aquest mòdul s'estructura en diferents parts que estan a càrrec de diferents professors. La nota final del mòdul consisteix en la mitjana de les notes de cada assignatura o part que formen el mòdul.
Aquest mòdul no preveu el sistema d’avaluació única.
Es considera que el mòdul s'ha aprovat si:
Si el mòdul no està aprovat, la coordinació del màster oferirà a l'estudiant la possibilitat de re-avaluar les parts que formen el mòdulque no s'han superat si la nota es superior a 3,5, d'acord amb la valoració dels professors dels mòduls i de la coordinació. Si l'estudiant aprova la reavaluació la nota màxima que s'obtindrà en la part reavaluada serà de 5. El calendari de les reavaluacions es farà públic juntament amb la llista de notes del mòdul.
La nota de cada part del mòdul
L'alumne tindrà una nota de No Avaluat si no assisteix com a mínim al 80% de les classes presencials (es portarà un control ambun full de signatures o amb les activitas realitzat a classe per avaluar) o si no realitza almenys el 66,66% de les activitats d'avaluació continuada. Cada professor especificarà en aquesta guia la manera en la qual avaluarà els estudiants. Si no s'especifica en la guia, aquestes normes d'avaluació es lliuraran el primer dia de classe per escrit.
B. Calendari d’activitats d’avaluació
Les dates de les diferents proves d'avaluació (exàmens parcials, exercicis en aula, entrega de treballs, ...) s'anunciaran amb suficient antelació durant el semestre.
La data de l'examen final de l'assignatura està programada en elcalendari d'exàmens de la Facultat.
"La programació de les proves d’avaluació no es podrà modificar, tret que hi hagi un motiu excepcional i degudament justificat pel qual no es pugui realitzar un acte d’avaluació. En aquest cas, les persones responsables de les titulacions, prèvia consulta al professorat i a l’estudiantat afectat, proposaran una nova programació dins del període lectiu corresponent." Apartat 1 de l'Article 115. Calendari de les activitats d’avaluació (Normativa Acadèmica UAB)
Els estudiants i les estudiantes de la Facultat d'Economia i Empresa que d'acord amb el paràgraf anterior necessitin canviar una data d'avaluació han de presentar la petició omplint el document Sol·licitud reprogramació prova https://eformularis.uab.cat/group/deganat_feie/reprogramacio-proves
Procediment de revisió de les qualificacions
Coincidint amb l'examen final s'anunciarà el dia i el mitjà en que es publicaran les qualificacions finals. De la mateixa manera s'informarà del procediment, lloc, data i hora de la revisió d'exàmens d'acord amb la normativa de la Universitat.
Procés de Recuperació
“Per participar al procés de recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats que representi un mínim de dues terceres parts de la qualificació totalde l'assignatura o mòdul.”Apartat 3 de l'Article 112 ter. La recuperació (Normativa Acadèmica UAB).Els estudiants i les estudiants han haver obtingut una qualificació mitjana de l’assignatura entre 3,5 i 4,9.
Tots els alumnes tenen l'obligació de realitzar les tasques avaluables. Si la nota de curs de l'alumne és 5 o superior, es considera superada l'assignatura i aquesta no podrà ser objecte d'una nova avaluació. En el cas d'una nota inferior a 3,5, l'estudiant haurà de repetir l'assignatura en el següent curs. Per aquells estudiants que la nota de curs sigui igual o superior a 3,5 i inferior a 5 podran presentar-se a la prova de recuperació. Els professors de l'assignatura decidiran la modalitat d'aquesta prova. Quan la nota de la prova de recuperació sigui igual o superior a 5, la qualificació final de l’assignatura serà d’APROVAT essent la nota numèrica màxima un 5. Quan la nota dela prova de recuperació sigui inferior a 5, la qualificació final de l’assignatura serà de SUSPENS essent la nota numèrica la nota de curs (i no la nota de la prova de recuperació).
Un estudiant que no es presenta a cap prova avaluable es considera no avaluable, per tant, un estudiant que realitza alguna component d'avaluació continuada ja no pot ser qualificat com "no avaluable”.
La data d’aquesta prova estarà programada en el calendari d'exàmens de la Facultat. L'estudiant que es presenti i la superi aprovarà l'assignatura amb una nota de 5. En cas contrari mantindrà la mateixa nota.
Irregularitats en actes d’avaluació
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0". Apartat 10 de l'Article 116. Resultats de l'avaluació. (Normativa Acadèmica UAB)
BLOC I:
BLOC II:
R software
R CLOUD
Biometric Gazepoint
Pupil Lab
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TEm) Teoria (màster) | 30 | Espanyol | segon quadrimestre | tarda |