Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4316222 Recerca en Psicologia Clínica i de la Salut | OT | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No en té, però estudiants provinents de titulacions diferents de psicologia poden haver de realitzar complements de formació. Necessari domini de l'espanyol.
L'objectiu d'aquest mòdul és proporcionar als estudiants coneixement avançat sobre la recerca en els estils de vida i la seva relació amb la salut. L'estudiant podrà aprofundir en les metodologies de disseny de programes de prevenció i promoció de la salut i adquirir coneixement actualitzat sobre la relació entre els estils de vida saludables així i els factors individuals i contextuals que contribueixen a l'adopció i el manteniment de conductes saludables en àmbits com el càncer, la discapacitat adquirida, l'ús de tecnologia, el comportament alimentari, el dolor o la pràctica d'activitat física, entre d'altres
El contingut de l'assignatura s'estructura al voltant dels següents àrees temàtiques:
1. Estil de vida i promoció de la salut: Aspectes fonamentals i models teòrics dins de la Psicologia de la Salut.
2. Mindfulness, emocions positives i estils de vida saludable.
3. Planificació d'intervencions de prevenció i promoció de la salut
4. Processos d'adaptació i reaccions emocionals en la discapacitat adquirida.
5. Psicologia oncològica: estils de vida i càncer.
6. Dolor i estil de vida.
7. Comportament alimentari, obesitat i salut.
8. Processos d'adaptació i reaccions emocionals en la malaltia al final de vida: cures pal·liatives.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classe expositiva. | 30 | 1,2 | 17, 1, 2, 3, 5, 4, 7, 19 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutoria, resolució d'exercicis i activitats pràctiques | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 5, 4, 12, 9, 11, 10, 8, 13, 14, 16, 15, 7 |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboració de treballs escrits i lectura d'articles i informes d'interès, Estudi personal | 105 | 4,2 | 6, 17, 18, 1, 2, 3, 5, 4, 12, 9, 11, 10, 8, 13, 14, 16, 15, 7, 19 |
Dirigides:
◊ Classe expositiva.
◊ Aprenentatge basat en problemes.
◊ Debat.
Supervisades:
◊ Tutoria.
◊ Resolució d'exercicis
◊ Realització d'activitats pràctiques.
Autònomes:
◊ Elaboració de treballs escrits.
◊ Presentació oral de treballs.
◊ Lectura d'articles i informes d'interès.
Estudi personal.
El treball assignat a cada alumne consistirà en escollir una investigació (un únic article o una col·lecció d'articles relacionats) en un tema específic dins dels estudiants en relació als estils de vida i la salut, i realitzar una anàlisi crítica que abasti la pertinència i la rellevància del tema, l'anàlisi de background, la definició d'objectius i la formulació d'hipòtesis, la selecció i adequació de la mostra, l'adequació del disseny, la selecció dels instruments de mesura, el tipus d'anàlisi de dades i la profunditat de la discussió . Aquest treball es realitzarà al llarg de curs i es presentarà al portfoli.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
EV1: Entrega de treballs i/o informes. Resolució de casos i exercicis a l'aula. | 40% | 0 | 0 | 17, 1, 2, 3, 5, 4, 12, 9, 11, 10, 8, 13, 14, 16, 15 |
EV2: Porfoli de l'estudiant que recull les evidències d'aprenentatge autònom, resum de lectures. | 30% | 0 | 0 | 6, 18, 1, 2, 3, 5, 4, 8, 7, 19 |
EV3. Defensa oral de treballs/informes | 30% | 0 | 0 | 17, 1, 2, 3, 5, 4 |
La puntuació final estarà composta per.
40% corresponent a l'EV1: Entrega de treballs i/o informes. Resolució de casos i exercicis a l'aula
30% corresponent a l'EV2: Porfoli de l'estudiant que recull les evidències d'aprenentatge autònom, resum de lectures
30% corresponent a l'EV3: Defensa oral de treballs/informes
Es considerarà aprovat un alumne que hagi obtingut una qualificació final de 5 o superior.
Els alumnes que obtinguin entre 3,5 i 4,8 podran optar a reavaluació que consistirà en la realització de les activitats complementàries o de síntesi que li siguin assignades a cada alumne pel coordinador del mòdul.
L’alumnat que s’aculli a l’opció d’avaluació única renúncia a l’avaluació continuada i s’avaluarà de tots els continguts de l’assignatura en un sol acte d’avaluació, que es realitzarà en el mateix dia i lloc que la prova del segon període avaluatiu de l’assignatura.
Aquest acte d’avaluació única consistirà en el lliurament de les evidències 1 i 2, i de la defensa oral dels treballs/ informes (evidència 3) en un únic dia i constaran dels mateixos continguts que l’avaluació continuada.
La durada total d’aquest únic acte presencial avaluatiu serà d’aproximadament 2 hores
El valor de les evidències és el mateix que el de l’avaluació continuada.
Les condicions de superació de l’assignatura, d’accés a la recuperació i de la prova de recuperació de l’alumnat que s’aculli a l’avaluació única seran les mateixes que per a l’alumnat que segueix l’avaluació continuada.
El document amb les pautes d'avaluació de la Facultat es troba en https://www.uab.cat/web/estudiar/graus/graus/avaluacions-1345722525858.html
El professorat indicarà la bibliografia específica de cada tema.
A nivell general es pot consultar com a Bibliografía Bàsica
Internet addiction : a handbook and guide to evaluation and treatment / edited by Kimberly S. Young, Cristiano Nabuco de Abreu
Brick by brick: The origins, development, and future of self-determination theory. Ryan, Richard M.;Deci, Edward L.;Elliot, Andrew J.
Positive Psychology in Practice: Promoting human flourishing in work, health, education, and everyday life / edited by Stephen Joseph
¿Que me duele cuando duele? https://www.rtve.es/alacarta/videos/el-cazador-de-cerebros/duele-cuando-duele/5892258/
Neuroimagen en fibromialgia. https://www.neurologia.com/articulo/2018050
Neuroimagen, personalidad y nuevas estratégias terapeúticas. https://afibrom.org/fibromialgia-neuroimagen-personalidad-y-nuevas-estrategia-terapeuticas/
The complexity and stigma of pediatric obesity. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8147499/
Weight bias and obesity stigma: Considerations for the WHO european region. https://www.euro.who.int/__data/assets/pdf_file/0017/351026/WeightBias.pdf
Per les sessions virtuals, en cas que sigui necessari s'utilitzarà el programa Teams
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TEm) Teoria (màster) | 1 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | tarda |