Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4316222 Recerca en Psicologia Clínica i de la Salut | OB | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha prerequisits per cursar aquest mòdul.
L'objectiu d'aquest mòdul és que l'estudiant adquireixi els coneixements necessaris per dur a terme el disseny d'una investigació empírica o teòrica en l'àmbit de la psicologia clínica i de la salut, així com per aplicar el mètode científic a la pràctica professional.
S'aprèn a formular preguntes rellevants, a definir adequadament objectius i hipòtesis de recerca, i a discriminar quins mètodes i dissenys d'investigació són més adequats en funció d'aquests objectius i hipòtesis. Es presenten també els diferents tipus de mostreig que s'apliquen en la investigació en psicologia clínica i de la salut, així com el càlcul de la grandària mostral mínima per aconseguir adequada potència estadística.
Així mateix, es desenvolupen les habilitats relatives a la gestió, anàlisi i interpretació de les dades, i també les relacionades amb la recerca, selecció, lectura crítica i síntesi de la informació rellevant per dur a terme investigacions i actuar professionalment.
Finalment, els estudiants aprenen a identificar i a discutir les implicacions sanitàries, metodològiques i tècniques de la investigació, així com les seves repercussions sobre l'actuació professional i sobre el progrés del coneixement científic.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Exposicions i activitats a l'aula | 45 | 1,8 | 1, 9, 3, 6, 12, 4, 5, 7, 10, 8, 13, 14, 2, 11, 15 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutoria | 12,5 | 0,5 | 3, 6, 4, 5, 10, 8, 2 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectura de textos i articles, resums conceptuals, preparació i realització de treballs, estudi personal | 167,5 | 6,7 | 1, 9, 3, 6, 12, 4, 5, 7, 10, 8, 13, 14, 2, 11, 15 |
En aquest mòdul és combinen tècniques didàctiques tradicionals amb altres recursos orientats a fomentar l'aprenentatge significatiu.
Les setmanes 9 i 14 es destinarà aproximadament uns 15 minuts de la sessions a respondre les enquestes d’avaluació de l’actuació docent i d’avaluació del mòdul.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
EV2a. Prova escrita. Estadística-1. Setmana 6 | 2 punts | 0 | 0 | 3, 12, 10, 2, 11, 15 |
EV1. Resolución de problemas. Mètodes, dissenys i avaluació de la recerca. Gestió de dades. Setmana 3 | 2 punts | 0 | 0 | 1, 9, 6, 12, 4, 5, 7, 8, 13, 14, 2, 11, 15 |
EV2b. Prova escrita. Estadística-2. Setmana 8 | 2 punts | 0 | 0 | 1, 12, 13, 14, 2, 11, 15 |
EV3a. Prova escrita. Adaptació i validació de proves d'avaluació-1. Setmana 12 | 2 punts | 0 | 0 | 1, 3, 12, 7, 10, 2, 11, 15 |
EV3b. Prova escrita. Adaptació i validació de proves d'avaluació-2. Setmana 18 | 2 punts | 0 | 0 | 1, 3, 12, 7, 10, 2, 11, 15 |
L’avaluació del mòdul es realitza de forma continuada. Inclou cinc evidències d’aprenentatge de diferent modalitat, amb pesos de ponderació iguals al 20%.
Estudiant "avaluable"
Quan s’hagin lliurat evidències d’aprenentatge amb un pes major o igual a 4 punts (escala 0-10). En cas contrari, constarà en actes com a “no avaluable”.
Mòdul superat
Un/a estudiant ha superat l’assignatura quan acompleix les dues condicions següents:
a) Ha obtingut una qualificació mínima de 5 punts (escala 0-10) a l’avaluació continuada.
b) Supera els continguts de cada evidència d’aprenentatge amb una puntuació mínima de 4 punts (escala 0-10).
Si no es compleixen aquests dos requisits, la nota màxima a consignar a l’expedient acadèmic serà de 4.8 punts.
Avaluació única
No es contempla l'avaluació única
Recuperació
Seran recuperables les evidències no superades, mitjançant proves d’autoria individual (setmana 20)
La nota obtinguda a la recuperació per a cada evidència substitueix l’obtinguda prèviament i la nota màxima que es pot obtenir és de 6 punts (escala 0-10).
*El document amb la normativa d’avaluació de la facultat es troba a:
https://www.uab.cat/web/estudiar/graus/graus/avaluacions-1345722525858.html
Abad, F.J., Olea, J., Ponsoda, V., & García, C. (2011). Medición en Ciencias Sociales y de la Salud. Madrid: Síntesis.
* Recurs electrònic disponible a: biblioteca de la UAB
American Psychological Association (2020). Publication manual of the American Psychological Association (7th ed.). Washington, DC: Author
American Educational Research Association, American Psychological Association & National Council on Measurement in Education (2014). Standards foreducational and psychological testing. Washington, DC:American Educational Research Association
* Recurs electrònic disponible a: biblioteca de la UAB
Bandalos, D.L. (2018). Measurement theory and applications for the social siencies. New York: The Guilford Press.
* Recurs electrònic disponible a: biblioteca de la UAB
Beaton, D., Bombardier, C. Guillemin, F., & Bosi M. (2007) Recommendations for the Cross-Cultural Adaptation of the DASH & QuickDASH Outcome Measures. Institute for Work & Health
*Disponible a: http://www.dash.iwh.on.ca/sites/dash/files/downloads/cross_cultural_adaptation_2007.pdf
Cumming, G., & Jageman, C. (2016). Introduction to the new statistics. New York: Taylor & Francis
Iliescu, D. (2017) Adapting test in linguistic and cultural situations. Cambridge University Press
Martínez-Arias, R., Castellanos-López, M.A., & Chacón-Gómez, J.C. (2015). Análisis de Datos en Psicología y Ciencias de la Salud. Volumen I: Exploración de Datos y fundamentos. Madrid: EOS Universitaria.
Martínez-Arias R, Castellanos-López MA, & Chacón-Gómez JC. (2015). Análisis de Datos en Psicología y Ciencias de la Salud. Volumen II: Inferencia Estadística. Madrid: EOS Universitaria.
Muñiz, J. (2018). Introducción a la Psicometría. Teoría clàssica y TRI. Madrid. Pirámide.
Muñiz, J., Elosua,P., & Hambleton, R.K. (2013). Directrices para la traducción y adaptación de los tests: segunda edición. Psicothema, 25, 151-157. doi: 10.7334/psicothema2013.24
Portell, M., & Vives, J. (2019). Investigación en Psicología y Logopedia. Introducción a los diseños experimentales, cuasi-experimentales y ex post facto. Servei de Publicacions de la Universitat Autònoma de Barcelona.
*Disponible a: https://publicacions.uab.cat/llibres/fitxa_web_llibres.asp?ID=2130
Sousa, V.D., & Rojjanasrirat, W. (2011). Translation, adaptation and validation of instruments or scales for use in cross-cultural health care research: a clear and user-friendly guideline. Journal of Evaluation in Clinical Practice, 17, 268–274. doi: doi: 10.1111/j.1365-2753.2010.01434.x
*Disponible a: https://cadeq.files.wordpress.com/2012/01/valmi_et_al2011.pdf
Wild, D., Grove, A., Martin, M., Eremenco, S., McElroy, S., Verjee-Lorenz, A., & Erikson, P. (2005). Principles of Good Practice for the Translation and Cultural Adaptation Process for Patient-Reported Outcomes (PRO) Measures: Report of the ISPOR Task Force for Translation and Cultural Adaptation. Value in Health, 8, 94-104. doi: 10.1111/j.1524-4733.2005.04054.x
*Disponible a: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1098301510602525
Stata: Sotware for Statistics and Data Science
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TEm) Teoria (màster) | 1 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | tarda |