Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4316022 Gestió Esportiva / Sport Management | OB | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha prerequisits.
Tema 1: Anàlisi dels estats financers
1.1. Finances i gestió esportiva
1.2. Anàlisi i interpretació dels estats financers d'una societat esportiva
• Anàlisi del negoci: Diferència entre SAD i Clubs esportius
• Anàlisi del compte de resultats
• Anàlisi del balanç de situació
1.3. Principals conceptes del balanç de situació i compte de resultats: Necessitats Operatives de Fons vs. Fons de Maniobra
1.4. Diagnòstic economicofinancer d'una societat esportiva: Problemes econòmics, financers, estructurals o conjunturals
Tema 2: Planificació financera d'una empresa esportiva
2.1. Planificació financera: Presa de decisions en base a objectius
• Balanç es situació previsional
• Anàlisi de sensibilitat
• El compte de resultats previsional
2.2. El pressupost de tresoreria
2.3. El pla econòmic financer dins del business pla
Tema 3: Finançament d'una empresa esportiva
3.1. Finançament a curt termini
• El finançament espontània
• El finançament bancari
3.2 Finançament a llarg termini
• Autofinançament
3.3. Política de dividends
3.4. Finançament de start ups
Tema 4: Anàlisi i valoració de projectes d'inversió esportius
4.1. Què s'entén per inversió?
4.2. Etapes operatives per a l'anàlisi d'un projecte d'inversió
• Què entenem per projecte d'inversió?
• Etapes operatives d'un projecte d'inversió.
• Algunes precisions sobre els cash flows a incloure en el projecte d'inversió.
4.3. Inversió i rendibilitat
• Criteris per determinar la rendibilitat del projecte d'inversió.
• Rendibilitat mínima exigida.
4.4. Inversió i risc
• Consideracions prèvies respecte el risc en els projectes d'inversió.
• Recomanacions per a gestionar el risc d'un projecte d'inversió.
• Metodologies financeres que permeten controlar el risc d'un projecte d'inversió
Tema 5: Valoració d'empreses
5.1. Mètode de descompte de fluxes
5.2. Mètode de comparables
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals | 30 | 1,2 | |
Exercicis i altres treballs | 10 | 0,4 | |
Tipus: Supervisades | |||
Casos d'estudi | 10 | 0,4 | |
Resolució de problemes | 12 | 0,48 | |
Tutories Grupales | 8 | 0,32 | |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal de l'alumne | 60 | 2,4 | |
Realització de treballs / informes | 15 | 0,6 |
Modalitat en línia
En el cas de la modalitat en línia, la metodologia s'ajustarà per tal que els alumnes puguin assolir tots els resultats de l'aprenentatge especificats en aquesta guia i alhora desenvolupar les competències i habilitats pròpies de la matèria impartida.
A tal efecte, s'optimitzaran els recursos disponibles en les aules modle per tal de maximitzar la implicació i la motivació dels estudiants (fòrums, debats, jocs de simulació, casos de estudi, presentacions en línia, etc...)
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen Final | 30% | 2 | 0,08 | KA04, KA05, KA06, SA05, SA06, SA07, SA08 |
Lliurament exposició i defensa dels exercicis i treballs realitzats en grup | 30% | 2 | 0,08 | CA02, KA04, KA05, KA06, SA05, SA06, SA07, SA08 |
Resolució exercicis i treballs individuals | 40% | 1 | 0,04 | CA02, KA04, KA05, KA06, SA05, SA06, SA07, SA08 |
El primer dia de classe, el professor especificarà quantes i quines son les activitats individuals i grupals, en que consisteixen I concretarà quin percentatge d’avaluació tenen cadascuna sempre respectant el pes total proposat en la guia docent.
La nota d'aquesta part de l'assignatura serà el resultat d'aplicar les següents ponderacions a les proves descrites a continuació:
a) Examen final: 30%. L'examen constarà tant de preguntes test com problemes i / o qüestions a resoldre amb suport excel. No es podrà consultar cap material de suport durant la realització de l'examen. La nota mínima que cal obtenir en aquesta prova per tal de que faci mitjana amb la resta d'activitats d'avaluació és un 3,5 sobre 10. Si el promig de l'assignatura quedés aprovada en aquest cas, la nota final de l'assignatura serà un 4.9 (suspens).
b) Casos i problemes resolts individuals: 40%. Hauran de lliurar els casos i pràctiques que els professors determinin resolts de manera individual. El professor / a solucionarà el cas a classe de manera general i donarà feedback. Aquesta activitat no és recuperable en cas que l'alumne no lliuri la tasca dins el termini estipulat pel professor/a
c) Casos i problemes resolts grupals: 30%. Hauran de lliurar els casos i pràctiques que els professors determinin resolts de manera grupal. El professor / a solucionarà el cas a classe de manera general i donarà feedback. Aquesta activitat no és recuperable en cas que l'alumne no lliuri la tasca dins el termini estipulat pel professor/a
Amat, O. (2004). Contabilidad y finanzas para no financieros.Ediciones Deusto, Bilbao.
Amat, O. (2002). Análisis de estados financieros: Fundamentos y aplicaciones. Gestió 2000: Barcelona.
Brealey, R. y Myers, S. (1998). Principles of Corporate Finance. McGraw-Hill, New York.
Faus, J; Tàpies, J. (1999). Finanzas operativas. La gestión financier de las operaciones del dia a dia. IESE. Universidad de Navarra. Navarra
Fried, Gil (2007). Sport Finance.Human Kinetics, Champaign IL.
Howard, D. (2004). Financing Sport, Fitness Information. Technology Inc, Morgantown WV.
Massons, J. (1997). Finanzas: diagnóstico y planificación a corto plazo.ESADE, Barcelona .
Martínez Abascal, E (2012). Finanzas para directivos.Mc Graw Hill, IESE Business School, 2a edición, Madrid.
Phillips, R. (2005). Pricing and Revenue Optimization.Stanford Business Books, Stanford.
Stewart, B (2007). Sport funding and finance.Elsevier, Burlington MA.
Suárez, A. Decisiones óptimas de inversión y financiación de la empresa. 18ª edición. Pirámide. Madrid
N/A
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 1 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 5 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 10 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |