Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4315658 Polítiques Socials i Acció Comunitària | OB | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha prerequisits per cursar aquest mòdul.
L’objectiu d’aquest mòdul és el d’oferir als estudiants les eines suficients per a que puguin desenvolupar una recerca que els permeti realitzar el Treball Final de Màster. Com a continguts específics es treballaran: la planificació i disseny d'una investigació, l’aproximació a l'estudi de casos, les tècniques qualitatives i quantitatives, i la investigació acció. Es tractaran la utilització i tècniques de recollida i sistematització d'informació i dades, així com les eines d'anàlisi de xarxes en acció comunitària.
• Paradigmes i metodologies de recerca social
• La planificació i disseny d'un projecte de recerca social.
• Mètodes de recerca social: estudi de casos, perspectives biogràfica i etnogràfica i recerca acció.
• Tècniques qualitatives i quantitatives per a la recollida, sistematització i anàlisi de dades.
• Eines d'anàlisis de xarxes en acció comunitària
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals, debats | 30 | 1,2 | |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories i pràctiques a l'aula | 20 | 0,8 | |
Tipus: Autònomes | |||
Lectures, visualització de material audiovisual | 80 | 3,2 |
La metodologia se centrarà en l'aprenentatges dels alumnes, promovent la seva participació activa. Es realitzaran xerrades magistrals, exercicis a l'aula que podran ser d'integració i anàlisi de continguts, lúdics i o didàctics.
Els alumnes podran rebre indicacions d'activitats prèvies a les classes com poden ser lectures, revisió de material audiovisual, observacions de la realitat social, entrevistes o converses amb actors rellevant, entre altres.
La realització d'aquests exercicis previs, combinats amb els continguts de cada sessió, permetran realitzar preguntes, obrir el debat i la reflexió compartida en el desenvolupament de les classes.
S'inclourà un taller específic de disseny del TFM, que servirà com a base per a quan iniciïn les tutories d'aquesta recerca.
Els alumnes disposen dels espais al centre on s'imparteixen les classes per promoure l'intercanvi i reflexió compartida a l'hora de realitzar els seus treballs.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Exercicis durant l'assignatura | 20% | 5 | 0,2 | CA08, KA08, SA07 |
Disseny TFM | 80% | 15 | 0,6 | CA07, CA08, KA07, KA08, SA07, SA08 |
El sistema d'avaluació constarà d'un mínim de dos activitats avaluatives. Durant l'assignatura, els alumnes podran fer treballs d'avaluació a l'aula o entre cada classe. A la finalització de l’assignatura, els alumnes hauran de presentar un treball final que abordi tots els continguts i aprenentatges tractats. Aquest treball final serà esepcíficament, una proposta de diseny del TFM. Este trabajo final será específicamente, una propuesta de diseño del TFM, por el cual recibirán una retroalimentación.
Previ a cada avaluació, els alumnes coneixeran els criteris sota els quals es valorarà el seu treball i s'assignarà la corresponent nota.
Per cursar aquest mòdul no és necessari cap programari.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 1 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |