Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4313335 Ciència Política / Political Science | OT | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No n'hi ha
El creixement de les migracions internacionals a les societats europees s'ha convertit en un dels fets socials de major rellevància i planteja importants reptes per a les polítiques públiques i per als models de cohesió social i convivència. L'objectiu general del mòdul és oferir eines analítiques, conceptuals i metodològiques per tal d’abordar aquests processos de transformació econòmica, política i social, des d'una perspectiva comparada i des de l'èmfasi en dos eixos clau a l'hora de gestionar les migracions i la diversitat:
- Les polítiques migratòries i de control de fluxos i els seus impactes sobre els drets de les persones
- Les polítiques d'integració, tant des de la perspectiva de la igualtat i la redistribució, com des de la perspectiva del reconeixement i gestió de la diversitat i la convivència
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals | 32 | 1,28 | 1, 2, 11, 8, 9, 7, 10, 5, 14, 3, 12, 13, 15 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 30 | 1,2 | 6, 5, 13, 15 |
Tipus: Autònomes | |||
Preparació exercicis | 123 | 4,92 | 1, 2, 4, 6, 11, 8, 9, 7, 10, 5, 14, 3, 12, 13 |
Preparació presentació oral grupal | 65 | 2,6 | 1, 2, 4, 6, 11, 8, 9, 7, 10, 5, 14, 3, 12, 13 |
Combina classes magistrals amb debats participatius i 1 exercici de role playing.
Es promourà al llarg de les sessions un clima que eviti els comentaris o exemples sexistes, racistes i LGBTIfòbics
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Entrega 3 exercicis | 50% (25% cada exercici) | 0 | 0 | 1, 2, 4, 6, 11, 8, 9, 7, 10, 5, 14, 3, 12, 13 |
Presentació oral | 25% | 0 | 0 | 2, 11, 7, 14, 13, 15 |
Prova escrita individual | 25% | 0 | 0 | 2, 4, 6, 11, 7, 10, 14, 12 |
L’avaluació continuada incorpora dos tipus diferents d’evidències:
Altres qüestions a tenir en compte:
- L’assistència a classe és obligatòria
- Càlcul de la nota final. És necessari tenir, com a mínim, un 4 de les diferents evidències avaluatives de l’assignatura per tal de poder fer mitjana entre les diverses notes.
En començar el curs es lliurarà la programació detallada de la llista de lectures que s’utilitzaran pels seminaris de discussió de textos.
Brown, Wendy (2015). Estados amurallados: soberanía en declive. Barcelona : Herder
Cachón Rodríguez, Lorenzo y Aysa-Lastra, María (2019). «El Pacto Mundial para la Migración Segura, Ordenada y Regular: un contrato social internacional». Anuario CIDOB de la Inmigración 2019 , p. 84-95. DOI: doi.org/10.24241/AnuarioCIDOBInmi.2019.84. Disponible en:
Castles S. (1986) The Guest-Worker in Western Europe — An Obituary. International Migration Review. 1986;20(4):761-778.
Castles, Stephen (2006). “Guestworkers in Europe: A Resurrection?” The International Migration Review, vol. 40, no. 4, 2006, pp. 741–766.
Ferrero-Turrión, Ruth (2016), “Europa sin rumbo. El fracaso de la UE en la gestión de la crisis de refugiados.” en Revista de estudios internacionales mediterráneos, 21, 159-176.https://repositorio.uam.es/bitstream/handle/10486/676928/REIM_21_12.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Gouws, Amanda. (2013), Multiculturalism in South Africa: Dislodging the Binary between Universal Human Rights and Culture/Tradition, Politikon, 10.1080/02589346.2013.765674, 40, 1, (35-55)
Iredale, R. (2001): “The migration of professionals: theory and typologies.” International Migration, vol. 38 (5), pp: 7-24.
Meissner, Fran & Steven Vertovec (2015) Comparing super-diversity, Ethnic and Racial Studies, 38:4, 541-555
Meyer, J-B (2001) “Network approach versus brain drain: lessons from the diaspora”, International Migration 39(5): 91-110.
Mezzadra, S y Brett, N. (2017). La Frontera como Método. Madrid: Traficante de Sueños Disponible en: https://traficantes.net/libros/la-frontera-como-método
Meyer. J.B. (2001). Network approach versus brain drain : lessons from the diaspora. International Migration, Wiley, 2001, 39 (5), p. 91-110. ff10.1111/1468-2435.00173ff. ffird-01730582f
Sassen, S. (2016) "La pérdida masiva de hábitat. Nuevas motivaciones para la migración". Iglesia Viva, 270: 11-38. Disponible en: https://iviva.org/revistas/270/270-11-SASSEN.pdf ; (Versión original en inglés: A Massive Loss of Habitat: New Drivers for Migration, 2016, Sociology of Development 2(2):204-233)
Simon, Patrick (2012) Collecting ethnic statistics in Europe: a review, Ethnic and Racial Studies, 35:8, 1366-1391, DOI: 10.1080/01419870.2011.607507
Small, Mario L., and Devah Pager. 2020. "Sociological Perspectives on Racial Discrimination." Journal of Economic Perspectives, 34 (2): 49-67.
Special Issue:70 years of International Social Science Journal Volume 68, Issue 227-228
Vertovec, Steven (2007). "Super-diversity and its implications". Ethnic and Racial Studies. 30 (6): 1024–1054.
Zapata-Barrero, R. (2017) Interculturalism in the post-multicultural debate: a defence. CMS 5, 14 . https://doi.org/10.1186/s40878-017-0057-z
No procedeix
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TEm) Teoria (màster) | 1 | Espanyol | segon quadrimestre | tarda |