Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4313136 Modelització per a la Ciència i l'Enginyeria / Modelling for Science and Engineering | OB | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha prerequisits
L'objectiu del mòdul és:
Al final d'aquest mòdul, els estudiants han de tenir coneixements, mètodes i habilitats tècniques suficients per desenvolupar aplicacions paral·leles utilitzant un model de programació adequat i avaluar el rendiment de l'aplicació.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Assistència a classe de teoria i exercicis pràctics | 14 | 0,56 | 2, 3, 4, 5, 8, 10 |
Pràctiques de laboratori | 24 | 0,96 | 3, 4, 7, 8 |
Tipus: Autònomes | |||
Disseny i desenvolupament d'exercisis pràctics | 52 | 2,08 | 1, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 11 |
Estudi | 36 | 1,44 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
L'assignatura es desenvoluparà en classes teòriques i exercicis de pràctics.
Es recomanable que l'alumnat assisteixi a totes les classes de l'assignatura amb un ordinador portàtil amb la bateria ben carregada.
El plantejament del treball està orientat a promoure un aprenentatge actiu i a desenvolupar les competències de capacitat d'organització iplanificació, comunicació oral i escrita, treball en equip i raonament crític. La qualitat dels exercicis realitzats, de la seva presentació i del seu funcionament es valorarà especialment.
La gestió de la docència de l'assignatura es farà a través del Campus Virtual (https://cv.uab.cat/), que servirà per poder veure els materials, gestionar els grups de pràctiques, fer els lliuraments corresponents, veure les notes, comunicar-vos amb els professors, etc.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen Final | 30 | 2 | 0,08 | 3, 4, 5, 9, 10 |
Exercicis pràctics amb GPUs | 20 | 6 | 0,24 | 3, 4, 5 |
Exercicis pràctics en C | 15 | 6 | 0,24 | 9, 10 |
Exercicis pràctics en MPI | 20 | 6 | 0,24 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Exercicis pràctics en OpenMP | 15 | 4 | 0,16 | 1, 2, 4, 5, 6, 8 |
L'objectiu del procés d'avaluació és verificar que l'alumne ha assolit els coneixements i habilitats definits en els objectius de l'assignatura, així com les competències.
S’avaluaran cinc tipus d’activitats de manera independent on la suma ponderada d’elles donarà la nota final. Aquestes cinc activitats són:
Les avaluacions de la programació seràn realitzades en grups de 2 persones. Examen final serà individual i escrit.
Nota sobre plagis: Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, les irregularitats comeses per un o una estudiant que puguin conduir a una variació de la qualificació en una activitat avaluable es qualificaran amb un zero (0). Les activitats d'avaluació qualificades d'aquesta forma i per aquest procediment no seran recuperables. Si és necessari superar qualsevol d'aquestes activitats d'avaluació per aprovar l'assignatura, aquesta assignatura quedarà suspesa directament, sense oportunitat de recuperar-la en el mateix curs. Aquestes irregularitats inclouen, entre d'altres:
|
Parallel Programming : Techniques and Applications using Networked Workstations and Parallel Computers. Barry Wilkinson. Prentice Hall, 1999.
Designing and Building Parallel Programs: Concepts and Tools for Parallel Software Engineering. Ian Foster . Addison Wesley,1995.
Introduction to Parallel Computing. A. Grama et alter. Addison Wesley, Second Edition, 2003.
Parallel Program Development For Cluster Computing: Methodology, Tools and Integrated Environments. Edited by J. C. Cunha, P. Kacsuk, S. C. Winter. Nova Science Publishers, Inc., 2001.
High Performance Cluster Computing (Vols. 1 y 2), Rajkumar Buyya ed., Prentice Hall, 1999.
Parallel Programming with MPI, Peter Pacheco, Morgan Kauffman, 1996
Using MPI-2, William Gropp, Ewing Lusk and Rajeev Thakur, MIT Press, 1999.
Programming Massively Parallel Processors: A Hands-on Approach. David Kirk and Wen-mei Hwu. ISBN: 978-0-12-381472-2. Published by Elsevier Inc. 2010.
C
OpenMP
MPI
OpenACC
gestor de cues (SLURM)
eines per a avaluació de rendiment (perf, TAU, nvcc)
connexió remota amb laboratori (e.g. MobaTex, Eclipse, Visual Studio, etc.)
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLABm) Pràctiques de laboratori (màster) | 1 | Anglès | primer quadrimestre | tarda |
(PLABm) Pràctiques de laboratori (màster) | 2 | Anglès | primer quadrimestre | tarda |
(TEm) Teoria (màster) | 1 | Anglès | primer quadrimestre | tarda |