Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4314828 Teledetecció i Sistemes d'Informació Geogràfica | OB | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No es requereixen requisits previs
En finalitzar l’assignatura, l’alumne serà capaç de:
Elaboració d'un treball individual o en parelles sobre un tema plantejat en les propostes presentades pel professorat, institucions o empreses, tenint en compte els diferents interessos de l'alumnat.
Amb aquest treball es demostrarà les competències específiques adquirides y es desenvoluparan les competències bàsiques i generals.
Aquest mòdul no té continguts teòrics.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Sessions informatives amb la coordinació | 3 | 0,12 | 2, 6, 8, 3, 1, 4, 5, 9, 10, 7 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories amb els/les tutors/res | 22 | 0,88 | 2, 6, 8, 3, 1, 4, 5, 9, 10, 7 |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboració de la memòria del TFM | 350 | 14 | 2, 6, 3, 1, 4, 5, 9, 10, 7 |
Llengua vehicular majoritària: la de l’estudiant, típicament en català (cat), castellà (spa) o anglès (eng); els materials bibliogràfics poden estar en qualsevol d’aquestes llengües, però l’estudiant ha de ser capaç de llegir fluidament en anglès.
Funcionament del curs
La coordinació organitzarà una reunió informativa prèvia (octubre) per informar a l’alumnat de la finalitat del TFM, del procediment que se seguirà per a l’assignació del professorat tutor, de l’elaboració de la proposta i del calendari.
Entre els mesos de febrer i març es farà pública l'oferta de propostes de treballs a escollir per l’alumnat. Aquestes propostes contindran els noms del professorat tutors, un resum, els materials, la metodologia i algunes referències orientatives, i es posaran a disposició de l’alumnat a l’aula Moodle corresponent.
A finals de març, la coordinació obrirà durant un període d’una setmana un formulari per tal que cada estudiant esculli les 3 propostes que els resultin més interessants, puntuant-les de 1 a 3.
Un cop acabat el període, la coordinació contactarà amb cada estudiant per acordar el treball seleccionat. Es vetllarà perquè l’alumnat pugui, si és possible, realitzar el treball escollit en primera opció. En cas que hi hagi més d’un estudiant interessat en la mateixa proposta es valoraran les següents opcions:
- Realitzar el treballs en parella.
- Duplicar la proposta (dues àrees d’estudi, assaig de diferents mètodes...) si, previ contacte amb la tutorització, s’autoritza aquesta possibilitat.
- Si cap de les dues opcions anteriors és possible,la tutorització valorarà el perfil de l’alumnat mitjançant una entrevista per tal de seleccionar un dels estudiants interessats. L’estudiant que no sigui escollit, podrà realitzar el treball seleccionat en segona o tercera opció.
Tot el procés serà transparent per a tot a l’alumnat.
La coordinació es posarà en contacte amb la tutorització i els estudiants per tal d’informar-los que ja es podrà iniciar el treball.
Durant el mes de maig els estudiants hauran d'informar sobre la convocatòria en què presentaran el treball (juliol o setembre).
Directrius generals per al lliurament de la tesi de màster
En el Campus Virtual es posarà a disposició de l’alumnat la següent informació:
- Una guia resumida amb les dates i procediments clau.
- Model de redacció del TFM. En cas que es vulgui publicar en una revista concreta es podrà usar el format de la revista.
- Documents d’ajuda i recomanacions per elaborar el TFM i la defensa oral elaborat per la coordinació. Indicacions d’accés als materials de suport per elaborar treballs de recerca del Servei de biblioteques de la UAB.
- Exemples de TFM de cursos anteriors.
L’alumnat haurà d’enviar el document definitiu en format Word i PDF a la corresponent carpeta de lliurament del Campus Virtual abans de la data límit d’enviament. El fitxer ha d’anomenar-se amb el format "CognomAlumne_NomAlumne_TFM.xxx".
El tribunal es reserva el dret de no acceptar documents lliurats després de la data límit.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Memòria escrita del TFM | 60% - 70% | 0 | 0 | 2, 6, 8, 3, 1, 4, 9, 10, 7 |
Presentació oral | 30% - 40% | 0 | 0 | 2, 6, 8, 3, 1, 4, 5, 9, 10, 7 |
Aquest mòdul no preveu el sistema d'avaluació única.
El sistema d'avaluació del TFM contempla tant el treball escrit (en format d'article científic) com la presentació oral davant un tribunal avaluador. En aquesta avaluació hi participen únicament els membres del tribunal.
L'avaluació tindrà en compte els següents aspectes:
1. Aspectes de forma a la presentació oral
2. Aspectes de forma en el treball escrit
3. Contingut del TFM
4. Pertinença i viabilitat del objectius plantejats
5. Correspondència entre objectius, metodologia i resultats
6. Adequada a les preguntes i observacions del tribunal
Aspectes a tenir en compte.
L’estudiantat haurà de lliurar OBLIGATÒRIAMENT a la Coordinació del Màster un formulari de verificació d’alguns aspectes generals i formals abans de lliurar el seu Treball Final de Màster al Tribunal que l’avaluarà.
És OBLIGATORI que les persones que hagin tutoritzat el treball rebin l’informe escrit per tal de poder-lo revisar abans de lliurar-lo al Tribunal. És important tenir en compte que aquestes persones NO han de realitzar la tasca de correcció, sinó quefaran recomanacions per a la millora del treball.
La Tutoria ha de donar el vistiplau per lliurar i defensar el treball públicament, és a dir, que accepta que es lliuri el treball al Tribunal i que sigui defensat públicament en la data proposada per la Coordinació del Màster. En cas de discrepància, l’estudiant podrà presentar el treball, però el tribunal sabrà que no disposa del vist i plau de la Tutoria.
El professorat facilitarà les referències bibliogràfiques a les publicacions més recents i/o rellevants relacionades amb les diferents temàtiques tractades en el mòdul, sens perjudici que és convenient que l’alumnat investigui l’existència d’altres fonts especialitzades, complementàries, etc.
MiraMon, ArcGIS, QGIS, Mission Planner, LAStools, MATLAP, ENVI, R, SNAP, BILKO, MiraBosc, Enterprise Architech, XML Validator, MiraMonMapServer, GeoServer, Office Microsoft, etc.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 1 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | tarda |