Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4314579 Enginyeria Biològica i Ambiental | OB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Balanços de matèria i energia.
Fenòmens de transport.
Cinètica química i biològica.
Calcul diferencial. Equacions diferencials ordinàries. Equacions diferencials amb derivades parcials.
Mètodes numèrics.
Llenguatges de programació. Matlab.
Coneixements bàsics de dibuix tècnic per ordinador amb software tipus AutoCAD
L'objectiu principal és doble, per una banda l'aplicació amb criteri d'eines de modelització, simulació i optimització de processos químics, biotecnològics i ambientals i per l'altra banda treballar les bases de la Dinàmica de Fluids Computacional.
Els objectius específics de l'assignatura són:
- Formular models matemàtics per a diferents processos a partir de balanços en estat no estacionari i altres equacions addicionals.
- Resoldre numèricament models matemàtics amb programes de simulació i analitzar els resultats.
- Utilitzar mètodes per a l'optimització matemàtica univariable i multivariable.
- Ajustar models matemàtics. Analitzar la sensibilitat dels paràmetres del model.
- Aplicar les nocions bàsiques de disseny d'experiments.
- Desenvolupar programes de càlcul, basats en els principis fonamentals dels Fenòmens de Transport i els Mètodes Numèrics adequats.
- Resoldre problemes de Fenòmens de Transport de manera que l'alumne pugui comprendre com estan estructurats i quins són els principis de funcionament dels paquets comercials de CFD, principalment l’ANSYS.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques i teorico-pràctiques | 56 | 2,24 | CA10, SA06, SA07 |
Tipus: Supervisades | |||
Plantejament de la resolució de casos proposats | 14 | 0,56 | KA06, SA06, SA09 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi, recerca d'informació i resolució dels casos propossats. | 89 | 3,56 | CA09, CA10, KA06, KA07, SA06, SA07, SA08, SA09 |
El curs es desenvoluparà en classes de teoria i classes teòrico-pràctiques. A més, durant el curs s'hauran de resoldre i presentar diferents casos proposats que es realitzaran principalment fora de l'horari de les classes. Cal portar portàtil propi.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
CFD. Examen | 35 | 3 | 0,12 | KA06, SA08, SA09 |
CFD. Resolució de casos d'estudi | 15 | 30 | 1,2 | KA06, SA06, SA08, SA09 |
MOP. Entrega de problemes | 7.5 | 10 | 0,4 | CA09, CA10, KA07, SA07, SA08, SA09 |
MOP. Examen | 30 | 3 | 0,12 | CA09, CA10, SA07, SA08, SA09 |
MOP. Treball/s de modelització i simulació de sistemes reals | 12.5 | 20 | 0,8 | CA09, CA10, SA06, SA07, SA08, SA09 |
a) Procés i activitats d’avaluació programades
L'assignatura està dividida en dos mòduls independents: 1) Modelització i Optimització de Processos (MOP) i 2) Dinàmica de Fluids Computacional (CFD).
A continuació es detallen les activitats d’avaluació de cada mòdul de l'assignatura amb el seu percentatge de pes sobre la qualificació final del mòdul:
Modelització i Optimització de Processos
- Activitat 1 (15%, individual). Entregues de problemes.
- Activitat 2 (60%, individual). Examen parcial amb diferents problemes.
- Activitat 3 (25%, per parelles). Treball/s de modelització sobre sistemes reals.
Dinàmica de Fluids Computacional
- Activitat 1 (10%, en grup). Treball CFD1.
- Activitat 2 (20%, en grup). Treball CFD2.
- Activitat 3 (70%, individual). Examen amb Teoria + Problemes.
La nota final és el promig de la nota dels dos mòduls. La nota de cada mòdul ha de ser superior o igual a 4.5/10 per poder fer promig. Cal treure un mínim de 3.0 en cadascú dels dos examens per tal de fer promig. A l'examen de CFD, la nota mínima de teoria i de problemes és un 3.0/10.
La no presència a classe quan es realitzin proves d'avaluació és un zero de l'activitat, sense possibilitat de recuperació.
b) Programació d’activitats d’avaluació
La calendarització de les activitats d’avaluació es donarà el primer dia de l’assignatura. i es farà pública a través del Campus Virtual.
La plataforma virtual utilitzada per a la comunicació amb l'alumnat serà el Campus Virtual Moodle de la UAB.
c) Procés de recuperació
El/la estudiant es pot presentar a la recuperació de cada mòdulsempre que s’hagi presentat a un conjunt d’activitats que representin un mínim de dues terceres parts de la qualificació total del mòdul. D’aquests, es podran presentar a la recuperació aquells estudiants que tinguin com a mitjana de totes les activitats delmòdul una qualificació superior a 3.0.
El procès de recuperació de cada mòdul consistirà en un examen amb tots els continguts del mòdul. La qualificació màxima que es podrà obtenir utilitzant aquest procediment serà d'un 6.0 a cada mòdul recuperat.
d) Procediment de revisió de les qualificacions
Per a cada activitat d’avaluació, s’indicarà un lloc, data i hora de revisió en la que es podrà revisar l’activitat amb el professor. En aquest context, es podran fer reclamacions sobre la nota de l’activitat, que seran avaluades pel professorat responsable de l’assignatura. Si lla persona interessada no es presenta a aquesta revisió, no es revisarà posteriorment aquesta activitat.
e) Qualificacions
En cas de que un dels mòduls no arribi a 4.5/10, la nota final màxima de l'assignatura serà 4/10 i s'haurà de repetir el mòdul suspès al curs següent.
Matricules d’honor. Atorgar una qualificació de matrícula d’honor és decisió del professorat responsable de l’assignatura. La normativa de la UAB indica que les MH només es podran concedir a qui hagi obtingut una qualificació final igual o superior a 9.00. Es pot atorgar fins a un 5% de MH del total d'alumnat matriculat.
Es considerarà no avaluable (NA) quan un/a estudiant si no s’ha presentat en un conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura.
f) Irregularitatst, còpia i plagi
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, es qualificaran amb un zero les irregularitats comeses per l'estudiant que puguin conduir a una variació de la qualificaciód'un acte d’avaluació. Per tant, la còpia, el plagi, l’engany, deixar copiar, etc. en qualsevol de les activitats d’avaluació implicarà suspendre-la amb un zero.
g) Avaluació dels estudiants repetidors
L'únic canvi en l'avaluació de l'assignatura de l'alumnat repetidors és la possibilitat de mantenir les qualificacions d'un mòdul aprovat al curs anterior. Aquesta opció s'haurà de comunicar per correu electrònic al professor responsable, com a molt tard 15 dies després de l'inici de les classes.
Serà necessari un coneixement mínim de MATLAB. El mòdul de CFD es farà amb FLUENT.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TEm) Teoria (màster) | 1 | Espanyol | anual | tarda |