Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4313788 Gestió dels Recursos Humans en les Organitzacions | OT | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Estudiants que en la seva formació prèvia de grau no hagin tingut temàtiques afins a l'àmbit econòmic, jurídic i administratiu.
El mòdul aborda pel que fa a qüestions jurídiques i econòmiques en la gestió de RRHH. El mòdul ofereix a l'estudiantat un ampli recorregut sobre les qüestions econòmic-legals que travessen els diferents processos de RRHH i clarifica la seva rellevància, atenent semblances i diferències entre diferents regions del món.
L'estudiantat al finalitzar el mòdul serà capaç de:
• Analitzar els aspectes jurídics rellevants en els processos administratius dels RRHH
• Aplicar conceptes jurídics i econòmics en general a la gestió de recursos humans. Reflexionar sobre les eines específiques d'aplicació de gestió econòmica
• Aplicar tècniques de gestió al personal
1. Les relacions jurídiques en l'àmbit laboral
1.1. La flexibilitat laboral en el context de la globalització: aspectes jurídics.
1.2. La flexibilitat externa.
- La contractació laboral: contractació indefinida i temporal.
- L'acomiadament: acomiadament disciplinari, acomiadament objectiu i col · lectiu.
1.3. La flexibilitat interna.
- El temps de treball.
- Mobilitat funcional, modificació substancial de condicions de treball i la desvinculació de conveni col·lectiu.
1.4. La descentralització productiva i la transmissió d'empresa.
1.5. Suspensió del contracte de treball: maternitat i excedències.
1.5. Els(les representants dels treballadors i treballadores i la negociació col·lectiva.
2. Pressupostació, seguiment i gestió pressupostària
2.1. El pressupost com a eina de gestió
- Pressupost per conceptes
- Pressupost per a centres de costos
2.2.Seguiment pressupostari
- Indicadors
- Desviacions: positives i negatives
2.3. Gestió pressupostària
- Limitacions per conceptes i partides: sector públic i privat
- Els fets extraordinaris
3. Gestió administrativa i econòmica de la nòmina
3.1. El salari
- Les retribucions en el sector públic i el privat
- El rebut de salaris: composició
3.2. Composició del salari
- El salari base
- Els complements
- Els extraordinaris: hores, gratificacions, ...
- Salari en espècie
- Percepcions nosalarials
3.3. Deduccions al salari
- Aportacions a la seguretat social: sector públic i privat
- IRPF
- Bestretes
3.4. Bases de cotització
- Tipus de cotització
- Bases de cotització
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Cas d'empresa dirigit pel docent | 2 | 0,08 | 6 |
Exposicions dels continguts | 22 | 0,88 | 3, 2, 5, 1 |
Resolució i exposició de diferents casos pràctics | 6 | 0,24 | 6, 5 |
Tipus: Supervisades | |||
Pràctica amb tècniques i instruments de gestió | 20 | 0,8 | 3, 1 |
Resolució d'un cas pràctic i defensa de les intervencions | 28 | 1,12 | 6, 2, 5 |
Tutories | 12 | 0,48 | 5 |
Tipus: Autònomes | |||
Comentari de text | 6 | 0,24 | 6 |
Elaboració i redacció de treballs | 30 | 1,2 | 3, 2, 5, 1 |
Recerca i recollida d'informació, lectura i estudi de documentació | 18 | 0,72 | 3, 1 |
Resolució d'exercicis i casos a la plataforma virtual | 6 | 0,24 | 6 |
Les metodologies que s'utilitzaran al llarg del mòdul són:
• Classes magistrals / expositives.
• Presentació / exposició oral de treballs.
• Tutories.
• Elaboració de treballs.
• Estudi personal.
• Lectura d'articles / informes d'interès.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Evidència 1: Resolució de casos 1 | 30% | 0 | 0 | 2, 4, 5, 1 |
Evidència 2: Resolució de casos 2 | 35% | 0 | 0 | 3, 6 |
Evidència 3: Resolució de casos 3 | 35% | 0 | 0 | 3, 6 |
A partir de l'exposició de continguts a l'aula, de l'estudi i treball dels materials a la disposició de l'alumnat, de les consultes que siguin necessàries a la bibliografia i de la tutoria de cada docent, els estudiants hauran de desenvolupar tres evidències per a respondre a les qüestions que es plantegin en aquest.
Evidència 1: Resolució de casos.
El treball consistirà en un cas pràctic sobre les relacions jurídiques en l'àmbit del treball amb un pes del 30% en la nota final del mòdul.
Evidència 2: Resolució de casos
El treball consistirà en un cas pràctic sobre pressupost, seguimeinto i gestió econòmica amb un pes del 35% en la nota final del mòdul.
Evidència 3: Resolució de casos
El treball consistirà en un cas pràctic sobre gestió de la nòmina amb un pes del 35% en la nota final del mòdul
Avaluació única
Normativa acadèmica de la Universitat Autònoma de Barcelona https://www.uab.cat/doc/TR_normativa_academica_UAB
Article 265. Avaluació única
2. La sol·licitud d’avaluació única suposa la renúncia a l’avaluació continuada, i implica el lliurament en una única data del nombre necessari d’evidències avaluadores per acreditar i garantir la consecució dels objectius i els resultats d’aprenentatge establerts en l’assignatura.
L'avaluació única no implica la no assistència a les sessions presencials. Durant les sessions presencials es poden realitzar activitats que siguin necessàries per a poder realitzar de manera satisfactòria les evidències d'avaluació.
Els i les estudiants que s'acullin a l'opció d'avaluació única presentaran, una vegada finalitzat el mòdul, les mateixes evidències previstes per a la modalitat d'avaluació continuada.
S'aplicarà el mateix sistema de recuperació que el de l'avaluació continuada.
Recuperació
Podran optar a recuperació: l'alumnat que no hagi aconseguit els criteris establerts per a superar el mòdul i aquells que hagin estat avaluats en un conjunt d'activitats amb un pes mínim de 2/3 parts de la qualificació total del mòdul.
La nota mínima per a poder optar a recuperació és de 3.5
Pautes d'avaluació de la Facultat de Psicologia https://www.uab.cat/doc/DOC_Pautes_Avaluacio_2023_2024
Amat, J. M. (2003). Control de Gestión: Una perspectiva de dirección (6ª edición). Barcelona: Gestión 2000.
Anthony, R. y Govindarajan, V. (2003). Management Control Systems (11 edition). Nueva York. Mc Graw-Hill.
Ballarin, Eduardo y Rosanas, Josep Mª. (1999). Sistemas de Planificación y Control.Bilbao. Desclée De Brouwer.
Butler, A., Letra, S.R. y Neale, B. (1997). Linking the Balanced Scorecard to Strategy: one Mill’s experience. Long Rang Planning, pp. 241-253
Guthrie, J. (2000). The management measurement and the reporting of intellectual capital. CIMA 2001
Horvárth y Partners (2000). Dominar el Cuadro de Mando Integral. Barcelona. Gestión 2000.
Kaid, M y Nilsson, F (2000). Performance measurement at Nordic companies. European Management Journal, 18 (1), 113-127.
Kaplan. R.S. (1993). Evaluación de resultados: algo más que números. Harvard Deusto Review.
Kaplan, R. y Norton, D. (1997). Cuadro de Mando Integral (the Balanced Scorecard) (1997) Barcelona. Gestión 2000.
Prahalad, C.K. y Hamel, G. (1990). The Core Competence of the Corporation. Harvard Business Review, 68 (3) 79-91
Stalk, G. y Lacheneauer, R. (2004) Hard Ball: Five Killer Strategies for Trouncing the Competition. Harvard Business Review.
Estatuto de los trabajadores:
(Real Decreto Legislativo 1/1995, de 24 de marzo, por el que se aprueba el texto refundido de la Ley del Estatuto de los Trabajadores. ANEXO: Texto refundido de la Ley del Estatuto de losTrabajadores. Última actualización, publicada el 07/07/2012, en vigor a partir del 08/07/2012.)
Estatuto Básico del Empleado Público:
(Ley 7/2007, de 12 de abril, del Estatuto Básico del Empleado Público. Última actualización publicada el 14/07/2012).
Leal, A. (coordinador) (2004). El factor humano en las relaciones laborales: Manual de dirección y gestión. Pirámide. Madrid.
Enlaces de interés:
Seguridad Social: www.seg-social.es
Instituto Nacional de la Seguridad Social (INSS)
Tesorería General de la Seguridad Social (TGSS)
Instituto Nacional de Seguridad e Higiene en el Trabajo (INSHT): www.insht.es
Boletín Oficial del Estado (Ministerio de Trabajo y Asuntos Sociales): www.boe.es
Datos Macroeconómicos: www.datosmacro.com
-
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TEm) Teoria (màster) | 1 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |