Aquesta versió de la guia docent és provisional fins que no finalitzi el període d’edició de les guies del nou curs.

Logo UAB

Pràctiques Professionals

Codi: 42998 Crèdits: 6
2024/2025
Titulació Tipus Curs
4313781 Dret Empresarial OT 0

Professor/a de contacte

Nom:
Monica Perna Hernandez
Correu electrònic:
monica.perna@uab.cat

Equip docent

(Extern) Mónica Perna Hernández

Idiomes dels grups

Podeu consultar aquesta informació al final del document.


Prerequisits

No hi ha requisits previs. 


Objectius

Assolir coneixements derivats de les pràctiques externes a empresses privades, despatxos jurídics professionals, Administracions Públiques, entre d'altres entitats col.laboradores, en matèries relacionades amb el Dret empresarial.

Pràctiques curriculars en el marc del programa académic del màster.


Competències

  • Integrar coneixements jurídics i de negociació per formular judicis dins de l'àmbit empresarial.
  • Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis
  • Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi.
  • Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions, així com els coneixements i les raons últimes que les fonamenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats
  • Treballar en grup per generar sinergies en entorns de treball que involucren diferents persones, incorporant a les pròpies accions les dels altres, treballant de manera coordinada i cooperativa.

Resultats d'aprenentatge

  1. Interrelacionar els principis jurídics i les tècniques de negociació per a la valoració i enjudiciament de qüestions jurídiques plantejades en l'àmbit empresarial.
  2. Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis
  3. Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi.
  4. Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions, així com els coneixements i les raons últimes que les fonamenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats
  5. Treballar en grup per generar sinergies en entorns de treball que involucren diferents persones, incorporant a les pròpies accions les dels altres, treballant de manera coordinada i cooperativa.

Continguts

L'opció per realitzar les pràctiques professionals externes en empreses privades, bufets d'advocats especialitzats, entitats de l'Administració Pública, entre d'altres entitats col·laboradores, implica participar en els processos laborals, i acreditar, mitjançant una memòria les activitats de les tasques assignades durant les pràctiques i un informe tècnic del tutor/a de supervisió a càrrec de l'alumnat, assegurant el ple aprofitament de les pràctiques curriculars realitzades, a través d'un aprenentatge actiu.

* Qualsevol modificació es comunicarà al principio del curs.


Activitats formatives i Metodologia

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Activitats d'orientació professional 6 0,24 4, 2, 1, 3, 5
Tipus: Supervisades      
Memòria de pràctiques 6 0,24 4, 2, 1, 3
Tipus: Autònomes      
Realització de les tasques professionals 133 5,32 4, 2, 1, 5

La projecció del mòdul de pràctiques professionals apunta dos eixos, d'una banda, sent l'eix principal, la realització de les pràctiques professionals curriculars a empreses, estudis jurídics o entitats públiques, com en llocs amb noves àrees demandades d'especialització per als futurs professionals en l'àrea de Dret empresarial, implica participar en els processos laborals proposats amb anterioritat a l'inici de les pràctiques per l'entitat ocupadora, on sota la supervisió del tutor/a,    l´alumnat desenvolupa les diverses funcions assignades per l´entitat ocupadora referents als serveis que ofereix aquest, proporcionant a l'alumnat la immersió directa en el món professional empresarial.

D'altra banda, es desenvolupen les sessions de formació en orientació professional, amb una visió plenament focalitzada en la presència en xarxes socials com a canal d'ocupabilitat, i oferir a l´alumnat les eines actuals primordials per a l'accés a la incorporació laboral, com són la elaboració apropiada del CV, coneixement dels processos d'autocandidatura, iniciatives propis, entre d'altres.

La formació d'orientació professional serà d'assistència obligatòria, el seu desenvolupament és fonamentalment pràctic, obtenint després de cadascuna de les sessions un resultat concret, enfocat a ser una eina útil per a la inserció professional en acabar el màster. Les sessions d'orientació professional es realitzaran primordialment presencialment, reservant la possibilitat en determinades activitats i situacions poder desenvolupar mitjançant Webinar amb Teams o altres plataformes similars.
 
Les sessions d'orientació professional proposades per a la gestió acadèmica 2024/2025 es duran a terme en col·laboració ambel Servei d'Ocupabilitat de la U.A.B.
 
Sessió I.- Tips de la prevenció de riscos laborals. Situacions de discriminació de gènere i assetjament sexual. Per determinar data-horari
Coneixem les implicacions de risc en l'exercici de les nostres funcions?
Ponent: Manuel Del Pino Santiago -Director Servei Prevenció UAB
Activitat obligatòria MPP
 
Sessió II.- Taller CV .-El QUÈ del CV. Claus per aconseguir un CV eficient i l'acompanyament de la Carta de motivació. Per determinar data-horari
Què mostrem? I com ho mostrem?
Ponent: Gemma Benet
Activitat Obligatòria MPP
 
Sessió III.-Automotivació. Autoconeixement. Marca personal i la imatge. Claus per afrontar amb èxit una entrevista de treballar. Per determinar fethorari.
Ens coneixem? Quina imatge mostrem?
Ponents: Anna Rosell, Lourdes Torices i David Rodríguez
Activitat Obligatòria MPP
 
Sessió IV.-Taller  Autocandidatura. Xarxes socials. Networking offline i en línia. LinkedIN. Per determinar data-horari.
Què busquem? Com ens trobaran?
Ponent: Francesc Gelida
Activitat Obligatòria MPP
 
Sessió V.- Recerca de treball en l´Administració Pública. Perdeterminar data-horari.
Coneix CIDO - Cercador d´Informació i Documentacions Oificals.
Ponent: Isidre Camí Espasa - Curs virtual vía Teams
Activitat Obligatòria MPP
 
Sessió Tancament mòdul.- Coffe-work / Testimonis professionals ALUMNI. Per determinar data-horari.
Activitat voluntària
 

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.


Avaluació

Activitats d'avaluació continuada

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Activitats mòdul pràctiques professionals, seguiment 15% 5 0,2 4, 2, 1, 5
Informe del tutor/a 70% 0 0 4, 2, 1, 5
Memòria de pràctiques 15% 0 0 4, 2, 1, 3, 5

En l'avaluació del mòdul de pràctiques professionals es tindrà en compte la participació i implicació activa, la responsabilitat en el desenvolupament de les funcions professionals assignades, així com l'aprofitament de l'aprenentatge. La nota final és el resultat de l'avaluació contínua conjunta entre l'entitat, empresa o estudi jurídic col·laborador i la coordinació del mòdul, tenint en compte els següents paràmetres:

1.- El 70% de la nota correspon a la valoració del desenvolupament de les pràctiques i emissió de l'informe tècnic final per part del tutor/a assignat a l'alumnat en referencia al desenvolupament de les pràctiques curriculars, basat en les competències i resultats de l'aprenentatge que l'alumnat ha adquirit a la finalització del període de pràctiques.

2.- El 30% restant és avaluat per la coordinació del mòdul segons s'indica a continuació:

a.- Un 15% d'aquest percentatge correspon a la valoració de la memòria d'activitats presentada per l'alumnat al finalitzar les pràctiques curriculars, on se sol·licita detallar la totalitat del contingut, funcions i tasques assignades de la resolució pràctica en l'entorn laboral durant el període de pràctiques.

b.- L'altre 15% correspon a les activitats proposades al mòdul referents a les sessions d'orientació professional que es realitzen al llarg del curs, on els criteris d'avaluació són la participació, la implicació activa i la realització de les activitats proposades. Al finalitzar cadascuna de les sessions es farà lliurament del document elaborat i/o millorat, segons les indicacions rebudes de l'equip d´experts.

Durant el mòdul es mantindran reunions grupals i assessories individuals amb l´alumnat, per tal d'identificar interessos professionals, motivacions i donar seguiment permanent al desenvolupament de les pràctiques curriculars. Un cop iniciades, es realitza informe de seguiment intermedi a les dues setmanes de començar les pràctiques, amb l'objectiu de valorar la idoneïtat de l'adequat desenvolupament d'aquestes.

Finalitzat el mòdul de pràctiques professionals es determinarà data i hora per a la revisió de les qualificacions corresponents a l'avaluació final del mòdul.


Bibliografia

Materials complementaris referents a les sessions formatives d´orientació professional de l´equip d´experts i expertes.

CALVO MUÑOZ, MONTSE; Networking: el uso práctico de las redes sociales, ESIC, 2009.

DOMINGO SAN ANTONIO, ANTONIO; Networking: El arte de generar negocio, relaciones y oportunidades, Anaya Multimedia2018.

JAMES, JUDI; ¡Estás contratado!: consejos y técnicas para superar con éxito las entrevistas de trabajo y encontrar empleo, Paidós , 2011.

RODRÍGUEZ DE LLAURER SANTIMÑA, MARTA, Cómo encontrar trabajo hoy: desde la preparación del currículum vitae hasta las entrevistas finales, Profit, 2010.

SÁNCHEZ-ALARCOS, JOSÉ; Buscar trabajo por Internet: plan de acción en 30 días, estrategia de búsqueda, el currículum online, portales y webs de empleo, consultoras de recursos humanos, networking y redes sociales, alternativas de autoempleo, Global Marketing, 2011.

Plataformes de consulta:

Servici d´Ocupabilidad UAB

https://www.uab.cat/web/servicio-de-ocupabilidad-de-la-uab-1345718609476.html

Barcelona Activa

https://treball.barcelonactiva.cat/index_es.html

Cercador d'Informació i Documentació Oficials (CIDO) - Diputació de Barcelona (diba.cat)

Cercador d'Informació i Documentació Oficials (CIDO) - Diputació de Barcelona (diba.cat)

https://cido.diba.cat/

Programari

L'assignatura no exigeix un programari específic.


Llista d'idiomes

La informació sobre els idiomes d’impartició de la docència es pot consultar a l’apartat de CONTINGUTS de la guia.