Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4313775 Microbiologia Aplicada | OB | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
És imprescindible tenir un coneixement general dels microorganismes més freqüents que causen malalties infeccioses a l'espècie humana: hàbitat natural, formes de transmissió, tipus d'infeccions i identificació.
Aquest mòdul té els següents objectius:
a) que l'alumnat adquireixi les habilitats necessàries per a poder aplicar els seus coneixements científics a la realitat de la Microbiologia en l'àmbit clínic
b) començar a aprendre els mètodes del raonament clínic per poder adaptar-se a l'àmbit assistencial
- Introducció al mètode de raonament mèdic
- Tècniques de recollida de mostres, transport i processament
- Transmissió dels microorganismes: aplicació en prevenció de la salut humana
- Aplicació de les tècniques microbiològiques en el laboratori de Microbiologia mèdica
- Grans síndromes infeccioses: patogènia, etiologia i diagnòstic
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals-expositives | 30 | 1,2 | 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Pràctiques aula | 15 | 0,6 | 3, 6, 7, 9, 10, 11, 12 |
Tipus: Supervisades | |||
Aprenentatge basat en problemes | 5 | 0,2 | 1, 2, 3, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Elaboració treball | 12,5 | 0,5 | 1, 2, 3, 6, 7, 8, 9, 10, 12 |
Seminaris | 12,5 | 0,5 | 1, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 11 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal | 72 | 2,88 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Les activitats formatives es componen de classes magistrals-expositives, seminaris, una sessió d'aprenentatge basat en problemes i l'estudi personal.
Per al seguiment i estudi de les classes magistrals es facilita material didàctic en forma de Power-Point amb texts explicatius. En el decurs de la classes se segueix aquest material, i es complementa amb la presentació d'exemples reals, presos de l'activitat clínica.
Els seminaris consisteixen en la presentació de casos clínics d'acord amb la metodologia del raonament mèdic.
La sessió d'aprenentatge basat en problemes té com objectiu principal l'aplicació dels coneixements teòrics adquirits anterioment per al dissenys de metodologia microbiològica necessària per la resolució d'un cas clínic real.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència a classe | 10 | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 6, 7, 9, 10 |
Avaluació escrita individual | 50 | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Estudi basat en problemes: presentació oral i treball | 40 | 0 | 0 | 1, 2, 3, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Les classes teòriques i els seminaris s'avaluaran amb un examen de preguntes curtes. Comptarà un 50% de la nota final i aprovar-lo és imprescindible per aprovar l'assignatura (mínim de 5 sobre 10).
L'estudi basat en problemes s'avaluarà mitjançant l'assistència obligatòria a les sessions corresponents, la participació a la classe, l'exposició oral i un treball escrit. Comptarà un 40%.
L'assistència a les classes comptarà un 10%. Es permet fins a 4 faltes sense justificar per tenir la puntuació total d'aquesta part. A partir de la cinquena falta, cadascuna restarà 1/4 part del 10%.
Consideracions finals:
Els estudiants que no superin l'avaluació total, la podran recuperar en la data programada a tal efecte. Per participar a la recuperació, l'alumnat ha d'haver estar prèviament avaluat en un conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura o mòdul. Per tant, l'alumnat obtindrà la qualificació de "No Avaluable" quan les activitats d'avaluació realitzades tinguin una ponderació inferior al 67% en la qualificació final.
Avaluació única
L’avaluació única consisteix en:
- L'avaluació escrita individual, que valdrà un 50% i que cal aprovar-la per superar l'assignatura
- Assistència obligatòria a les dues sessions d'Estudi basat en problemes, que inclouran l'exposició oral, i presentació del treball escrit final. Aquest apartat comptarà un 50%
BIBLIOGRAFIA
1) Manual of Clinical Microbiology. American Society for Microbiology. Jorgensen J et al. 13a edició. ASM press. WashingtonDC. 2023. Disponible online l'edició del 2015 a https://bibcercador.uab.cat/permalink/34CSUC_UAB/avjcib/alma991010730042306709
2) Sarah J. Pitt. Clinical Microbiology for Diagnostic Laboratory Scientists. 2017 John Wiley & Sons Ltd. Disponible a https://bibcercador.uab.cat/permalink/34CSUC_UAB/1eqfv2p/alma991010353534106709
3) Guillem Prats. Microbiología y Parasitología Médicas. Editorial Panamericana. 2a edició, 2022. Disponible online a https://bibcercador.uab.cat/permalink/34CSUC_UAB/1eqfv2p/alma991010879631306709
4) Miller M, Miller S. A Guide to Specimen Management in Clinical Microbiology, Third Edition. 2017. Disponible a https://bibcercador.uab.cat/permalink/34CSUC_UAB/1eqfv2p/alma991010346792906709
5) Leber A. Clinical Microbiology Procedures Handbook. ASM Books. 2016. Disponible a la web de la UAB: https://bibcercador.uab.cat/permalink/34CSUC_UAB/1eqfv2p/alma991010432938606709N=1269362
6) Farreras-Rozman. Medicina Interna. 19a edició. Elsevier 2020.
7) Harrison Principles of Internal Medicine. 21a edició. MacGraw Hill 2022. Disponible online en castellà a https://bibcercador.uab.cat/permalink/34CSUC_UAB/avjcib/alma991010637433606709
8) Molecular Medical Microbiology. Tang, Yi-Wei ; Hindiyeh, Musa ; Liu, Dongyou ; Sails, Andrew ; Spearman, Paul ; Zhang, Jing-Ren ; Sussman, Max 2023. https://bibcercador.uab.cat/permalink/34CSUC_UAB/15r2rl8/cdi_askewsholts_vlebooks_9780323899925
- http://www.pschreck.com/. P.C. Schreckenberger's Microbiology Homepage. Identificació microbiana per teorema de Bayes de bacils gramnegatius.
- https://apiweb.biomerieux.com/?action=prepareLogin. Identificació microbiana per teorema de Bayes de les galeries comercials de Bio-Mérieux. Cal llicència de la companyia. S'ensenyarà com es fa servir a classe.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAULm) Pràctiques d'aula (màster) | 1 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TEm) Teoria (màster) | 1 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |