Treball de Final de Màster
Codi: 42932
Crèdits: 15
2024/2025
Titulació |
Tipus |
Curs |
4313802 Genètica Avançada / Advanced Genetics |
OB |
0 |
Idiomes dels grups
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Prerequisits
No es necessiten requisits previs especials
Objectius
Ser capaç de presentar de manera comprensible l’activitat de recerca desenvolupada.
Els objectius d'aquest mòdul comprenen els següents aspectes: contextualitzar el tema de la recerca segons l'estat actual del tema, la capacitat de buscar una bibliografia adequada, discutir els resultats obtinguts des de un punt de vista genètic, presentar en una sessió oberta l'activitat realitzada, i mostrar el coneixement suficient del tema de recerca.
Competències
- Concebre, dissenyar, desenvolupar i sintetitzar projectes científics en l'àmbit de la genètica, tant en la seva vessant teòrica com aplicada.
- Demostrar coneixement en la gestió de la informació i del coneixement.
- Dissenyar i aplicar la metodologia científica en la resolució de problemes.
- Integrar l'anàlisi genètica en els seus diferents nivells de complexitat (molecular, cel·lular, individual, poblacional) per resoldre de manera coherent diferents problemes en l'àmbit de la Genètica.
- Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació.
- Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
- Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions, així com els coneixements i les raons últimes que les fonamenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
- Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant, en gran manera, amb treball autònom o autodirigit.
- Utilitzar i gestionar informació bibliogràfica i altres recursos relacionats amb la genètica i camps afins.
- Utilitzar terminologia científica per argumentar els resultats de la recerca i saber comunicar en anglès oralment i per escrit en un entorn internacional.
Resultats d'aprenentatge
- Aplicar la informació bibliogràfica recollida en bases de dades per al problema experimental plantejat en el desenvolupament del treball.
- Demostrar responsabilitat en la gestió de la informació i del coneixement.
- Dissenyar i dur a terme un projecte de recerca en l'àmbit de la Genètica.
- Escriure un informe que considera que l'ús de la metodologia utilitzada en el mòdul per a resoldre un problema específic.
- Participació activa en reunions de grup.
- Participar en el desenvolupament d'un projecte de recerca o en desenvolupament d'un producte.
- Presentar resultats en públic.
- Presentar una memòria escrita sobre un tema innovador.
- Proposar projectes emprenedors a l'àrea de la genètica, a partir d'una visió integrada dels coneixements adquirits.
- Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
- Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant, en gran manera, amb treball autònom o autodirigit.
- Utilitzar terminologia científica per argumentar els resultats de la recerca i saber comunicar en anglès oralment i per escrit en un entorn internacional.
Continguts
El contingut del mòdul consistí en entendre l'ús de les diferents metodologies implementades en el treball experimental, juntament amb la comprensió de la bibliografia i l'aplicació dels conceptes adquirits en els mòduls teòrics.
Activitats formatives i Metodologia
Títol |
Hores |
ECTS |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus: Supervisades |
|
|
|
Supervisió de la tasca |
75
|
3 |
|
Tipus: Autònomes |
|
|
|
Redacció, presentació i defensa de la tesi de màster |
280
|
11,2 |
|
La metodologia emprada consisteix en la redacció del treball, la recerca de bibliografia i la capacitat de generar una descripció lògica de l’activitat de recerca realitzada.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Avaluació
Activitats d'avaluació continuada
Títol |
Pes |
Hores |
ECTS |
Resultats d'aprenentatge |
Discussió y raonament lògic |
20 |
4
|
0,16 |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12
|
Presentació oral |
20 |
4
|
0,16 |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12
|
Texto thesis |
60 |
12
|
0,48 |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12
|
El document de tesi de màster serà avaluat per una comissió de tres membres que tindrà en compte aspectes com: estat actual del tema, objectius, metodologia, resultats, discussió, conclusions, bibliografia i escriptura.
La presentació oral i la defensa de la tesi de màster serà avaluada per la mateixa Comissió que tindrà en compte deferent aspectes científics com: contextualització, comprensió del tema, raonament lògic, idoneïtat del vocabulari científic; respostes competents a les preguntes; a més, funcions formals com: ús del llenguatge, disseny de diapositives, comunicació i sincronització.
Bibliografia
L’estudiant ha de cercar la bibliografia i constituirà un component de l’avaluació final.
Llista d'idiomes
La informació sobre els idiomes d’impartició de la docència es pot consultar a l’apartat de CONTINGUTS de la guia.