Aquesta versió de la guia docent és provisional fins que no finalitzi el període d’edició de les guies del nou curs.

Logo UAB

Pràctiques Professionals i de Recerca en Bioquímica Estructural i Biologia Molecular

Codi: 42898 Crèdits: 9
2024/2025
Titulació Tipus Curs
4313794 Bioquímica, Biologia Molecular i Biomedicina OT 0

Professor/a de contacte

Nom:
Jaime Farrés Vicén
Correu electrònic:
jaume.farres@uab.cat

Idiomes dels grups

Podeu consultar aquesta informació al final del document.


Prerequisits

Persones llicenciades o graduades en Bioquímica, Biotecnologia, Biologia, Ciències Biomèdiques, Genètica, Microbiologia, Química, Informàtica, Física, Veterinària, Farmàcia o Medicina.

Bon nivell de català, castellà o anglès.


Objectius

Que l'alumnat conegui i aprengui a desenvolupar-se en l'entorn professional, així com promoure una actitud proactiva i emprenedora en l'àmbit de la Bioquímica Estructural i de la Biologia Molecular.


Competències

  • Analitzar els resultats de la recerca per a obtenir nous productes biotecnològics o biomèdics i transferir-los a la societat
  • Concebre, dissenyar, desenvolupar i sintetitzar projectes científics i biotecnològics en l'àmbit de la bioquímica, la biologia molecular o la biomedicina.
  • Desenvolupar el raonament crític en l'àmbit d'estudi i i en relació amb l'entorn científic o empresarial.
  • Identificar i proposar solucions científiques a problemes relacionats amb la investigació biològica a nivell molecular i demostrar una comprensió de la complexitat bioquímica dels éssers vius.
  • Integrar els continguts en bioquímica, biologia molecular, biotecnologia i biomedicina des del punt de vista molecular.
  • Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis
  • Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi.
  • Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions, així com els coneixements i les raons últimes que les fonamenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats
  • Tenir coneixements que aportin la base o l'oportunitat de ser originals en el desenvolupament o l'aplicació d'idees, sovint en un context de recerca
  • Treballar individualment i en equip en un context multidisciplinari.
  • Utilitzar i gestionar informació bibliogràfica i recursos informàtics relacionats amb la bioquímica, la biologia molecular o la biomedicina.
  • Utilitzar terminologia científica per a argumentar els resultats de la recerca i saber comunicar-los oralment y per escrit.

Resultats d'aprenentatge

  1. Analitzar els resultats de la recerca per a obtenir nous productes biotecnològics o biomèdics i transferir-los a la societat
  2. Desenvolupar coneixements sobre els mecanismes moleculars i aplicar-los al marc real d'un projecte de R+D+I o d'un procés productiu dins d'un equip de treball d'una entitat pública o privada.
  3. Desenvolupar el raonament crític en l'àmbit d'estudi i i en relació amb l'entorn científic o empresarial.
  4. Dissenyar i dur a terme un projecte d'investigació en l'àmbit de la bioquímica, la biologia molecular o la biomedicina.
  5. Proposar projectes emprenedors en l'àrea de la bioquímica, la biologia molecular o la biomedicina, a partir d'una visió integrada dels coneixements adquirits.
  6. Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis
  7. Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi.
  8. Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions, així com els coneixements i les raons últimes que les fonamenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats
  9. Tenir coneixements que aportin la base o l'oportunitat de ser originals en el desenvolupament o l'aplicació d'idees, sovint en un context de recerca
  10. Treballar individualment i en equip en un context multidisciplinari.
  11. Utilitzar i gestionar informació bibliogràfica i recursos informàtics relacionats amb la bioquímica, la biologia molecular o la biomedicina.
  12. Utilitzar terminologia científica per a argumentar els resultats de la recerca i saber comunicar-los oralment y per escrit.

Continguts

Estada en pràctiques en un centre públic de recerca o en una empresa privada, realitzant tasques pròpies de l'àmbit de la Bioquímica, la Biologia Molecular o la Biomedicina, amb èmfasi en els aspectes bàsics i aplicats de la Bioquímica Estructural i de la Biologia Molecular.


Activitats formatives i Metodologia

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Supervisades      
Estada en pràctiques 200 8 1, 8, 4, 2, 3, 6, 5, 7, 9, 11, 12, 10
Tipus: Autònomes      
Elaboració de la memòria 24 0,96 1, 8, 4, 2, 3, 6, 5, 7, 9, 11, 12, 10

Realització d'activitats pràctiques segons projecte formatiu. Lectura d'articles científics. Tutories. Presentació i discussió de resultats. Elaboració i presentació oral de la memòria de pràctiques.

Es tracta de 200 hores de pràctiques supervisades i 25 hores autònomes.

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.


Avaluació

Activitats d'avaluació continuada

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Informe del responsable de l'estada o del tutor acadèmic 30% 0 0 1, 8, 4, 2, 3, 6, 5, 7, 9, 11, 12, 10
Presentació oral 35% 1 0,04 1, 8, 3, 6, 7, 12, 10
Valoració de la memòria de pràctiques 35% 0 0 1, 8, 4, 2, 3, 6, 5, 7, 9, 11, 12, 10

La memòria de pràctiques tindrà les característiques indicades a la Guia Docent del Treball de Fi de Màster.

Per poder ser avaluat, cal que el professorat coordinador del mòdul rebi l'informe d'avaluació de la persona responsable de l'estada o tutora acadèmica i la memòria de pràctiques elaborada per l'alumnat, en el termini previst. A més, cada estudiant haurà de realitzar la presentació oral. En cas de no complir algun d'aquests requisits, la qualificació del mòdul serà de "No avaluable".

Important: Si es detecta plagi en algun del treballs entregats podrà comportar que l'estudiant suspengui el mòdul sencer.


Bibliografia

La bibliografia de referència serà la presentada en cadascun dels mòduls del Màster que es cursin més aquella específica de la temàtica de les pràctiques professionals i de recerca.


Programari

El programari serà l'utilitzat en cadascun dels mòduls del Màster que es cursin més aquell específic de la temàtica de les pràctiques professionals i de recerca.


Llista d'idiomes

La informació sobre els idiomes d’impartició de la docència es pot consultar a l’apartat de CONTINGUTS de la guia.