Pràctiques Professionals i de Recerca en Bioquímica Estructural i Biologia Molecular
Codi: 42898
Crèdits: 9
2024/2025
Titulació |
Tipus |
Curs |
4313794 Bioquímica, Biologia Molecular i Biomedicina |
OT |
0 |
Idiomes dels grups
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Prerequisits
Persones llicenciades o graduades en Bioquímica, Biotecnologia, Biologia, Ciències Biomèdiques, Genètica, Microbiologia, Química, Informàtica, Física, Veterinària, Farmàcia o Medicina.
Bon nivell de català, castellà o anglès.
Objectius
Que l'alumnat conegui i aprengui a desenvolupar-se en l'entorn professional, així com promoure una actitud proactiva i emprenedora en l'àmbit de la Bioquímica Estructural i de la Biologia Molecular.
Competències
- Analitzar els resultats de la recerca per a obtenir nous productes biotecnològics o biomèdics i transferir-los a la societat
- Concebre, dissenyar, desenvolupar i sintetitzar projectes científics i biotecnològics en l'àmbit de la bioquímica, la biologia molecular o la biomedicina.
- Desenvolupar el raonament crític en l'àmbit d'estudi i i en relació amb l'entorn científic o empresarial.
- Identificar i proposar solucions científiques a problemes relacionats amb la investigació biològica a nivell molecular i demostrar una comprensió de la complexitat bioquímica dels éssers vius.
- Integrar els continguts en bioquímica, biologia molecular, biotecnologia i biomedicina des del punt de vista molecular.
- Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis
- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi.
- Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions, així com els coneixements i les raons últimes que les fonamenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats
- Tenir coneixements que aportin la base o l'oportunitat de ser originals en el desenvolupament o l'aplicació d'idees, sovint en un context de recerca
- Treballar individualment i en equip en un context multidisciplinari.
- Utilitzar i gestionar informació bibliogràfica i recursos informàtics relacionats amb la bioquímica, la biologia molecular o la biomedicina.
- Utilitzar terminologia científica per a argumentar els resultats de la recerca i saber comunicar-los oralment y per escrit.
Resultats d'aprenentatge
- Analitzar els resultats de la recerca per a obtenir nous productes biotecnològics o biomèdics i transferir-los a la societat
- Desenvolupar coneixements sobre els mecanismes moleculars i aplicar-los al marc real d'un projecte de R+D+I o d'un procés productiu dins d'un equip de treball d'una entitat pública o privada.
- Desenvolupar el raonament crític en l'àmbit d'estudi i i en relació amb l'entorn científic o empresarial.
- Dissenyar i dur a terme un projecte d'investigació en l'àmbit de la bioquímica, la biologia molecular o la biomedicina.
- Proposar projectes emprenedors en l'àrea de la bioquímica, la biologia molecular o la biomedicina, a partir d'una visió integrada dels coneixements adquirits.
- Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis
- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi.
- Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions, així com els coneixements i les raons últimes que les fonamenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats
- Tenir coneixements que aportin la base o l'oportunitat de ser originals en el desenvolupament o l'aplicació d'idees, sovint en un context de recerca
- Treballar individualment i en equip en un context multidisciplinari.
- Utilitzar i gestionar informació bibliogràfica i recursos informàtics relacionats amb la bioquímica, la biologia molecular o la biomedicina.
- Utilitzar terminologia científica per a argumentar els resultats de la recerca i saber comunicar-los oralment y per escrit.
Continguts
Estada en pràctiques en un centre públic de recerca o en una empresa privada, realitzant tasques pròpies de l'àmbit de la Bioquímica, la Biologia Molecular o la Biomedicina, amb èmfasi en els aspectes bàsics i aplicats de la Bioquímica Estructural i de la Biologia Molecular.
Activitats formatives i Metodologia
Títol |
Hores |
ECTS |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus: Supervisades |
|
|
|
Estada en pràctiques |
200
|
8 |
1, 8, 4, 2, 3, 6, 5, 7, 9, 11, 12, 10
|
Tipus: Autònomes |
|
|
|
Elaboració de la memòria |
24
|
0,96 |
1, 8, 4, 2, 3, 6, 5, 7, 9, 11, 12, 10
|
Realització d'activitats pràctiques segons projecte formatiu. Lectura d'articles científics. Tutories. Presentació i discussió de resultats. Elaboració i presentació oral de la memòria de pràctiques.
Es tracta de 200 hores de pràctiques supervisades i 25 hores autònomes.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Avaluació
Activitats d'avaluació continuada
Títol |
Pes |
Hores |
ECTS |
Resultats d'aprenentatge |
Informe del responsable de l'estada o del tutor acadèmic |
30% |
0
|
0 |
1, 8, 4, 2, 3, 6, 5, 7, 9, 11, 12, 10
|
Presentació oral |
35% |
1
|
0,04 |
1, 8, 3, 6, 7, 12, 10
|
Valoració de la memòria de pràctiques |
35% |
0
|
0 |
1, 8, 4, 2, 3, 6, 5, 7, 9, 11, 12, 10
|
La memòria de pràctiques tindrà les característiques indicades a la Guia Docent del Treball de Fi de Màster.
Per poder ser avaluat, cal que el professorat coordinador del mòdul rebi l'informe d'avaluació de la persona responsable de l'estada o tutora acadèmica i la memòria de pràctiques elaborada per l'alumnat, en el termini previst. A més, cada estudiant haurà de realitzar la presentació oral. En cas de no complir algun d'aquests requisits, la qualificació del mòdul serà de "No avaluable".
Important: Si es detecta plagi en algun del treballs entregats podrà comportar que l'estudiant suspengui el mòdul sencer.
Bibliografia
La bibliografia de referència serà la presentada en cadascun dels mòduls del Màster que es cursin més aquella específica de la temàtica de les pràctiques professionals i de recerca.
Programari
El programari serà l'utilitzat en cadascun dels mòduls del Màster que es cursin més aquell específic de la temàtica de les pràctiques professionals i de recerca.
Llista d'idiomes
La informació sobre els idiomes d’impartició de la docència es pot consultar a l’apartat de CONTINGUTS de la guia.