Aquesta versió de la guia docent és provisional fins que no finalitzi el període d’edició de les guies del nou curs.

Logo UAB

Immersió en la Literatura Específica

Codi: 42853 Crèdits: 10
2024/2025
Titulació Tipus Curs
4313805 Anàlisi Econòmica / Economic Analysis OB 2

Professor/a de contacte

Nom:
Amedeo Stefano Edoardo Piolatto
Correu electrònic:
amedeo.piolatto@uab.cat

Idiomes dels grups

Podeu consultar aquesta informació al final del document.


Prerequisits

Sense prerequisits específics.


Objectius

Aquest mòdul porta l'estudiant a la frontera de la recerca en Economia. L’estudiant ha de dominar la literatura existent i identificar preguntes obertes i interessants per tractar. L’alumne té un tutor. Amb el tutor, es reuneixen periòdicament per discutir el contingut de les lectures suggerides. Aquest procés proporciona a l'estudiant un coneixement sòlid de l'estat de la recerca en el seu camp d'interès i ajuda l'estudiant a identificar preguntes interessants obertas. El tutor avalua i certifica el treball realitzat per l'estudiant.

Competències

  • Articular recomanacions sobre polítiques macroeconòmiques i microeconòmiques.
  • Buscar informació en la literatura científica fent servir els canals apropiats i integrar aquesta informació per plantejar i contextualitzar un tema de recerca.
  • Demostrar una actitud desperta, innovadora i analítica en relació amb els interrogants d'investigació.
  • Dissenyar, planificar i dur a terme recerques sobre economia.
  • Emetre judicis independents i defensar-los dialècticament.
  • Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions, així com els coneixements i les raons últimes que les fonamenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant, en gran manera, amb treball autònom a autodirigit.

Resultats d'aprenentatge

  1. Buscar informació en la literatura científica fent servir els canals apropiats i integrar aquesta informació per plantejar i contextualitzar un tema de recerca.
  2. Demostrar una actitud desperta, innovadora i analítica en relació amb els interrogants d'investigació.
  3. Distingir les diferents òptiques des de les quals es dóna resposta a una temàtica econòmica i entendre'n les limitacions
  4. Emetre judicis independents i defensar-los dialècticament.
  5. Identificar preguntes a les quals la literatura no ha sabut donar resposta o la resposta de les quals pot ser millorada, i donar arguments rigorosos sobre les deficiències dels models existents
  6. Interpretar tant la modelització del problema com la conclusió analítica que es deriva del model
  7. Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  8. Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions, així com els coneixements i les raons últimes que les fonamenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  9. Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant, en gran manera, amb treball autònom a autodirigit.

Continguts

*


Activitats formatives i Metodologia

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Tutorials 3 0,12 2, 3, 5, 6, 4, 1, 9, 7, 8
Tipus: Supervisades      
Seminaris, lectura de llibres de text, lectura d'articles 72 2,88 2, 3, 5, 6, 4, 1, 9, 7, 8
Tipus: Autònomes      
Estudi personal, grups d'estudi 175 7 2, 3, 5, 6, 4, 1, 9, 7, 8

• Tutorials  

• Estudi personal 

• Grups d’estudi

• Seminaris  

• Lectura de llibres de text 

• Lectura d'articles

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.


Avaluació

Activitats d'avaluació continuada

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Informe del tutor 50% 0 0 2, 3, 5, 6, 4, 1, 9, 7, 8
Treballs/exercicis enviats 40% 0 0 2, 3, 5, 6, 4, 1, 9, 7, 8
Tutorials 10% 0 0 2, 3, 5, 6, 4, 1, 9, 7, 8

Tutorials  

10%  

Treballs / exercicis enviats   

40%  

Informe del tutor

50%  

Aquesta mòdul no preveu el sistema d’avaluatió única.


Bibliografia

*


Programari

.


Llista d'idiomes

Nom Grup Idioma Semestre Torn
(PLABm) Pràctiques de laboratori (màster) 30 Anglès segon quadrimestre matí-mixt
(TEm) Teoria (màster) 30 Anglès segon quadrimestre matí-mixt