Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4313384 Recerca Aplicada en Economia i Empresa / Applied Research in Economics and Business | OB | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No existeixen requisits addicionals als requerits per ser acceptats al programa de màster.
Equipar a l'alumnat amb les eines analítiques bàsiques per entendre els aspectes fonamentals de la recerca aplicada en economia i empresa.
Microeonomia Aplicada
Temes:
1- Demanda i comportament respecte al consum
2- Tecnologia, costos i eficiència productiva
3- Drets de propietat, mercats i polítiques públiques
4- Teoria de Jocs bàsica
5- Regulació de monopoli natural
6- Institucions i economia política en microeconomia
7- Mercats financers
8- Poder de mercat i organització industrial empírica
Finances i Emprenedoria
Temes:
1- Presa de decisions sobre el pressupost de capital: criteri estàndard.
2- Opcions reals.
3- Una visió general de les fonts de finançament alternatives per a les PYMES: microfinances, capital risc, business angels, arrendament financer, crowdfunding.
4- Resposabilitat social corporativa y empreneduria: ètica dels negocis, presa de decisions estratègiques, sostenibilitat i anàlisi de les oportunitats d'inversió.
Eficieència Productiva i Innovació
Temes:
1- Conceptes introductoris d'eficiència i productivitat
2- Medició dels inputs i dels outputs: indicadors de productivitat parcial i la seva agregació
3- Aproximació frontera a l'anàlisi de l'eficiència
4- Extensions de l'avaluació frontera
5- Innovació i canvi tecnológic.Els índex devariació de la Productivitat Global dels Factors
Macroeconomia Aplicada
Temes:
1. Models de macroeconomia moderna DSGE/RBC. 1. L'origen de la macroeconomia moderna. 2. El model Ramsey/Central Planner. 3. El model d'economia descentralitzada. 4. Introducció del Govern. 5. Economia monetària. 2. Teoria del creixement: model neoclàssic de creixement endogen i desenvolupament comparatiu. 1. El model de creixement neoclàssic. 2. Introducció de restriccions ambientals. 3. El model de creixement endogen. 4. Una font d'idees: immigració i innovació. 5. Introducció al desenvolupament comparatiu.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes de teoria i ressolució de problemes | 93,75 | 3,75 | 1, 5, 6, 3, 10, 9, 11, 8, 15 |
Tipus: Supervisades | |||
Assajos i tutories | 56,25 | 2,25 | 1, 5, 6, 3, 10, 9, 11, 8, 15 |
Tipus: Autònomes | |||
Activitats de recerca i estudi | 222 | 8,88 | 1, 5, 6, 3, 10, 9, 11, 8, 15 |
Combinació de classes de teoria i ressolució de problemes, assajos i estudi i recerca autònoms.
La metodologia docent proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assajos | 35% | 0 | 0 | 1, 4, 5, 2, 13, 14, 12, 6, 3, 7, 10, 9, 11, 8, 15 |
Assistència a classe | 5% | 0 | 0 | 1, 4, 5, 2, 13, 14, 12, 6, 3, 7, 10, 9, 11, 8, 15 |
Exàmens | 60% | 3 | 0,12 | 1, 4, 5, 2, 13, 14, 12, 6, 3, 7, 10, 9, 11, 8, 15 |
Avaluació del mòdul (regles generals)
La nota global del mòdul es determinarà com la mitjana de les notes finals obtingudes per a cadascuna de les unitats del mòdul, ponderades pels seus ECTS, amb la condició que:
En cas que no es compleixi alguna d'aquestes condicions, es donarà a l'alumne l'opció de recuperar les unitats corresponents. També en el cas que es compleixin les condicions, però la nota mitjana ponderada global del mòdul sigui inferior a 5,0, es donarà l'opció de recuperar la unitat qualificada amb una nota inferior a 5,0.
El format de recuperació d'una unitat serà determinat pels seus professors i la nota màxima que es pot obtenir en cada unitat recuperada és de 5,0.
Calendari d'activitats d'avaluació
Les dates de les diferents proves d'avaluació (exàmens finals, exercicis en aula, entrega de treballs, ...) s'anunciaran amb suficient antelació durant el semestre.
"La programació de les proves d'avaluació no es podrà modificar, tret que hi hagi un motiu excepcional i degudament justificat pel qual no es pugui realitzar un acte d'avaluació. En aquest cas, les persones responsables de les titulacions, prèvia consulta al professorat i a l'estudiant afectat, proposaran una nova programació dins del període lectiu corresponent." Apartat 1 de l'Article 264. Calendari de les activitats d'avaluació (Normativa Acadèmica UAB). Els estudiants i les estudiantes de la Facultat d'Economia i Empresa que d'acord amb el paràgraf anterior necessitin canviar una data d'avaluació (principalment algun examen/s final) han de presentar la petició omplint el document Sol·licitud reprogramació prova
Procediment de revisió de les qualificacions
Un cop totes les activitats avaluatives del mòdul s’hagin acabat, s'anunciarà als estudiants el dia i el mitjà en que es publicaran les qualificacions finals del mòdul. De la mateixa manera s'informarà del procediment, lloc, data i hora de la revisió de l’avaluació d'acord amb la normativa de la Universitat.
Procés de Recuperació
"Per participar a la recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats el pes de les qual equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total del mòdul." Apartat 2 de l'Article 261. La recuperació (Normativa Acadèmica UAB). Addicionalment, es requerirà que l’estudiant hagi assolit una nota mitja del mòdul de com a mínim 3.5.
La data d'aquesta recuperació serà degudament anunciada per la coordinació del programa. L'estudiant que es presenti i la superi aprovarà el mòdul amb una nota de 5. En cas contrari, mantindrà la mateixa nota i l’estudiant suspendrà el mòdul.
Irregularitats en actes d'avaluació
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l'estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, s'ha de qualificar amb 0 aquest acte d'avaluació, amb independència del procés disciplinari que s'hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d'avaluació d'un mateix mòdul, la qualificació final d'aquest mòdul és 0". Apartat 11 de l'Article 266. Resultats de l'avaluació. (Normativa Acadèmica UAB)
Qualificació “No avaluable”
Un alumne només pot obtenir un "No Avaluable" al mòdul sempre i quan no hagi participat en cap de les activitats d'avaluació dins d’aquest. Per tant, es considera que un estudiant que realitza alguna component d'avaluació ja no podrà optar a un "No Avaluable" en el mòdul.
PROVA D’AVALUACIÓ ÚNICA (Art. 265 de la Normativa Acadèmica de la UAB)
La sol·licitud d’avaluació única suposa la renúncia a l’avaluació continuada.
L’avaluació única ha de ser sol·licitada a la Gestió Acadèmica del màster dins del termini i amb el procediment que estableix el calendari administratiu de la Facultat d’Economia i Empresa.
Presencialitat:
• La presencia del o de l’estudiant és obligatòria el dia que es realitzi l’avaluació única. La data serà la mateixa que la de l’examen final.
• El 100% de les evidències s’han de lliurar el dia de l’avaluació única.
• Les evidències d’avaluació realitzades presencialment el dia de l’avaluació única han de tenir un pes mínim del 70%.
TIPOLOGIA EVIDENCIA PES A L'AVALUACIÓ FINAL (%) L'ACTIVITAT QUE DONA LLOC A L'EVIDÈNCIA ES REALITZA PRESENCIALMENT A LA DATA ESTABLERTA?
Nota final Microeconomía Aplicada 26.66 % SI
Nota final Finances i Empreneduria 20.00 % SI
Nota final Eficiència Productiva i Innovació 26.66 % SI
Nota final Macroeconomía Aplicada 26.66 % SI
2 RECUPERACIÓ:
S’aplicarà el mateix sistema de recuperació que per l’avaluació continuada.
3 REVISIÓ DE LA QUALIFICACIÓ FINAL:
La revisió de la qualificació final segueix el mateix procediment que per a l’avaluació continuada.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLABm) Pràctiques de laboratori (màster) | 30 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TEm) Teoria (màster) | 30 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |