Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4313385 Química Industrial i Introducció a la Recerca Química / Industrial Chemistry and Introduction to Chemical Research | OB | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
cap
Química Industrial i Introducció a la Investigació Química és un mòdul obligatori del Programa de màster en "Industrial Chemistry and Introduction to Chemical Research". L'objectiu d'aquest curs és adquirir nous coneixements i habilitats en camps relacionats amb la Química Industrial i la Investigació Química: Legislació, Patents, Disseny experimental, Cerca de treball, Introducció a la química computacional, RMN, Introducció a la fotoquímica, Optimització de recursos i avaluació ambiental dels processos químics, Risc i seguretat en instal·lacions químiques, i Tècniques instrumentals de laboratori i anàlisi químic (incloent espectrometria de masses, cromatografia, microscòpia, XRD, ICP i tècniques avançades de laboratori).
M1: Indústria i investigació en química: Temes especialitzats en teoria i pràctica
- Legislació.
- Patents.
- Disseny experimental.
- Recerca de feina.
- Introducció a la química computacional.
- RMN (resolució teòrica + resolució de problemes + curs pràctic introductori)
- Introducció a la fotoquímica.
- Optimització de recursos i avaluació ambiental de processos químics.
- Risc i seguretat en instal·lacions químiques.
- Tècniques instrumentals de laboratori i anàlisi química.
Espectrometria de masses, cromatografia
Microscòpia
XRD
ICP
Tècniques avançades de laboratori
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes de Teoria | 43 | 1,72 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13, 14 |
Sessions de laboratori | 16 | 0,64 | 1, 2, 3, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 |
Tipus: Autònomes | |||
Treball Individual | 146 | 5,84 | 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 |
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Defensa oral de treballs | 20% | 4 | 0,16 | 1, 3, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 |
Proves teòriques-pràctiques | 40% | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 |
Treballs / informes | 40% | 6 | 0,24 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 |
-
Avaluació
- Cada professor decideix el nombre i la tipologia d'activitats d'avaluació: presentacions orals, exàmens escrits, lliurament d'articles discutits, proves.
- La nota final del mòdul serà la suma de les notes de cada professor multiplicada pel percentatge de les seves classes en la docència total del mòdul.
- Per aprovar un mòdul, és obligatori obtenir una nota superior a 3,5 en el 75% de totes les activitats per fer la mitjana amb altres notes del professor o del mòdul.
- Hi haurà un període al gener per repetir exàmens escrits amb notes inferiors a 5. En cas d'exàmens amb notes inferiors a 3,5, serà obligatori per a l'estudiant. En cas d'exàmens entre 3,5 i 5, seria opcional.
- Les notes d'altres activitats d'avaluació (per exemple, presentacions orals) faran mitjana amb la resta de les notes del professor/mòdul independentment del valor. No hi haurà opció de repetir aquestes activitats d'avaluació.
MOLT IMPORTANT: El plagi parcial o total resultarà automàticament en un SUSPÈS (0) per a l'exercici plagiada i per a TOTA l'assignatura. El PLAGI consisteix a copiar text de fonts no reconegudes, sigui part d'una frase o un text complet, amb la intenció de fer-lo passar com a producció pròpia de l'estudiant. Això inclou copiar i enganxar de fonts a internet, presentades sense modificar en el text de l'estudiant. El plagi és una OFENSA GREU. Els estudiants han de respectar la propietat intel·lectual dels autors, identificant sempre les fonts que utilitzin; també han de ser responsables de l'originalitat i autenticitat dels seus propis textos.
En cas que un estudiant cometi alguna irregularitat que pugui portar a una variació significativa en la qualificació atorgada a una activitat d'avaluació, se li donarà un zero per aquesta activitat, independentment de qualsevol procés disciplinari que pugui tenir lloc. En cas de diverses irregularitats en les activitats d'avaluació de la mateixa assignatura, se li donarà un zero com a qualificació final per a aquesta assignatura.
Avaluació única: L’alumnat que s’hagi acollit a la modalitat d’avaluació única haurà de realitzar una prova final que consistirà en un examen de tot el temari teòric i de problemes de l’assignatura. Aquesta prova es realitzarà el dia en què els estudiants de l’avaluació continua fan l’examen. La qualificació de l’estudiant serà: Nota de l’assignatura = (Nota de la prova final · 0.85 % + Nota de laboratori · 0,15%). Si la nota final no arriba a 5, l’estudiant té una altra oportunitat de superar l’assignatura mitjançant l’examen de recuperació que se celebrarà en la data que fixi la Coordinació del Màster. En aquesta prova es podrà recuperar el 85 % de la nota corresponent a la part de teoria. La part de pràctiques no és recuperable. És obligatori superar (nota mínima 5.0) el laboratori.
Patents
http://www.ub.edu/centredepatents/es/
http://www.oepm.es/es/propiedad_industrial/index.html
http://www.epo.org/law-practice.html
http://e-courses.epo.org/wbts/htgaep_en/index.html
Experimental design
Richard G. Brereton, “Applied Chemometrics for Scientists”, 2007, chapter 2, Wiley Chichester.
Rolf Carlson & Johan E. Carlson, “Design and optimization in organic synthesis”, 2005, Series Data Handling in Science and Technology Vol. 24, Elsevier Amsterdam.
Gareth A. Lewis; Didier Mathieu & Roger Phan-Tan-Luu, “Pharmaceutical experimental design”, 1999, Marcel Dekker NY.
Introduction to computational chemistry
C. J. Cramer, "Essentials of Computational Chemistry: Theories and Models", 2004, Wiley, 2nd edition.
F. Jensen, "Introduction to Computational Chemistry", 2007, Wiley, 2nd edition.
E. G. Lewars, "Computational Chemistry: Introduction to the Theory and Applications of Molecular and Quantum Mechanics", 2011, Springer, 2nd edition.
D. C. Young, "Computational Chemistry: A Practical Guide for Applying Techniques to Real-World Problems", 2001, Wiley.
Introduction to Photochemistry
Angelo Albini, “Photochemistry: Past, Present and Future”, 2016, Springer-Verlag, Berlin Heidelberg.
Resource optimization and environmental assessment of chemical processes
Xavier Domènech, "Química Verde", 2005, Editorial Rubes, ISBN 9788449701818.
Risk Assessment and Sustainable Chemistry: http://www.epa.gov/nrmrl/std/index.html
Life Cycle Assessment: http://www.epa.gov/nrmrl/std/lca/resources.html
Donald Mackay, "Multimedia Environmental Models", 2001, Lewis Publishers, ISBN 1-56670-542-8.
Risk and safety in chemical facilities
D.J. Knight, "EU Regulation of Chemicals: REACH", 2005, Rapra Review ReportN. 181, RapraTechnology Limited, Shawbury UK.
Regulation (EC) No 1907/2006 of the European Parliament and of the Council of 18 December 2006 concerning the Registration, Evaluation, Authorisation and Restriction of Chemicals (REACH), establishing a European Chemicals Agency.
Laboratory instrumental techniques and chemical analysis
Thomas T. Tidwel, "Wilhelm Schlenk: The Man Behind the Flask", Angew. Chem. Int. ed. 2001, 40, 331-337.
Duward F. Shriver, M. A. Drezdzon, "The Manipulation of Air-Sensitive Compounds", 1986, J. Wiley and Sons: New York.
ChemBioDraw
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TEm) Teoria (màster) | 1 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |