Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4313473 Bioinformàtica / Bioinformatics | OT | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Per dur a terme aquest mòdul és necessari haver superat anteriorment els dos mòduls obligatoris: Programació en Bioinformàtica i Core Bioinformàtica. Nocions bàsiques en genètica també són necessàries.
La capacitat tecnològica per generar macrodades genòmiques i multiòmiques creix a un ritme incessant sense un seguiment paral·lel d'experts en bioinformàtica per fer front als reptes integració d'aquestes macrodades moleculars.
El propòsit d'aquest mòdul és proporcionar el coneixement i les habilitats tècniques que es requereixen per enfrontar amb èxit els desafiaments actuals de les anàlisis genòmiques i multimòmiques.
Lliçó 1. Introducció: Genomes i dades òmiques
Lliçó 2. Seqüenciació de nova generació (NGS)
Lliçó 3. Donant sentit les dades del genoma
3.1 Ensamblatge del genoma
3.2 Anotació del genoma
3.3 Anàlisi funcional
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòrica-pràctiques | 37 | 1,48 | |
Resolució de problemes a classe i treballs a l'aula d'ordinadors | 28 | 1,12 | |
Seminaris | 4 | 0,16 | |
Tipus: Supervisades | |||
Treballs individuals i en grups | 120 | 4,8 | |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi regular | 107 | 4,28 |
La metodologia combina clases magistrals, resolució de problemes pràctics i casos reals, treball al laboratori de computació, realització de treballs individuals i equip, conferències i discussió dels articles relacionats amb els blocs temàtics. Com a recurs TIC utilitzarem la plataforma virtual d’envestigació del màster.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Habilitats toves (assistència, puntualitat, participació activa a classe) | 10% | 0 | 0 | 1, 4, 12, 10, 14 |
Portafoli de l'estudiant | 50% | 0 | 0 | 1, 3, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 12, 10, 11, 14, 13 |
Prueba teòrica-pràctica individual | 40% | 4 | 0,16 | 1, 3, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 12, 10, 11, 14, 13 |
El sistema d'avaluació està organitzat en tres activitats principals. Hi haurà, a més, un examen de recuperació. Els detalls de les activitats són:
Activitats d'avaluació principals
Examen de recuperació
Per poder optar a la recuperació, l'estudiant haurà d'haver participat prèviament en un conjunt d'activitats que equival, com a mínim, als dos terços de la puntuació final del mòdul. El professorat informarà dels procediments i terminis per al procés de recuperació. Cal notar que les habilitats toves no poden recuperar-se.
No avaluable
L'alumne serà qualificat com a "No avaluable" quan el pes de l'avaluació en què ha participat sigui inferior a l’equivalent al 67% de la nota final del mòdul.
Avaluació única
L’alumnat que s’aculli a l’avaluació única farà una única prova de síntesi en la que s’avaluaran els continguts de tot el programa de teoria de l'assignatura. La prova constarà de preguntes teòriques i problemes i es farà coincidint amb la mateixa data fixada en calendari per a la darrera prova d’avaluació continuada.
S’aplicarà el mateix sistema d'avaluació que per a l’avaluació continuada. La nota obtinguda en aquesta prova de síntesi suposarà el 40% de la nota final de l’assignatura.
Els seminaris i problemes (portafoli) es valoren de la mateixa manera que a l’avaluació continuada amb les mateixes dates. La nota obtinguda suposarà el 60% de la nota final de l’assignatura.
Referències bàsiques
Web recomanades
Programari que s'utilitzarà
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLABm) Pràctiques de laboratori (màster) | 1 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEMm) Seminaris (màster) | 1 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TEm) Teoria (màster) | 1 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |