Logo UAB

Treball de Fi de Màster

Codi: 42318 Crèdits: 10
2024/2025
Titulació Tipus Curs
4313178 Literatura Comparada: Estudis Literaris i Culturals OB 0

Professor/a de contacte

Nom:
Jordi Julià Garriga
Correu electrònic:
jordi.julia@uab.cat

Equip docent

Pere Ballart Fernandez
Jordi Cerdà Subirachs
Maria Jose Vega Ramos
David Roas Deus
Gonzalo Ponton Gijon
Maria Angeles Torras Frances
Eduard Vilella Morato
Antonio Penedo Picos
Jordi Julià Garriga

Idiomes dels grups

Podeu consultar aquesta informació al final del document.


Prerequisits

Es requereixen els requisits genèrics per cursar el màster i posseir la capacitat reflexiva i investigadora corresponent per realitzar un treball escrit que culmina aquests estudis.


Objectius

El Treball ha de ser absolutament original. El tema d'investigació queda a la lliure elecció de la persona discent i després de l'aprovació i conformitat del professor que accepti la seva direcció. Les dues persones treballaran sempre de comú acord i pautaran el ritme de treball, les sessions de debat i de correcció, així com l'assessorament corresponent. Aquest treball ha de donar compte de les competències adquirides després dels estudis realitzats durant el màster i evidenciar la seva aptitud per a l'elecció de temes de rellevància, la capacitat de desenvolupar-los i saber elaborar una proposta pròpia al respecte. En culminar el màster, la feina haurà de mostrar que l'alumnat s'ha format convenientment en els enfocaments, perspectives i mètodes de treball estudiats en els mòduls i saber donar compte de tal aprenentatge mostrant en la redacció d'un text que posi en evidència els objectius formatius que es pretenen assolir.


Competències

  • Aplicar els diferents models teòrics i genèrics a l'anàlisi i la interpretació de textos.
  • Comunicar els resultats de les seves investigacions a un públic expert i no expert.
  • Interpretar, d'acord amb les principals metodologies d'anàlisi, els continguts temàtics i simbòlics de l'obra en funció de les seves estratègies retòriques i pragmàtiques.
  • Organitzar, planificar i gestionar projectes.
  • Raonar críticament a partir de l'anàlisi i la síntesi.
  • Treballar en un equip interdisciplinari en entorns diversos.

Resultats d'aprenentatge

  1. Analitzar una amplia varietat de textos i productes culturals, aplicant diferents teories i buscant donar una interpretació d'ordre temàtic que tingui en compte les estratègies formals i pragmàtiques.
  2. Comunicar els resultats de les seves investigacions a un públic expert i no expert.
  3. Organitzar, planificar i gestionar projectes.
  4. Raonar críticament a partir de l'anàlisi i la síntesi.
  5. Treballar en un equip interdisciplinari en entorns diversos.
  6. Utilitzar diferents metodologies d'investigació.

Continguts

El tema del treball ha de mantenir relació amb alguna de les línies de treball exposades en qualsevol dels mòduls del màster, sense necessitat que hi hagi una correspondència exacta. Però el seu marc d'investigació ha d'implicar l'objecte d'estudi triat i els plantejaments de la Teoria de la Literatura i la Literatura Comparada. Encara que l'enfocament ha de tenir coherència amb el màster, els objectes d'estudi poden provenir d'àmbits com el cinema, la música, les belles arts, els diferents mitjans audiovisuals, etc.


Activitats formatives i Metodologia

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Redacció del TFM 0 0 1, 3, 2, 4, 6, 5

La metodologia s'ha d'atenir a la pròpia de les àrees de coneixement de la Teoria de la Literatura i la Literatura Comparada, enfocades des dels paràmetres dels Estudis Culturals. Els diferents mòduls del màster il·lustraran l'alumnat sobre quines són les metodologies acceptables i convenients per a l'elaboració del treball, i el professional que dirigeixi el TFM tindrà la potestat d'indicar a l'estudiant la conveniència o no de determinades pràctiques investigadores.

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.


Avaluació

Activitats d'avaluació continuada

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Treball de Fi de Màster 10 235 9,4 1, 3, 2, 4, 6, 5
Treball de Fi de máster 10 15 0,6 1, 3, 2, 4, 6

El Treball Final de Màster (TFM) consistirà en un treball escrit amb una extensió de 50 pàgines (2100 caràcters sense espais/pàgina), sense comptar annexos, i caldrà que s’ajusti a les convencions acadèmiques. El TFM es podrà redactar en català o castellà, o en qualsevol altra llengua que pactin tutor/a i alumne, que pugui ser avaluada pel professorat de l’àrea.

Al llarg del primer semestre, la coordinació del màster proposarà una oferta de tutorització i de línies recerca de l’àrea a l’alumnat per tal que, individualment, faci tres propostes d’elecció de tutors/es i de temes per al TFM. La coordinació assignarà tutor/a d’acord amb la tria feta i la disponibilitat del professorat. El tema final a ser desenvolupat en el TFM sorgirà d’un acord entre alumne i tutor/a, i caldrà que l’alumne informi periòdicament dels avenços al supervisor/a, amb un mínim de dues tutories obligatòries i dos lliuraments previs, a part de la versió final (la qual serà proporcionada amb prou temps per ser corregida abans del dipòsit). Per la seva part, la tutorització haurà de guiar, atendre i revisar la feina de l’alumne, i redactar un informe final de tot el procés, el qual reflectirà la seva avaluació, amb un valor final màxim de 3 punts (el 30% del total de la nota). Aquest informe serà lliurat a la coordinació de l’assignatura, a la secretaria del departament i als membres del tribunal avaluador abans de la defensa del TFM.

El TFM es farà arribar als membres del tribunal avaluador i a la secretaria del departament a finals de juny (per ser defensat al juliol) i, excepcionalment, a finals de juliol (per ser defensat al setembre, i sempre amb el vistiplau del tutor/a i de la coordinació del màster). Aquest treball escrit serà exposat oralment en una sessió pública i presencial (llevat de casos excepcionals, amb causa justificada i amb el vistiplau del tutor/a i de la coordinació del màster, en què s’acceptarà la telepresencialitat). La defensa oral obligatòria es realitzarà abans de la data de tancament d’actes de juliol (o, excepcionalment, al setembre, abans de tancar-se les actes del curs). La presentació oral del TFM tindrà una durada màxima de 15 minuts, amb un valor final de 2 punts (20%). L’avaluació del TFM escrit i de l’exposició oral serà reflectida en una rúbrica que omplirà un tribunal de tres membres (un integrant del qual serà el tutor/a del treball, que actuarà com a secretari/a, amb veu i sense vot). Aquesta comissió tindrà en compte l’informe final de tutoria.

Les rúbriques d’avaluació hauran de puntuar els següents aspectes de l’exposició oral (20%) i del TFM escrit (50%):

· Defensa oral (2 punts): Ordre i claredat expositiva; correcció, fluïdesa i riquesa lingüística; actio i/o ús òptim de materials de suport; adequació del discurs als continguts del TFM i al temps establert (15 min. màxim); i resposta adequada i pertinent a les preguntes del tribunal.

· Treball escrit (5 punts): (1) Concepció, disseny de la investigació i estudi (3,5 punts); (2) Execució escrita del discurs (1 punt); i (3) adequació del treball a l’estil acadèmic i al format del TFM (0,5 punts).

Es considerarà que el TFM no és avaluable si l’alumne no ha realitzat el mínim de tutories amb el tutor/a ni els lliuraments exigits, si es lliurafora del termini establert, si no té el vistiplau de defensa del tutor/a, si incompleix el format de TFM o bé si no té lloc la defensa oral. 

La Matrícula d’honor es concedirà al TFM que hagi obtingut la màxima nota, i a proposta del tribunal avaluador. En el cas d’haver-hi més candidatures que distincions, serà la Comissió de Docència del màster qui determini la Matrícula d’honor d’entre els possibles treballs.

Si l’estudiant realitza qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació (còpia, plagi, ús no adequat d’IA...), es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En el cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.


Bibliografia

En cada cas serà el tutor o la tutora qui assessori l'alumnat sobre la bibliografia més idònia en relació al tema i els objectius del TFM.


Programari

No hi ha especificacions.


Llista d'idiomes

La informació sobre els idiomes d’impartició de la docència es pot consultar a l’apartat de CONTINGUTS de la guia.