Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4313335 Ciència Política / Political Science | OB | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Es preveu que els estudiants matriculats en aquest curs tinguin un nivell de batxiller en ciències polítiques o en qualsevol altra disciplina de ciències socials.Lectures de reparació:
Brians, Wilnat, Manheim & Rich, Empirical Political Analysis, various editions.
Pollock, P. 2009 The essentials of political analysis, Washington: CQ Press, 3rd ed.
L’objectiu d’aquest mòdul és proporcionar als estudiants les eines metodològiques necessàries per al disseny de projectes de recerca en ciències polítiques. El mòdul està destinat a ajudar els estudiants a defensar amb èxit el seu Treball Final de Màster i desenvolupar propostes de recerca per a aplicacions de doctorat.El mòdul fa una panoràmica de les diferents fases de la investigació, analitza els seus problemes potencials i analitza les solucions discutides a la literatura. Dins del mòdul, professors i investigadors presenten els seus projectes de recerca actuals i passats, amb èmfasi en vincular qüestions de recerca rellevants a estratègies de recerca adequades.
Què és el coneixement científic? Què és un treball acadèmic? Cites, plagi i eines per organitzar les vostres referències. Com definir un problema de recerca, un marc teòric i les seves hipòtesis. Conceptualització i operacionalització. Conceptualització i mesurament mitjançant enquestes. Disseny d'investigació per a proves d'hipòtesis. Dissenys de recerca comparativa. Estudis de casos. Dissenys de recerca experimental.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Lectures and presentations | 60 | 2,4 | 2, 9, 10, 8, 11, 12, 13, 14, 15, 6, 5, 7, 4, 3, 1, 16 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutorials | 50 | 2 | 2, 9, 10, 8, 13, 6, 5, 7, 4, 3 |
Tipus: Autònomes | |||
Reading and assignment preparation | 113 | 4,52 | 2, 9, 10, 8, 11, 12, 13, 14, 15, 6, 5, 7, 4, 3, 1, 16 |
El mòdul s’estructura en tres tipus diferents de seminaris:1) seminaris sobre qüestions metodològiques relacionades amb el procés de recerca2) investigació a la pràctica de serminers, on investigadors i professors del departament presentaran els seus projectes de recerca passats o actuals3) presentacions dels estudiants del seu propi procés de recerca presentades en un treball escrit. Totes les sessions requereixen la lectura prèvia dels textos indicats i la participació activa dels estudiants. Aquestes són les condicions necessàries per crear un diàleg informat i un entorn estimulant per debatre els diferents problemes metodològics implicats en qualsevol procés de recerca.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Participation | 10% | 2 | 0,08 | 9, 11, 12, 15, 6, 5, 7, 4, 3, 1, 16 |
Proposta inicial de recerca. Pregunta i hipòtesis. | 20% | 6 | 0,24 | 2, 9, 11, 13, 15, 5, 7, 3 |
Treball final | 50% | 13 | 0,52 | 2, 9, 10, 8, 11, 12, 13, 14, 15, 6, 5, 7, 4, 3, 1, 16 |
Treball sobre metodologies qualitatives | 20% | 6 | 0,24 | 9, 10, 8, 11, 14, 15, 5, 7, 4, 3, 1, 16 |
Per obtenir una nota d’aprovació, els estudiants han d’haver assistit amb puntualitat a un mínim del 80% de totes les sessions. La qualificació es basarà en els criteris següents:- Participació en debats a classe, especialment amb els professors convidats (10%).- Tres treballs escrits (90%), dels quals: Proposta inicial de recerca (20%), Revisió de la metodologia qualitativa (20%) i Treball final (50%).
Bartolini, S. 1993. “On Time and Comparative Research.” Journal of Theoretical Politics 5(2): 131-167.
Blais, A., & Galais, C. (2016). Measuring the civic duty to vote: A proposal. Electoral Studies, 41, 60-69.
Burns, Nancy, and Gallagher, Katherine. (2010). “Public Opinion on Gender Issues: The Politics of Equity and Roles.” Annual Review of Political Science 13(1); 425-443.
Collier, D. 1993, “The comparative method” in Political Science: The state of the discipline II, Washington: American Political Science Association
Coppedge, M. et al. 2011. “Conceptualizing and Measuring Democracy: A New Approach.” Perspectives on Politics 9(2): 247-267.
Druckman, Green, Kuklinski, Lupia. Cambridge Handbook of Experimental Political Science.
Falleti, Tullia G. and Lynch, Julia F. 2009 “Context and Causal Mechanism in Political Analysis”, Comparative Political Studies 42(9): 1143-1166.
Fish, M. Steven. 2002. “Islam and Authoritarianism.” World Politics 55:1, pp.4-37.
Geddes, Barbara. 1990. “How the Cases You Choose Affect the Answers You Get: Selection Bias in Comparative Politics.” Political Analysis 2(1): 131-150.
Geddes, Barbara. 2003. "Big Questions, Little Answers: How the Questions You Choose Affect the Answer You Get." Paradigms and Sand Castles: Theory Building and Research Design in Comparative Politics. Ann Arbor: University of Michigan Press.
Gerber, A.S. and Green, D.P., 2012. Field experiments: Design, analysis, and interpretation. WW Norton
Gerring, J. 2004, “What is a Case Study and what is it good for” American Political Science Review, 98: 2. An easier version can be found in the Oxford Handbook of Comparative Politics (edited by C. Boix and S. Stokes)
Hancké, B. 2009, Intelligent research design: a guide for beginning researchers in the social sciences. Oxford: Oxford University Press.
Kaya, R., & Bernhard, M. 2011. “Are Elections Mechanisms of Authoritarian Stability or
Democratization? Evidence from Postcommunist Eurasia.” Perspectives on Politics 11(3): 734-752.
Keohane, Robert O. 2009. “Political Science as a Vocation” PS: Political Science & Politics 42:2. pp.359-363.
Kerlinger, F. N., & Lee, H. B. 2007. Foundations of behavioral research (4th ed.). Holt, NY: Harcourt College Publishers. Can be downloaded here: http://www.csun.edu/~vcpsy015/Researchbookz.pdf
Klingemann, H. D. (1998). Mapping political support in the 1990s: A global analysis (No. FS III 98-202). WZB Discussion Paper.
Knopf, Jeffrey W. (2006). “Doing a Literature Review.” PS: Political Science & Politics 39(1): 127-132.
Lieberman, Evans S. 2005. “Nested Analysis as a Mixed-Method Strategy for Comparative Research.” American Political Science Review 9(3): 435-452.
McDermott, Rose. “The Ten Commandments of Experiments.” PS: Political Science & Politics. 46:3 (July 2013), pp.605-610.
Pollock, P. 2016. The essentials of political analysis, Washington: CQ Press, 3rd ed, ch 1. Preview of Ch. 1 can be accessed on Google Books: https://books.google.es/books?id=oV90CAAAQBAJ&dq=essentials+of+political+analysis+pollock&source=gbs_navlinks_s
Ragin, Charles C. 1987. The Comparative Method: Moving Beyond Qualitative and Quantitative Strategies. University of California Press.
Ross, Michael L. 2008. “Oil, Islam and Women.” American Political Science Review 102 (1): 107-123.
Tarrow, Sidney “Bridging the Quantitative-Qualitative Divide” in Brady & Collier, eds., Rethinking Social Inquiry, Chapter 10, pp. 171-180.
Toshkov, D. (2016). Research design in political science. Bloomsbury Publishing.
No es farà servir cap programari.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TEm) Teoria (màster) | 1 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |