Logo UAB

Treball de Final de Màster

Codi: 42231 Crèdits: 10
2024/2025
Titulació Tipus Curs
4313148 Màrqueting OB 0

Professor/a de contacte

Nom:
Jordi Lopez Sintas
Correu electrònic:
jordi.lopez@uab.cat

Equip docent

Maria Pilar Lopez Belbeze
Jordi Lopez Sintas

Idiomes dels grups

Podeu consultar aquesta informació al final del document.


Prerequisits

Els estudiants hauran de formar un equip de treball fomat per 2 o 3 membres i realitzar una proposta de la temàtica a treballar en el mòdul. El coordinador del mòdul, una vegada hagi rebut la proposta i la hagi aprovat, assignarà un tutor al Treball Fi de Màster.


Objectius

Els objectius d'aquest mòdul són:

- Integrar i aplicar els coneixements adquirits a una problemàtica comercial concreta

- Disenyar plans de màrqueting d'acord amb criteris d'eficàcia i eficiència

- Aprodundir en una temàtica actual d'interès en àmbit del màrqueting

- Formular adequadament problemes de recerca, i també disenyar i portar a terme recerques comercials de manera professional

- Estructurar de manera coherent els diferents elements que formen un projecte

- Desenvolupar habilitat comunicatives en presentacions orals davant públics específics


Competències

  • Argumentar i redactar informes precisos i clars sobre problemes comercials plantejats.
  • Desenvolupar habilitats comunicatives en presentacions orals davant de públics crítics.
  • Desenvolupar la capacitat d'avaluar les desigualtats per raó de sexe i gènere, per dissenyar solucions.
  • Dissenyar i executar investigacions de mercat.
  • Dissenyar i implantar plans de màrqueting segons els criteris d'eficàcia i eficiència.
  • Generar idees i solucions innovadores i competitives.
  • Integrar i aplicar les noves tendències en màrqueting de manera rendible i efectiva per a l'empresa.
  • Liderar processos d'innovació en màrqueting.
  • Treballar en equips de caràcter interdisciplinari.

Resultats d'aprenentatge

  1. Adequar el coneixement de les noves tendències del màrqueting al treball de final de màster.
  2. Analitzar les dades de mercat i dissenyar, planificar i dirigir accions de màrqueting tenint en compte les diferències de gènere.
  3. Aplicar professionalment a una situació empresarial concreta els coneixements adquirits.
  4. Argumentar i redactar informes precisos i clars sobre problemes comercials plantejats.
  5. Desenvolupar habilitats comunicatives en presentacions orals davant de públics crítics.
  6. Emprar eficientment la metodologia adequada per al compliment dels objectius de recerca i desenvolupament del treball de final de màster.
  7. Generar idees i solucions innovadores i competitives.
  8. Influir i motivar persones involucrades en un equip de treball.
  9. Treballar en equips de caràcter interdisciplinari.

Continguts

Aquest mòdul busca avançar en la integració dels coneixements curriculars dels estudiants amb el desenvolupament d'un projecte de naturalesa professional o acadèmica dins de l'àmbit del màrqueting, i es basa principalment en l'acció tutorial i en el treball en equip per tal d'aconseguir els objectius del mòdul. 

Tanmateix, es podran  programar sessions orientades a mostrar l'ús d'eines instrumentals, gestors de referències bibliogràfiques, integració dels gestors de referències amb editors de textos, la recerca bibliogràfica, la recerca de fons de dades, i l'organització d'un treball de recerca académica o professional.

A cada projecte se li assigna un tutor i sota la seva tutela, l'equip generarà un calendari de treball i de tutories per dur a terme el treball amb rigor i professionalitat. La interacció estudiants/supervisor es coordinarà amb l'aplicació tfe.uab.cat

L'estudiant ha de demostrar els seus coneixements així com la seva participació en la realització del treball. També ha de participar activament en la defensa o presentació pública del treball davant un tribunal, demostrant que ha assolit el conjunt de les competències del màster i la capacitat de relacionar-les i integrar-les, la qual cosa el capacita per iniciar l'exercici professional.

A fi d'homogeneïtzar la qualitat de tots els treballs que es presentin en el màster, assenyalem algunes característiques del treball a tenir en compte:

-El treball ha de ser original, desenvolupat íntegrament pels estudiants, tractar un tema actual i d'interès dins del camp del màrqueting.

-Ha de presentar una anàlisi de la situació actual sobre la problemàtica de màrqueting tractada en el treball i estar basada en una revisió de fons bibliogràfics fiables/o de prestigi reconegut.

-Ha de comptar amb una recerca de rigorosa.

-Ha de seguir les normes de l'American Psychological Association per l'elaboració del treball i presentació de les referències bibliogràfiques.

-Ha de tenir entre 30 i 50 pàgines a doble espai, amb lletra Times New Roman de 12 punts.


Activitats formatives i Metodologia

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Classes dirigides 12 0,48
Tipus: Supervisades      
Defensa 3 0,12
Tutories 15 0,6
Tipus: Autònomes      
Sessions de treball 50 2
Treball autònom 166 6,64

La metodologia docent i l'avaluació proposades a la guia poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries. 

Les característiques d'aquest mòdul impliquen l'ús de metodologies específiques:

-Tutories: Els estudiants disposen d'unes hores amb el tutor per resoldre els dubtes i problemes que la realització del treball pugui plantejar.

-Sessions de treball en equip: Els estudiants faran una posada en comú d'idees i solucions pel desenvolupament del treball.

-Activitats complementàries:  cada estudiant portarà a terme activitats de caràcter individual com és la lectura d'articles, consulta de llibres o entrevistes que contribueixin a il·lustrar, aclarir aspectes rellevants del contingut del projecte.

-Sessions dirigides: El professor desenvolupa els conceptes fonamentals en la realització d'un projecte d'aquestes característiques.

-Defensa pública: Els estudiants realitzen una exposició oral i pública del treball davant un tribunal de dos membres per presentar i defensar el seu projecte.

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.


Avaluació

Activitats d'avaluació continuada

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Defensa 70 2 0,08 5, 7
Tutories 30 2 0,08 2, 3, 4, 6, 1, 8, 9

L'avaluació i acreditació dels aprenentatges es realitzará mitjançant la defensa pública del Treball Fí de Màster davant un tribunal format per dos membres.

El sistema d'avaluación de la adquisició de les competències del Treball Fí de Màster  té la següent estructura :

- Informe del tutor/director responsable del Treball Fí de Màster : 30%

- Informe dels dos avaluadors del treball i de la defensa pública: 70%

Gestió del procés d'elaboració de la tesina de màster

La gestió de l'evidencia de la interacció amb els tutors  es realizarà amb l' aplicatiu tfe.uab.cat

Full de compromís alumnes-tutors: Ha d'entregar-se a través de l'aplicatiu tfe.uab.cat abans del 31 de gener.

La datalímit per l'entrega de la tesina de màster és el 31 de maig

Procedimient d'entrega de la tesina de màster: amb l'aplicatiu  tfe.uab.cat

Format de la tesina de màster:  Cites i bibliografia en format APA.

La defensa del Treball de Fí de Màster se efectuará, normalment, al llarg del mes de juny,  una vegada finalitzadas las classes. Els Treballs de Fí de Màster que no es consideren aptes pel tribunal dispondrán de dues setmanas per presentar una nova versió del Treball de Fí de Màster  es per això que el període de presentació de Treball de Fí de Màster pot finaltizar el mes de juliol.

Es faran servir criteris de valoració como els següents:

- Interès i actualitat del tema.

- Coherencia, claredat i precisió dels objetius.

- Us i rigor metodològic.

- Adequació, justificació i legitimació del disseny i desenvolopament del treball.

- Oportunitat, rellevància i realitat de la problemàtica comercial plantjeada.

- Altres criteris relacionats com claredat formal, expositiva i coherència global del projecte presentat.

Normes Generals del Treball de Fí de Màster (informe escrit final)

L' informe escrit del Treball de Fí de Màster tindrà una extensió màxima de 50 páginas (aprox.) ‐sense incluore anexes ‐ que seguirà les normes estàndar de presentació i estructura de informes escrits. Per a l'elaboració dels treballs acadèmics seguirem les normes d'estil de la  American Psychological Assocication, APA. Veure: http://www.apastyle.org/ 

Normes Generals del Treball de Fí de Màster (exposició oral)

L' exposició oral delTreball de Fí de Màster tindrà una extensió màxima de 30 minuts on tots els membres de l'equip participen de forma activa en l'exposició. La exposició seguirà unes normes estàndar d'una comunicació oral professional.


Bibliografia

-         Jardiel, E. G. (2019). Manual práctico para escribir una tesis.

-         DeCarlo, Cummings, and Agnelli (2021): Graduate research methods in social work. Publisher: Open Social Work Education  https://pressbooks.rampages.us/msw-research/

-         Álvarez, M. B. (2018). Guía Práctica Para Redactar y Exponer Trabajos Académicos: TFG, TFM y Tesis Doctoral.

-         Álvarez, M. B. (2017). EL ARTE DE PRESENTAR TRABAJOS ACADÉMICOS ANTE UN TRIBUNAL: TFG, TFM Y TESIS DOCTORAL. Guía práctica para estudiantes universitarios.
 
-         Muñoz-Alonso, G. (2012). Estructura, metodología y escritura del Trabajo de Fin de Máster.
 
-         Cunha, I. da, & Castellví, M. T. C. i. (2016). El trabajo de fin de grado y de máster. Redacción, defensa y publicación (Manuales): 432.
 
-         Sánchez, F. J. S. (2013). Métodos de investigación social y de la empresa.

-         COROMINA, E. CASACUBERTA, X. Y QUINTANA, D. (2002). El trabajo de investigación. Barcelona: Octaedro.

-         PUIG, I. (2001). Cómo hacer un trabajo escrito. Barcelona: Octaedro.

-         RIGO, A. Y GENESCA, G. (2002). Cómo presentar una tesis y trabajos de investigación. Barcelona: Octaedro.

-         RIBERO, L.E (2008). Guía práctica para la presentación de documentos escritos según normas APA. Medellín: Corporación universitaria.

-         COMCOMUNICAR: 50 Consells pràctics per fer exposicions orals eficaces. Servei de Llengüas de UAB idiomas.

-         Association, A. P. (2013). Publication Manual of the American Psychological Association, Sixth Edition (6th edition). American Psychological Association.

-         Center for History and New Media. (2016). Zotero Quick Start Guide. Retrieved from http://zotero.org/support/quick_start_guide

-         Tips&Tricks. (2016). Retrieved from https://blog.mendeley.com/category/tipstricks/

-         Links | Reproducible Research. (2016). Retrieved from http://reproducibleresearch.net/links/

-         Gandrud, C. (2013). Reproducible research with R and RStudio. London: Chapman & Hall/CRC.

-         Vissoci, J. R. N., Rodrigues, C. G., de Andrade, L., Santana, J. E., Zaveri, A., & Pietrobon, R. (2013). A Framework for Reproducible, Interactive Research: Application to health and social sciences. arXiv:1304.5688 [cs, Stat]. Retrieved from http://arxiv.org/abs/1304.5688


Programari

Per realitzar el treball de fi de máster el estudiantes tenen a la seva disposició el programari:

 
-Google suite
-Zotero or Mendeley (bibliographic reference manager)
-R Language and Environment for Data Analysis (open source)
-Rstudio (an open-source GUI for using R)
-Rstudio.cloud
-Exploratory.io

Llista d'idiomes

La informació sobre els idiomes d’impartició de la docència es pot consultar a l’apartat de CONTINGUTS de la guia.