Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4313148 Màrqueting | OB | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Es recomana que l'estudiant disposi de coneixements en gestió comercial o direcció de màrqueting.
Estudiar els aspectes i les eines més rellevants del màrqueting estratègic, tant des de l´enfoc tradicional com el del màrqueting digital.
Es pretén que l´estudiant conegui les principals tècniques per analitzar els mercats estratègicament, les decisions a adoptar i la manera de planificar les accions de màrqueting.
1) Orientació al mercat i màrqueting relacional
- El desenvolupament de l' orientació al mercat
- Orientació al mercat i resultats
- Màrqueting relacional
- Lleialtat en l'era d'Internet
2) Gestió del valor del client
- Valor per al client
- L' adquisició de clients
- Retenció i creixement de clients
3) Valor de marca i sistemes de valoració
- La diferenciació tangible i/o intangible de l'oferta
- Valoració econòmica de la marca
- Diferents mètodes de valoració de marca
4) Decisions de preus
- Consideracions en les decisions de preus
- Objectius d' una política de preus
- El procés de fixació de preus
5) La direcció de la força de vendes
- Canvis en l' entorn del mercat
- Nou enfocament de la venda: vendre o retenir
- Responsabilitats del gerent de vendes al segle XXI
- La figura del Key Account Manager (KAM)
6) Màrqueting en Marketplaces
- Definició i característiques dels mercats.
- Paper dels mercats
- Optimització del llistat de productes (SEO)
- Publicitat a Marketplaces (SEM)
- Gestió de campanyes i mètriques clau.
7) Màrqueting en xarxes socials
- El paper de les xarxes socials en els processos de distribució.
- Estratègia de comunicació en contextos socials.
- Vendes socials
8) El pla de màrqueting: fase estratègica
- Característiques i funció d' un pla de màrqueting
- Anàlisi estratègica i diagnòstic de la situació
- Determinació dels objectius
9) El pla de màrqueting: fase tàctica
- Establimentde plans d' acció
- Determinació del Pressupost i compte de funcionament
- Factors d'Èxit
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes presencials | 75 | 3 | 1, 3, 4, 5, 6, 8, 7, 2, 17, 12, 13, 16, 14, 15, 11, 9, 18, 20, 19, 21, 23 |
Tipus: Supervisades | |||
Casos pràctics | 50 | 2 | 1, 3, 4, 5, 6, 8, 7, 2, 17, 10, 12, 13, 16, 14, 15, 11, 9, 18, 20, 19, 21, 23, 22 |
Tipus: Autònomes | |||
Treball autònom | 100 | 4 | 1, 3, 4, 5, 6, 8, 7, 2, 17, 10, 12, 13, 16, 14, 15, 11, 9, 18, 20, 19, 21, 23, 22 |
Per aconseguir els objectius d'aquest mòdul, durant el curs s'utilitzen un conjunt de diferents metodologies docents: les classes magistrals, la discussió i la presentació a classe de casos pràctics preparats prèviament pels alumnes i la realització d'exercicis o activitats en classe.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Casos pràctics | 40 | 20 | 0,8 | 1, 3, 4, 5, 6, 8, 7, 2, 17, 10, 12, 13, 16, 14, 15, 11, 9, 18, 20, 19, 21, 23, 22 |
Examen | 40 | 3 | 0,12 | 1, 3, 4, 5, 6, 8, 7, 2, 17, 10, 12, 13, 16, 14, 15, 11, 9, 18, 20, 19, 21, 23, 22 |
Participació a classe | 20 | 2 | 0,08 | 1, 3, 4, 5, 6, 8, 7, 2, 17, 10, 12, 13, 16, 14, 15, 11, 9, 18, 20, 19, 21, 23, 22 |
Normes generals d'avaluació dels mòduls
Aquest mòdul s'estructura en diferents parts que estan a càrrec de diferents professors. La nota final del mòdul consisteix en la mitjana de les notes de cada assignatura o part que formen el mòdul.
Es considera que el mòdul s'ha aprovat si:
1. la nota de cada part del mòdul és superior o igual a 5 (en una escala de 0 a 10) i
2. la nota final del mòdul és major o igual a 5 (en una escala de 0 a 10)
Si el mòdul no està aprovat, la coordinació del màster oferirà a l'estudiant la possibilitat de re-avaluar parts que componen el mòdul que no s'han superat, segons la valoració dels professors dels mòduls i de la coordinació. Si l'estudiant aprova la reavaluació la nota màxima que s'obtindrà en la part reavaluada serà de 5. El calendari de les reavaluacions es farà públic juntament amb la llista de notes del mòdul.
La nota de cada part del mòdul
L'alumne tindrà una nota de No Avaluat si no assisteix com a mínim al 80% de les classes presencials (es portarà un control amb un full de signatures) o si no realitza almenys el 50% de les activitats d'avaluació continuada. Cada professor especificarà en aquesta guia la manera en la qual avaluarà els estudiants. Si no s'especifica en la guia, aquestes normes d'avaluació es lliuraran el primer dia de classe per escrit.
Per superar amb èxit el mòdul de MARQUETING AVANÇAT és necessari realitzar dos proves, així com demostrar suficiència en la resolució dels casos i els exercicis proposats a classe.
En concret, la valoració final del mòdul estarà en funció dels següents criteris:
- Participació activa a classe de l'estudiant (20%)
- Resolució de casos i/o exercicis pràctics (40%)
- Proves escrites (40%)
PROVA D’AVALUACIÓ ÚNICA:
• Consistirà en un examen de tota la matèria, amb un pes del 100% sobre la nota final.
• La presencia del o de l’estudiant és obligatòria el dia que es realitzi l’avaluació única.
• La data serà la mateixa que la de l’examen final de semestre que consta en el calendari d’avaluacions publicat per la Facultat d’Economia i Empresa.
• L’activitat que dona lloc a l’evidència es realitza presencialment el dia de l’avaluació única.
• S’aplicarà el mateix sistema de recuperació que per l’avaluació continuada.
• La revisió de la qualificació final segueix el mateix procediment que per a l’avaluació continuada.
Bibliografía principal:
- Villanueva, J. i Juan Manuel de Toro (coord.), Marketing Estratégico. Ed. EUNSA - IESE Business School, Barcelona, 2019.
- Sainz de Vicuña, J.M, El Plan de Marketing en la Práctica, Ed. ESIC, Madrid.
Bibliografía complementaria:
- Alcaide, J.C., Fidelización de clientes, Ed. ESIC, Madrid, 2010.
- Cravens, D.W. i Piercy, N.F., Marketing Estratégico, Ed. McGraw-Hill, Madrid, 2007.
- Hollensen, S. i Ortiz, J.A., Estrategias de Marketing Internacional, Pearson, Madrid, 2010.
Lectures recomenades per el professor a l'inici del curs.
L´estudiant haurà de tenir bons coneixements de Microsoft Office i uns coneixements bàsics d´algun programa per portar a terme anàlisi multivariant.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TEm) Teoria (màster) | 30 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |