Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4311312 Gestió, organització i economia de l'empresa / Management, Organization and Business Economics | OB | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha requisits previs específics, però algun coneixement previ general d'estadística és benvingut.
El mòdul introdueix mètodes multivariants per a l’anàlisi quantitativa de grans bases de dades.
També inclou mètodes per crear i millorar escales de mesura i per a l'anàlisi de dades experimentals i no experimentals.
Les dades utilitzades estaran relacionades amb qüestions econòmiques i empresarials,
fent especial èmfasi en introduir aspectes de gènere en els anàlisis.
L’ús de paquets estadístics s’accentua mitjançant exercicis i treballs aplicats.
El mòdul també conté mètodes economètrics que inclouen models de resposta, models de regressió censurats discrets,
mètodes de selecció de mostres i models de dades de panell.
A més, també aborda la programació matemàtica en el context de la investigació operativa.
El curs també introdueix conceptes d'investigació qualitativa.
El mòdul proporciona informació fonamental per a la presa de decisions en negocis i gestió.
En particular, el curs proporciona una introducció aplicada a l'anàlisi de dades.
L'objectiu principal és proporcionar als estudiants els coneixements bàsics
per desenvolupar l'anàlisi empírica i la comprensió dels resultats.
L’enfocament de l’assignatura serà essencialment pràctic,
essent STATA el paquet informàtic estadístic que s’utilitza al llarg del mòdul.
Es tractaran els temes següents:
Part 1
1. Gestió de dades, gràfics i aplicacions.
2. Estadística descriptiva. Importància. Proves d’hipòtesis.
3. Proves de normalitat. Proves paramètriques i no paramètriques per a la comparació de mitjanes.
4. Anàlisi de ccorrespondencies.
5. Mesures d'associació.
6. Correlació.
7. Regressió simple i múltiple.
8. Regressió logística.
9. Anàlisi factorial i de clústers.
10. Models d'equacions estructurals.
11. Models d’elecció discreta.
12. Models censurats i truncats.
13. Dades del panell.
Part 2
1. Coneixements bàsics de terminologia de recerca en ciències socials
2. Entrevistes i focus grups
3. Grounded Theory per a la gestió
4. Software per a la recerca qualitaiva (NVivo)
5. Anàlisi temàtic
Podeu obtenir més informació a la pàgina web de MMOBE.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals, debats i presentacions | 100 | 4 | 12, 1, 14, 16, 6, 5, 17, 18, 11 |
Tipus: Supervisades | |||
Formació i seguiment del treball en curs i casos | 15 | 0,6 | 12, 1, 14, 16, 6, 5, 17, 18, 11 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectura de casos relacionats i preparació pràctica, estudi i preparació de esquemes | 95 | 3,8 | 12, 8, 7, 13, 1, 14, 15, 16, 6, 5, 2, 10, 4, 17, 18, 11, 3 |
El mòdul presenta un enfocament pràctic; per tant, les sessions es programen a les aules d'informàtica
i es desenvolupen mitjançant l'ús de paquets estadístics (principalment STATA).
En general, els professors presenten diferents tècniques (objectius i requisits relacionats amb el tipus de variables),
utilitzen els paquets estadístics i ensenyen com es poden utilitzar en relació amb les tècniques
comentades anteriorment i, finalment, desenvolupen alguns exercicis.
Altres exercicis i casos s'assignen als estudiants.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen | 55% | 10 | 0,4 | 12, 7, 13, 1, 14, 16, 6, 5, 10, 17, 18, 11 |
Participació a classe | 5% | 0 | 0 | 12, 8, 7, 13, 1, 14, 15, 16, 6, 5, 2, 10, 4, 17, 18, 11, 3 |
Treballs | 40% | 30 | 1,2 | 12, 8, 7, 9, 13, 1, 14, 15, 16, 6, 5, 2, 10, 4, 17, 18, 11, 3 |
El sistema seguit al mòdul considera 3 elements per avaluar el rendiment dels estudiants:
1. Participació a classe.
2. Tasques.
3. Prova.
Aquesta assignatura/mòdul no preveu el sistema d’avaluació única.
Afifi, A., May, S., and Clark, V.A. (2011) Practical Multivariate Analysis, 5th ed., Chapman & Hall/CRC.
Amemiya, T. (1981) Qualitative Response Models: A Survey, Journal of Economic Literature, 19: 483–536.
Cameron, A.C., and Trivedi, P.K (2009) Microeconomics using Stata, STATA Press.
GIOIA, D. A., CORLEY, K.G., HAMILTON, A.L. (2013). Seeking qualitative rigor in inductive research: Notes on the Gioia methodology. Organizational research methods, vol. 16, no 1, p. 15-31.
Greene, W. (2003) Econometric Analysis. Fifth edition. Upper Saddler River. New Jersey, USA: Prentice – Hall.
GRIX, J. (2002). Introducing students to the generic terminology of social research. Politics, vol. 22, no 3, p. 175-186.
Hair, J., Black, B., Babin, B., Anderson, R., Tatham, R. (2010) Multivariate data analysis. Sixth edition. Upper Saddler River. New Jersey, USA: Prentice – Hall.
Maddala, G. (1983) Limited Dependent and Qualitative Variables in Econometrics. Econometric Society Monographs No 3, Cambridge University Press, Cambridge, chapters 2 and 3.
STATA, NVivo
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLABm) Pràctiques de laboratori (màster) | 30 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TEm) Teoria (màster) | 30 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |