Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2503878 Estudis Socioculturals de Gènere | OB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Per a un bon seguiment del curs és recomanable un adequat coneixement de les bases de les assignatures Fonaments del Dret i Gènere i Dret
BLOC I: Els drets de les dones en l'àmbit internacional
BLOC II : Els drets de les dones i polítiques de gènere a Europa
BLOC III : Els drets de les persones LGBTI+ en l'àmbit internacional.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes Pràctiques | 35 | 1,4 | CM01, CM02, KM03, SM62, CM01 |
Classes teòriques | 35 | 1,4 | CM01, CM02, KM03, SM62, CM01 |
Tipus: Supervisades | |||
Treball Final | 10 | 0,4 | CM01, CM02, KM03, SM62, CM01 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi | 30 | 1,2 | KM03, SM62, KM03 |
Lectures | 20 | 0,8 | KM03, SM62, KM03 |
Recerca i preparació de treballs | 20 | 0,8 | CM01, CM02, KM03, SM62, CM01 |
El procés d'aprenentatge té com a base les classes magistrals combinades amb el treball de l'alumnat. El treball de l'alumnat es du a terme partir del estudi, lectura de textos, recerca de documentació i preparació de treballs. Al professorat li correspon el plantejament teòric i dels problemes així com una adient guia per tal de proporcionar els instruments necessaris per la correcta comprensió dels problemes jurídics que es poden plantejar i les eines que poden ser emprades per resoldre'ls.
Tot això es concretarà en diferents activitats a realitzar a l'aula, amb la prèvia preparació per part de l'alumnat: classes magistrals, presentacions orals, simulacions i debats, resolució de casos pràctics, comentaris de jurisprudència, etc.
Aquestes activitats seran objecte de concreció en un cronograma que es penjarà a l'aula del Campus Virtual abans d'iniciar el curs.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació
de l'assignatura/mòdul.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Activitat Bloc I | 10% | 0 | 0 | CM01, CM02, KM03, SM62 |
Activitat Bloc II | 10% | 0 | 0 | CM01, CM02, KM03, SM62 |
Activitat Bloc III | 10% | 0 | 0 | CM01, CM02, KM03 |
Examen de síntesi | 40% | 0 | 0 | CM01, CM02, KM03, SM62 |
Projecte Final | 15% | 0 | 0 | CM01, CM02, KM03, SM62 |
Test Bloc I | 15% | 0 | 0 | CM02, KM03 |
Avaluació ordinària.
Consta de les següents activitats:
A l'inici del curs la professora informarà del contingut i característiques de les activitats i de la seva programació.
Totes les activitats avaluables es faran de forma presencial a l'aula. En el moment de realització de cada activitat avaluable, la professora informarà a l'alumnat del procediment i data de revisió de les qualificacions.
Avaluació Única
Consta de les següents evidències:
Per a l' avaluació única, l'entrega del treball, la realització de l'examen i les presentacions orals es duran a terme en una única data indicada en el programa de l'assignatura, accessible des del campus virtual
Criteris per superar l'assignatura:
En qualsevol dels casos, per superar l'assignatura s'haurà d'obtenir una nota final, resultat de la mitjana ponderada totes les evidències d'avaluació, que sigui superior a 5/10, i a més haver obtingut una nota mínima de 4/10 al examen de síntesi.
Criteris per determinar com a NO Avaluable
Cuan l’estudiant no ha pogut aportar prou evidències d’avaluació es qualificarà com a com a no avaluable. Serà No abaluable sempre que l'estudiant hagi presentat 2 o menys actvitats evaluables i no es presenti a l'examen de síntesi.
Recuperació:
Tindran accés al procés de recuperació les persones que no superin l'assignatura en el seu conjunt (5/10) i que a més hagin obtingut un mínim de 3/10 en cada una de les evidències inclòs l'examen de síntesi.
La recuperació consistirà en un examen de tota l'assignatura que valdrà el 100% de la nota
Ús de IA, plagi i altres irregularitats:
Per a la realització de treballs es permet l'ús de la IA per a realitzar treballs però limitat a 3 cites de máxim 3 línies per cada 10 págines treball.
És imprescindible citar la IA i el prompt en el format facilitat a continuació:
Format:
Author. (Date). Name of tool (Version of tool) [Large language model]. URL
Exemple Cita bibliografia:
OpenAI. (2023). ChatGPT (Mar 14 version) [Large language model]. https://chat.openai.com/chat
Example In-Text Citation :
(OpenAI, 2023)
Example Nota a peu de pagina:
OpenAI, 25 de maig de 2023. Prompt: Descriu les principals característiques de la Convenció de Belem do Parà
Lús de la IA sense ser citada o informada es considera plagi a tots els efectes.
En cas que l'estudiant realitzi plagi o qualsevol altra irregularitat que pugui conduir a una variació significativa dela qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d'avaluació,
amb independència del procés disciplinari que s'hi pugui instruir.
En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d'avaluació d'una mateixa assignatura, la qualificació final d'aquesta assignatura serà 0.
Textos bàsics
Webs de referència
CEDAW: http://www.un.org/womenwatch/daw/cedaw/
Bibiliografia complemetària:
Belavusau, Uladzislau, and Kristin Henrard. EU anti-discrimination law beyond gender, edited by Uladzislau Belavusau and Kristin Henrard. Primera edició. Oxford: Hart Publishing, 2019. Print.
Capellà, Margalida (Capellà i Roig). Las decisiones del comité para la eliminación de la discriminaciónde la mujer: en el marco general de la protección internacional de los derechos humanos / MargalidaCapellà i Roig. Palma, Illes Balears: Universitat de Les Illes Balears, 2014. Print.
Guth, Jessica. Gender and the Court of Justice of the European Union / Jessica Guth, Sanna Elfving. London;: Routledge, Taylor & Francis Group, 2020. Print.
Hellum, Anne, and Henriette Sinding Aasen. Women's Human Rights: CEDAW in International, Regional and National Law. Vol. 3. New York: Cambridge University Press, 2013.
https://bibcercador.uab.cat/permalink/34CSUC_UAB/1c3utr0/cdi_proquest_ebookcentral_EBC1303706
Martín Sánchez, María. La Perspectiva de género en la protección internacional de los derechos humanos: diálogo multinivel y deconstrucción de estereotipos / María Martín Sánchez. 1a edición.
Valencia: Tirant lo Blanch, 2020. Print. Disponible online : https://biblioteca-tirant-com.are.uab.cat/cloudLibrary/ebook/show/9788413781617
Rivas Vañó,Alicia. LGBTI en Europa: la Construcción Jurídica de la Diversidad, Editorial: Tirant loBlanch, 2019, ISBN: 9788491904809
https://biblioteca.tirant.com/cloudLibrary/ebook/show/9788491904809?showPage=0
Campus Virtual UAB
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |