Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2503878 Estudis Socioculturals de Gènere | FB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Cursar el primer curs del grau d'Estudis de Gènere i nocions bàsiques de drets humans. La docència de l’assignatura s’impartirà tenint en compte la perspectiva dels Objectius de Desenvolupament Sostenible.
En aquesta assignatura es proporciona a l'alumnat conceptes jurídics fonamentals en relació als drets de les dones i de les persones LGTBI. Es tracta de facilitar un coneixement jurídic bàsic que permeti comprendre l'estructura jurídica de les polítiques públiques de gènere i dels drets de les dones.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes práctiques | 25 | 1 | |
Classes teòriques | 25 | 1 | |
Tutories | 13 | 0,52 | |
Tipus: Autònomes | |||
Treball en grup | 10 | 0,4 | |
Treball individual | 35 | 1,4 |
El curs tindrà classes teòriques i pràctiques amb lectures i treballs obligatoris. El treball de l'alumnat serà en grup i també es completa amb un treball individual.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen | 50 | 2 | 0,08 | KM01, KM02, KM73, SM02 |
Treball a classe i en grup | 10 | 20 | 0,8 | KM05, KM73, SM02, SM62 |
Treballs individuals | 40 | 20 | 0,8 | KM02, KM05, SM02, SM62 |
La nota de l'avaluació contínua inclourà:
a) Un examen sobre les lectures obligatòries (50%) de la nota
b) Pràctiques individuals (40%)
c) Treball en grup i en el aula (10%)
Per fer mitjana i aprovar l'assignatura s'ha d'aprovar l'examen amb un 5. Per sota d'aquesta nota d'examen caldrà anar a reavaluació.
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s'adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d'exercicis a través de Teams, etc. La professora vetllarà perquè l'estudiant hi pugui accedir o li oferirà mitjans alternatius, que estiguin al seu abast.
En cas que l'estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, , amb independència del procés es qualificarà amb 0 aquest acte d'avaluació disciplinari que s'hi pugui instruir. En cas que es produeixin en els actes d'avaluació diverses irregularitats d'una mateixa assignatura, la qualificació d'aquesta assignatura serà 0.
L’alumnat serà avaluable sempre que hagi realitzat un conjunt d’activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l’assignatura. Si el valor de les activitats realitzades no arriba a aquest llindar, el professor/a de l’assignatura pot considerar l’estudiant com a no avaluable.
En cas d’avaluació única, el càlcul de la nota es correspon amb a nota final de l'examen, que consta de tres proves: primera activitat (25%) + segona activitat (25%) + examen final (50%).
S’aplicarà el mateix criteri de no avaluable que per l’avaluació continuada.
AÑÓN, Mª. José, et. al. (2020): Teoría del Derecho, 3ª ed., Valencia: Tirant lo Blanch.
BARRÈRE UNZUETA, Mª Angeles (2001): "Problemas del derecho antidiscriminatorio: subordinación versus discriminación y acción positive versus igualdad de oportunidades", Revista Vasca de Administración Pública, nº 60, pp. 145-166.
BELTRÁN, Elena; MAQUEIRA, Virginia (eds.): Feminismos. Debates teóricos contemporáneos, Madrid: Alianza Editorial.
BODELÓN, Encarna y GIMENEZ, Pilar (2007): Construint les drets de les dones: dels conceptes a les politiquees locals, Barcelona: Diputació de Barcelona.
BODELÓN, Encarna (2010): "Las leyes de igualdad de género en España y Europa: ¿hacia una nueva ciudadanía?", Anuario de Filosofía del Derecho, nº 26, pp. 85-106.
DAHL, Tove (1987): El Derecho de la Mujer, Vindicación Feminista Publicaciones, Madrid.
FACIO, Alda (1995): Cuando el Género suena, cambios trae, Caracas: Gaia, centro de las Mujeres, Mediateca de las Mujeres ULA.
GILLIGAN, Carol (1982): In a different voice: psychological theory and women's development, Cambridge: Harvard University Press.
HEIM, Daniela; BODELÓN, Encarna (coord.): Derecho, Género e Igualdad: cambios en las estructuras androcéntricas, Barcelona: Antígona, págs. 127-140.
IGAREDA, Noelia (2012): "Las madresposas en el sistema de protección social español", Aequalitas, Revista Jurídica de Igualdad de Oportunidades entre Mujeres y Hombres, nº30, Enero-Junio 2012.
MACKINNON, Catherine (1995): Hacia una teoría feminista del Estado, Madrid: Ediciones Cátedra.
MESTRE I MESTRE, Ruth (2006): La caixa de Pandora: introducció a la teoria feminista del dret, Valencia: Tirant lo Blanch.
MESTRE, Ruth; BARRERE, Maggy; BELTRÁN, Elena (2008): Mujeres, derechos y ciudadanía, Madrid: Tirant lo Blanc.
NAVAS, Susana (dir) (2012): Iguales y diferentes ante el derecho privado, Valencia: Tirant lo Blanch.
NICOLÁS, Gemma; BODELÓN, Encarna (comps): Gènero y dominación. Críticas feministas del derecho y el poder, Barcelona: Antropos, pp. 95-116.
PATEMAN, Carole (1995): El contrato sexual, Barcelona: Anthropos
PITCH, Tamar (2003): Un derecho para dos: la construcción jurídica del género, sexo y sexualidad. Madrid: Trotta.
REY MARTÍNEZ, Fernando (2023): Derecho Antidiscriminatorio, 2ª ed., Cizur Menor Navarra: Aranzadi Thomson Reuters.
VV.AA. (2011): Estudio sobre la aplicación de la Ley Orgánica 3/2007, de 22 de marzo, para la Igualdad Efectiva de Mujeres y Hombres, Barcelona: Centre d'estudis Jurídics i Formació Especialitzada.
Cap
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |