Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2503743 Gestió de Ciutats Intel·ligents i Sostenibles | FB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Els coneixements requerits per a realitzar l’assignatura són, bàsicament, les competències bàsiques de matemàtiques del nivell mig de batxillerat.
També es recomanable haver superar, o com a mínim cursat, les assignatures del primer semestre del primer curs del propi grau, especialment la de Matematiques aplicades a l'Enginyeria.
L’assignatura de Matemàtiques Aplicades a la Gestió presenta dos objectius principals:
Les classes de teoria i de problemes es complementaran amb unes classes pràctiques amb l'objectiu que l'alumne faci un treball complementari per tal d’assolir els objectius.
BLOC I: ESTADISTICA
Tema 1. Estadística descriptiva. Análisis de dades: Índex de dispersió, de posició i forma.
Estudi descriptiu d'una variable: categòrica (diagrama de sectors) i quantitativa (taules de freqüències, diagrama de barres i histograma).
Tema 2. Estadística descriptiva bidimensional. Estudi descriptiu de dues variables: categòriques (taules de contingència) i quantitatives (recta de regressió, coeficient de correlació). Relació lineal entre duess variables continues: covariança i correlació.
Tema 3. Models de probabilitat continuos. Distribució Normal. Distribució Normal tipificada.
BLOC 2: Investigació d’Operacions.
Tema 4: Introducció a la teoria de grafs i aplicacions. Grafs eulerians i hamiltonians. Algoritme de Fleury per a la cerca de camins. Matriu d’adjacència i les sevesa aplicacions. Algoritme de Dijkstra per camins de cost mínim. Coloració de grafs per problemes d’assignació.
Tema 5: Programació lineal. Modelització de problemes d’optimització lineal. Solució mitjançant el mètode gràfic. Algoritme SIMPLEX. Solució amb Excell.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Clases Magistrals | 26 | 1,04 | CM02, CM02 |
Sessions de Problemes | 18 | 0,72 | SM01, SM03, SM01 |
Tipus: Supervisades | |||
Pràctiques | 6 | 0,24 | KM03, SM03, KM03 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi | 42 | 1,68 | CM02, KM03, SM01, CM02 |
Realització de Problemes | 40 | 1,6 | CM02, SM01, SM03, CM02 |
La metodologia docent a seguir està orientada a l'aprenentatge de la matèria per part de l'alumne de forma continuada.
Aquest procés es fonamenta en la realització de tres tipus d'activitats que es desenvoluparan al llarg del curs: classes de teoria, classes de problemes i sessions de pràctiques:
Classes de teoria: L'alumne adquireix els coneixements propis de l'assignatura assistint a les classes magistrals i complementant-les amb casos per reforçar els coneixements dins les classes de teoria.
El professor subministrarà informació sobre els coneixements de l'assignatura i sobre estratègies per adquirir, ampliar i organitzar aquests coneixements. Es fomentarà la participació activa dels alumnes durant aquestes sessions, per exemple plantejant discussions en aquells punts que tinguin una càrrega conceptual més elevada.
Classes de problemes: S'apliquen els coneixements adquirits a les classes teòriques a través de problemes i exercicis. En les pràctiques d'aula ha d'existir comprensió dels conceptes introduïts a les classes teòriques. Els alumnes hauran de participar activament per consolidar els coneixements adquirits resolent, presentant i debatent problemes que hi estiguin relacionats. Els alumnes treballaran individualment o en grup en funció de l'activitat.
Sessions de Pràctiques: els alumnes hauran de treballar en equips de vàries persones en la resolució de problemes matemàtics fent servir programari específic. Desprès hauran de presentar els resultats fent una exposició oral i mitjançant un informe escrit.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè l'alumnat empleni les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen Bloc 1 | 35 | 2 | 0,08 | CM02, KM03 |
Examen Bloc 2 | 35 | 2 | 0,08 | CM02, KM03 |
Propostes de consolidació | 10 | 10 | 0,4 | KM03, SM01 |
Pràctiques | 20 | 4 | 0,16 | KM03, SM01, SM03 |
L'avaluació de l'assignatura es farà de forma progressiva i continuada durant tot el semestre.
Es prevén les següents activitats d’avaluació:
Activitat A: Pràctiques. Presentació d'informes, per escrit i oralment, relatius a les pràctiques, treballats durant el curs, amb l'objectiu de seguir l'evolució de cada estudiant en la comprensió i ús de les eines treballades a l'assignatura, i de potenciar al mateix temps l'adquisició de competències transversals. Aquesta activitat compta un 20% sobre la nota final de l'assignatura. La nota final d'aquesta activitat serà la mitjana de les notes obtingudes en cada pràctica.
Activitat B: Examen Bloc I (Estadística). Examen dels continguts del Bloc I. Aquesta activitat compta un 35% sobre la nota final de l'assignatura.
Activitat C: Examen Bloc II (Investigació d’Operacions). Examen dels continguts dels Blocs 2. Aquesta activitat compta un 35% sobre la nota final de l'assignatura.
Activitat D: Propostes de consolidació a l’aula al llarg del curs. Les activitats proposades compten un 10% sobre la nota final de l'assignatura.
Per poder aprovar l'assignatura és indispensable una nota mínima de 5 a cadascuna de les tres activitats d'avaluació (A,B i C). Cal tenir en compte que l'Activitat A no és recuperable.
A banda de les proves parcials ja anunciades en el calendari d'exàmens de la titulació, les dates corresponents a la resta d'activitats d'avaluació s'anunciaran al Campus Virtual. Cal consultar amb assiduïtat aquesta plataforma on també es proporcionaran informacions diverses sobre el funcionament de l'assignatura
La calendarització de les activitats d'avaluació es donarà el primer dia de l'assignatura i es farà pública a través del Campus Virtual (Moodle) i a la web de l'Escola d'Enginyeria, a l'apartat d'exàmens.
Es preveu la seguent calendarització:
Per a aquells estudiants que al final del procés d'avaluació no hagin obtingut una qualificació igual o superior a 5 als exàmens del bloc 1 i bloc 2, hi haurà una re-avaluació. Aquesta consistirà en la realització, en la data prevista per l'Escola, d'un examen per a cada una de les parts no superades.
Si un estudiant no arriba a la nota mínima de 5 a alguna de les activitats i per aquest motiu no aprova l'assignatura, la nota final serà de 4,5 com a màxim, és a dir, igual al valor de la mitjana ponderada si és inferior a 4,5 o 4,5 si és superior.
Per a cada activitat d'avaluació s'indicarà un lloc, data i hora de revisió en la que l'estudiant podrà revisar l'activitat amb el professor. En aquest context, es podran fer reclamacions sobre la nota de l'activitat, que seran avaluades pel professorat responsable de l'assignatura. Si l'estudiant noes presenta a aquesta revisió, no es revisarà posteriorment aquesta activitat.
La nota final de l'assignatura es calcularà d'acord als percentatges mencionats anteriorment. Cal tenir en compte que:
Matricules d'honor. Atorgar una qualificació de matrícula d'honor és únicament decisió del professorat responsable de l'assignatura. La normativa de la UAB indica que les MH només es podran concedir a estudiants que hagin obtingut una qualificació final igual o superior a 9 i en una quantitat no superior al 5% del nombre d'estudiants.
No avaluable. Es considerarà "no avaluable" un estudiant que no s'hagi presentat a cap activitat A, B o C.
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, es qualificaran amb un zero les irregularitats comeses per l'estudiant que puguin conduir a una variació de la qualificació d'un acte d'avaluació.
Per tant, plagiar, copiar o deixar copiar qualsevol activitat d'avaluació implicarà suspendre-la amb un zero i no es podrà recuperar en el mateix curs acadèmic. Per tant, aquesta assignatura quedarà suspesa directament, sense oportunitat de recuperar-la en el mateix curs.
Per als alumnes repetidors, la nota de les activitats no es guarda d'un curs per l'altre. Els estudiants repetidors segueixen les mateixes normes d'avaluació que qualsevol altre estudiant.
L'assignatura utilitzarà Microsoft Excel per a la part d'Estadística.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 611 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 612 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 61 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |