Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2504604 Ciències Ambientals | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
L'alumne haurà de tenir assolits els objectius de l'assignatura de Física de 1r curs. Al llarg del curs els temes desenvolupats aniran fonamentats en fenòmens físics explicats en aquesta assignatura.
En els estudis d'impacte ambiental de projectes i d'activitats han d'estudiar-se els riscos i els impactes meteorològics, i els experts ambientals han d'estar familiaritzats amb les seves conseqüències i les seves causas. Així mateix, atesa la concentració humana creixent en zones urbanes, temes com l'anàlisi de la qualitat de l'aire en entorns urbans són de la màxima importància i, per tant, s'estudien en aquest curs.
El curs pretén ser una introducció senzilla però rigorosa, quantitativa i qualitativa, als fenòmens atmosfèrics. Al final del curs l'alumnat haurà de ser capaç d'entendre diferents fenòmens meteorològics bàsics, la fiabilitat de les prediccions meteorològiques i les seves conseqüències.L'objectiu d'aquest curs és proporcionar idees bàsiques sobre com funciona l'atmosfera terrestre i com el seu funcionamient afecta i és afectat per a les activitats humanes.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes Teòriques | 32 | 1,28 | CM38, CM39, KM46, KM47, KM48, SM44, SM45, SM46, SM47, CM38 |
Classes de resolució de problemes | 8 | 0,32 | CM38, KM46, KM48, SM45, SM46, SM47, CM38 |
Pràctiques | 8 | 0,32 | CM38, CM39, KM46, KM47, SM44, SM45, SM46, SM47, CM38 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi i lectura de textos | 53 | 2,12 | |
Pràctiques | 20 | 0,8 | CM38, CM39, KM46, KM47, SM44, SM45, SM46, SM47, CM38 |
Treball escrit | 20 | 0,8 |
El curs consisteix en classes teóriques (unes 3 hores per setmana) y resolució de problemes pràctics (en principi, 1 hora a la setmana). Les llistes de problemes serán publicades al campus virtual i la seva resolució serà tractada a classe.
El curs comporta unes práctiques que els estudiants hauran de fer en grups petits, d'assistència obligatòria. Caldrà preparar-se aquestes pràctiques. L'objectiu d'aquestes classes pràctiques és apendre i practicar les habilitats de comunicar aspectes científics.
S'han de preparar, com a mínim, dues proves escrites. Les dues proves tenen una prova de recuperació al final del curs.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Avaluació primera part | 40% | 2 | 0,08 | CM38, CM39, KM46, KM47, KM48, KM49, SM44, SM45, SM46 |
Avaluació segona part | 40% | 2 | 0,08 | CM38, CM39, KM46, KM47, KM48, KM49, SM44, SM45, SM46 |
Treball pràctic escrit i/o pràctiques moodle | 20% | 5 | 0,2 | CM36, CM38, CM39, KM46, KM47, KM48, KM49, SM44, SM45, SM46, SM47, SM48 |
És obligatori treure més d'un 3,5 en la mitjana de les activitats d'avaluació per tal de superar l'assignatura tenint en compte el treball escrit i/o pràctiques. En cas contrari s'haurà de recuperar cada avaluació amb nota inferior a 3,5 a la prova de recuperació L'avaluació tant de la primera part com de la segona part constarà d'una part teòrica i la resolució de dos problemes pràctics.
Per aquelles persones que no superin la nota mínima d'una avaluació hi haurà una prova de recuperació. Per poder assistir a la recuperació, l'alumne haurà hagut d'haver estat avaluat prèviament d'activitats d'avaluació continuada que equivalguin a 2/3 de la nota final de l'assignatura.
Si no es presenta el treball escrit i/o no s'assisteix a les pràctiques de laboratori, l'alumnat serà qualificat com "NO AVALUABLE", independentment de la nota dels exàmens parcials.
AVALUACIÓ ÚNICA
L’alumnat que s’hagi acollit a la modalitat d’avaluació única haurà de realitzar una prova final, on s'avaluarà el contingut de tota la matèria. La nota de l’examen ha de ser, com a mínim, de 3,5, i tindrà una ponderació del 80%. El mateix dia de l'examen (que es realitzarà el mateix dia que l'alumnat d'avaluació continuada s'avaluï del 2on parcial) caldrà entregar el Treball pràctic escrit i de les pràctiques (que en aquest cas serà individual), i tindrà la mateixa ponderació que per la resta d'estudiants (20%). Les pràctiques son igualment d'assistència obligatòria.
Si la nota final no arriba a 5,0, l’estudiant tindrà una altra oportunitat de superar l’assignatura mitjançant l’examen de recuperació que es celebrarà el mateix dia de l’examen de recuperació de la resta d’estudiants. De cara a la recuperació, les notes del Treball pràctic escrit i de les pràctiques es mantenen inalterades.
Bibliografia bàcica
C.Donald Ahrens Meteorology Today Thomson (Paraninfo), Madrid 2003
Roland Stull Meteorology for Scientists and Engineers Thomson 2002
J.Martín Vide, Mapas del tiempo: Fundamentos, interpetración e imágenes de satélite, Oikos-tau,
Vilassar de Mar, 1991
Jordi Mazón, Mariano Barriendos, Marcel Costa, El temps a Catalunya dia a dia, Ara llibres, 2009
J.M.Wallace i P.V. Hobbs, Atmospheric Science, Academic Press, New York, 1977
Gerard Conesa Prieto, Anàlisi meteorològica a la mar, Edicions UPC, Barcelona 1993
Bibliografia avançada
W. Cotton, R. A. Pielke, Human Impacts on Weather and Climate, Cambridge, 1995.
R. G. Fleage, An Introduction to Atmospheric Physics, Academic Press, New York, 1980
V. Espert, P. Amparo, Dispersión de contaminantes en la atmósfera, Universidad Politécnica de Valencia, Valencia, 2000
M.R.Estrela i M.M.Millán, Manual práctico de introducción a la meteorología, CEAM, 1994.
M. Grimalt, J. Martin-Vide i F.Mauri et. al., Els núvols, Edicions El Mèdol, 1995
J.T.Houghton et al. (ed.),Climate Change, Cambridge University Press, Cambridge, 1996.
J.E.Llebot, El canvi climàtic, Rubes Editorial, Barcelona, 1998
J.E.Llebot, Els fluids de la vida, Biblioteca Universitària n. 29, Ed. Proa. 1996
J.E. Llebot El temps és boig? i 74 preguntes més sobre el canvi climàtic, Rubes editorial, Barcelona 2005
No hi ha un programari específic.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 2 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 1 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 2 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 3 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 4 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |