Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2504012 Estudis d'Espanyol i Xinès: Llengua, Literatura i Cultura | FB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Aquesta assignatura requereix un domini d’expressió oral i escrita de català i castellà equiparable a les que s’obtenen en finalitzar el batxillerat. Es considera, per tant, imprescindible una correcta expressió escrita i oral de l’idioma, d’aquí que els errors d’ortografia i redacció comportin la resta de punts en l’avaluació.
Òbviament, totes les activitats, pràctiques i treballs hauran de ser originals i no es permet el plagi total o parcial de materials aliens publicats en qualsevol suport. En cas de presentar material no original sense indicar-ne l’origen, la qualificació serà automàticament un suspens (0).
El curs és una introducció general a l’estudi de les obres literàries des d’una perspectiva teòrica i comparatista, i vol posar a l’abast de l’estudiant una selecció dels conceptes i procediments més adequats per a l’anàlisi i interpretació del text literari en un sentit immanent, això és, al marge de les seves circumstàncies històriques i de les seves diferències nacionals. La reflexió sobre els problemes relatius a la definició de la naturalesa de l’obra literària i del seu funcionament serà completada, en la segona part del programa, amb una caracterització de les seves principals varietats genèriques (poesia, narració i drama), i un estudi de les convencions que en cada cas en determinen la lectura, comprensió i valoració.
Temes
0. Una aproximació estètica al fenomen literari.
I. ELS ESTUDIS LITERARIS I LES SEVES DISCIPLINES
1. El lloc de la teoria de la literatura i la literatura comparada dins la investigació literària.
II. EL SISTEMA LITERARI
2. La noció de «literatura».
3. La comunicació literària: autor, text, lector, context.
4. La intertextualitat.
5. Els gèneres literaris.
III. GÈNERES, FORMES I TEMES
6. La poesia.
7. La narrativa.
8. El drama.
IV. LA TRADICIÓ LITERÀRIA I EL CÀNON
9. Els «clàssics». Tradició i modernitat. La noció de cànon.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals i sessions de seminaris i pràctiques dirigides pel professorat | 52,5 | 2,1 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories programades | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 |
Tipus: Autònomes | |||
Treball autònom | 75 | 3 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 |
L’assignatura compagina el format de la classe magistral, sempre sobre la base dels textos teòrics recollits en un dossier, amb el del seminari de discussió de textos de creació, en el qual la col·laboració de l’estudiant és indispensable. Periòdicament l’estudiant serà invitat a realitzar diversos exercicis (des de la recensió al treball monogràfic) sobre determinats aspectes del temari.
L’aprenentatge d’aquesta assignatura per part de l’estudiant es distribueix de la manera següent:
· Activitats dirigides (35%). Aquestes activitats es divideixen en classes magistrals i en pràctiques i seminaris dirigits pel professorat, en què es combinarà l’explicació teòrica amb la discussió de tota mena de textos.
· Activitats supervisades (10%). Es tracta de tutories programades pel professorat, dedicades a la correcció i comentari de problemes en els diversos nivells de l’anàlisi literària.
· Activitats autònomes (50%). Aquestes activitats inclouen tant el temps personal dedicat a l’estudi com a la realització de ressenyes, treballs i comentaris analítics, així com a la preparació de presentacions orals.
· Activitats d’avaluació (5%). L’avaluació de l’assignatura serà duta a terme mitjançant presentacions orals i proves escrites.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè l'alumnat empleni les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Presentacions orals i proves escrites | Revisió periòdica, col·lectiva i individual, de l'assimilació de conceptes i estratègies d'anàlisi | 7,5 | 0,3 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 |
D’acord amb una concepció de l’avaluació continuada, l’estudiant haurà de provar el seu assoliment de les competències del curs mitjançant l’elaboració de dos exàmens finals de caràcter obligatori amb un valor proporcional del 40% cadascun: un de teòric, amb preguntes de caràcter temàtic, i un altre de pràctic, centrat en el comentari de textos concrets. El 20% restant podrà ser obtingut arran d'un exercici pràctic, per escrit, d'anàlisi i interpretació literària (d'un gènere a determinar), que serà demanat a la meitat del quadrimestre. Així mateix, la nota final podrà ser susceptible d’una correcció a l’alça sempre i quan l’estudiant hagi participat de manera activa en les sessions del curs. Es considerarà com a «no evaluable» aquell estudiant que no s’hagi presentat a cap dels dos exàmens finals obligatoris. Es podrà presentar a la recuperació de l’assignatura (que tindrà lloc al final del quadrimestre i consistirà en una única prova) només aquell estudiant que s’hagi presentat prèviament als dos exàmens finals obligatoris i hi hagi obtingut aquella nota mínima que el professorat haurà determinat en començar el curs. La revisió dels exercicis tindrà lloc al despatx del professor o professora, previ anunci del dia i l’hora. L'estudiant que, havent lliurat els exercicis demanats al llarg del semestre, no es presenti però a cap dels dos exàmens finals, serà considerat com a "no avaluable".
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
En el mateix sentit, aquells actes d’avaluació en què hi hagi hagut irregularitats (còpia, ús no autoritzat de la IA, etc.) no són recuperables.
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o la professora informarà l’alumnat (Moodle o correu electrònic) del procediment i la data de revisió de les qualificacions.
Avaluació única
L'assignatura preveu un sistema d'avaluació única (en una data coincident amb amb la realització de l'última prova de l'avaluació continuada) i consistent en tres evidències: un comentari de text narratiu (per valor d'un 30% de la nota global), un comentari de text poètic o teatral (30%) i un qüestionari de caràcter teòric (40%). S'aplicarà el mateix sistema de recuperació que amb l'avaluació continuada.
MEDEL, Elena
2018 Todo lo que hay que saber sobre poesía, Barcelona, Ariel.
El curs no presenta cap requeriment específic en matèria informàtica.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 2 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 3 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 4 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 5 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 6 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 7 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 8 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 9 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 2 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 3 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 4 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 5 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 6 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 7 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 8 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 9 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |