Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500003 Empresa i Tecnologia | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Es recomana que l'alumne hagi cursat l'assignatura ECONOMIA DE L'EMPRESA de primer curs.
El màrqueting, i per extensió el màrqueting digital, són una matèria bàsica dins dels estudis del Grau d'Empresa i Tecnologia, perquè forma a l'alumne en aspectes centrals de la gestió empresarial i, en concret, de la gestió del departament de màrqueting, que és una peça fonamental dins l’àrea comercial de l'empresa.
Una formació en gestió comercial i màrqueting digital és necessària per una correcta inserció laboral d'un graduat en Empresa i Tecnologia en empreses de diferents sectors productius i serveis. Amb el procés de digitalització que ha viscut la nostra societat, i que continuarà vivint, és indispensable conèixer les eines i tasques a realitzar dins de l'ambit del marqueting digital.
En totes aquestes situacions l'alumne haurà de tenir una visió àmplia de la gestió empresarial, per tal de dur a terme el seu treball de forma eficient i poder créixer dins l'estructura de l'organització. En el grau d'Empresa i Tecnlogia, la present assignatura de Marqueting digital combina els principals elements tant del márqueting online como del márqueting offiline, per tal de donar a l'alumne una visió 360º d'aquesta matèria.
Al finalitzar el curs de Marqueting digital l'alumne haurà de ser capaç de:
- Entendre i saber valorar els principals conceptes i eines del màrqueting i marqueting digital.
- Comprendre la importància del màrqueting en l'empresa i en la societat.
- Fer un anàlisi intern i extern de l’empresa i determinar un diagnòstic de la situaciócomercial,tant a nivell online com a nivell offline.
- Conèixer les diferents estratègies de màrqueting competitives, tant operatives com digitals.
- Interrelacionar les decisions de màrqueting/comercials amb la resta de decisions de les altres àrees funcionals de l'empresa.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes pràctiques | 20 | 0,8 | 1, 9, 4, 5, 6, 7, 8, 2, 12, 13 |
Classes teòriques | 32,5 | 1,3 | 10 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutoria | 27,5 | 1,1 | 17, 14 |
Tipus: Autònomes | |||
Activitats i Casos pràctics | 38 | 1,52 | 1, 16, 9, 11, 4, 3, 5, 7, 8, 12, 13, 15, 17, 14 |
Estudi | 30 | 1,2 | 17 |
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència, participació i exercicis | 15% | 0 | 0 | 1, 9, 6, 8, 2, 14, 10 |
Examen | 50% | 2 | 0,08 | 1, 6, 7, 2, 15, 10, 18 |
Treball en grup | 35% | 0 | 0 | 1, 16, 9, 11, 4, 3, 5, 8, 2, 12, 13, 15, 17, 10 |
1) Examen final: 50% de la nota
2) Assistència, participació i exercicis: 15 % de la nota
3) Treball en Grup (informe escrit): 35 % de la nota
L'alumne haurà de treure una nota mínima de 4 en l'examen (prova escrita) per poder calcular la nota mitjana del curs. En aquest cas, superarà l'assignatura si la seva qualificació en el conjunt dels components de l'avaluació és de 5 o superior; i en cas contrari tindrà dret a anar a recuperació en els termes que es poden veure més avall.
Si la nota de l'examen és inferior a 4, però fent el càlcul de la mitjana obtingués més de 5, podrà també fer la prova de recuperació, en el benentès de que si no la supera, la qualificació final de l'assignatura serà la de la prova final.
L'alumne serà considerat com "no avaluable" sempre i quan no hagi participat en cap de les activitats d'avaluació. Per tant, si un estudiant realitza ALGUNA de les activitats avaluatives ja no pot ser considerat com "no avaluable".
Calendari d'activitats d'avaluació:
Les dates de les diferents proves d'avaluació (exàmens parcials, exercicis en aula, entrega de treballs, ...) s'anunciaran amb suficient antelació durant el semestre.
La data de l'examen final de l'assignatura està programada en el calendari d'exàmens de la Facultat.
"La programació de les proves d’avaluació no es podrà modificar, tret que hi hagi un motiu excepcional i degudament justificat pel qual no es pugui realitzar un acte d’avaluació. En aquest cas, les persones responsables de les titulacions, prèvia consulta al professorat i a l’estudiantat afectat, proposaran una nova programació dins del període lectiu corresponent." Apartat 1 de l'Article 115. Calendari de les activitats d’avaluació (Normativa Acadèmica UAB)
Els estudiants i les estudiantes de la Facultat d'Economia i Empresa que d'acord amb el paràgraf anterior necessitin canviar una data d'avaluació han de presentar la petició omplint el document Sol·licitud reprogramació prova https://eformularis.uab.cat/group/deganat_feie/reprogramacio-proves
Procediment de revisió de les qualificacions:
Coincidint amb l'examen final s'anunciarà el dia i el mitjà en que es publicaran les qualificacions finals. De la mateixa manera s'informarà del procediment, lloc, data i hora de la revisió d'exàmens d'acord amb la normativa de la Universitat.
Procés de Recuperació:
“Per participar al procés de recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats que representi un mínim dedues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura o mòdul.” Apartat 3 de l'Article 112 ter. La recuperació (Normativa Acadèmica UAB). Els estudiants i les estudiants han haver obtingut una qualificació mitjana de l’assignatura entre 3,5 i 4,9.
La data d’aquesta prova estarà programada en el calendari d'exàmens de la Facultat. L'estudiant que es presenti i la superi aprovarà l'assignatura amb una nota de 5. En cas contrari mantindrà la mateixa nota.
Irregularitats en actes d’avaluació
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura,la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0". Apartat 10 de l'Article 116. Resultats de l'avaluació. (Normativa Acadèmica UAB)
DE-JUAN-VIGARAY, MARÍA D.: "Fundamentos de Marketing", Ed. Publicacions de la Universitat d´Alacant, 2017.
- COMPLEMENTARIA:
M. SANTESMASES, Mª J. Merino, J. Sanchez y T. Pintado: "Fundamentos de Marketing", Ed. Pirámide (2009), 1ª edición adaptada al EEES.
KOTLER P., ARMSTRONG (2009) Introducción al Marketing (3ª ed.) Pearson – Prentice Hall.
ÁGUEDA ESTEBAN Y J.A. MONDÉJAR (2015) “Fundamentos de marketing” ESIC 2ª Edición.
ÁGUEDA ESTEBAN Y CARLOTA LORENZO (2013) “Dirección Comercial” ESIC 1ª Edición.
MUNUERA, J.L. Y A.I RODRIGUEZ (2012) Estrategias de Marketing. ESIC Ediciones.
SAIZ DE VICUÑA, JMª (2009) El Plan de Marketing en la Práctica ESIC Ediciones.
Es recomana coneixement avançat de microsoft office i facilitat d'aprentatge amb eines vinculades a les noves tecnologies.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 201 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 20 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |