Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2504392 Intel·ligència Artificial / Artificial Intelligence | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi prerequesists.
L'assignatura té com a objectiu principal la introducció dels conceptes bàsics de la innovació social com a motor de progrés en el sentit més ampli. Es dotarà lalumnat de les eines i competències necessàries per dirigir i desenvolupar problemes dinnovació i emprenedoria, a partir de la valorització de tecnologies de IA per resoldre problemes reals.
S'estudiarà la innovació des del punt de vista del seu impacte social, tant en la idea, desenvolupament i comercialització de productes i serveis disruptius basats en IA, així com en l'organització i l'eficiència de les cadenes de valor i els ecosistemes. S'estudiaran els models de col·laboració multiactor, en la connexió de la múltple-hèlix (acadèmia, empresa, administració pública i ciutadania, des de la visió de territori i sostenibilitat).
D'altra banda, s'estudiarà el potencial de l'AI com a factor de canvi de les dinàmiques socials. Atesa la repercussió social que s'analitza, es prestarà especial atenció al paper de la ciutadania en aquest tipus de processos, incloent-hi de manera explícita instruments de cocreació, ciència ciutadana i living labs. Aquesta assignatura oferirà una visió panoràmica dels conceptes i teories que permeten comprendre les repercussions socials dels processos dinnovació tecnològica en un sentit ampli, i de la IA, de manera específica, es proporcionaran les eines de co-creació de solucions d'impacte per a, amb i per la societat.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Anàlisi dels Casos d'Estudi | 10 | 0,4 | 2, 1, 7, 12 |
Context teòric | 15 | 0,6 | 2, 1, 5, 4, 8, 7, 12, 13 |
Debats Oberts amb Especialistes | 10 | 0,4 | 2, 3, 1, 9, 11, 13 |
Desenvolupament de projecte | 18 | 0,72 | 3, 5, 4, 6, 10 |
Tipus: Supervisades | |||
Anàlisi de l'impacte del procés d'innovació | 32 | 1,28 | 2, 1, 4, 8, 7, 10, 12, 11, 13 |
Tipus: Autònomes | |||
Desenvolupament dels casos d'estudi | 37 | 1,48 | 2, 5, 8, 6, 10, 12, 11 |
Treball individual | 20 | 0,8 | 2, 1, 5, 4, 8, 7, 10, 12, 13 |
L'alumnat treballarà a partir d'una metodologia basada en reptes i es farà en grups de treball.
Els grups faran servir els projectes desenvolupats en altres assignatures del grau com a cas de treball, de cara a desenvolupar l'impacte social dels resultats obtinguts.
Des d'aquest punt de vista, Innovació Social complementa el desenvolupament tècnic de la IA amb una aproximació responsable a la identificació dels seus potencials impactes socials.
El projecte desenvolupat pels grups tindrà com a entregable un document dins alguna de les opcions següents (altres opcions poden ser proposades pels grups):
Per realitzar el lliurament, els grups podran interacturar amb estudiants d'altres titulacions com Smart Cities o Enginyeria Informàtica.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Estat de l'art | 30% | 4 | 0,16 | 2, 1, 4, 8, 7, 12, 11, 13 |
Lliurable final | 70% | 4 | 0,16 | 3, 5, 4, 8, 6, 9, 10, 11 |
Hi haurà 2 lliurables per l'avaluació:
La nota final serà el resultat d'aplicar la fórmula següent:
NOTA FINAL = SoA*0.30 + PI*0.70
Per aprovar caldrà que lavaluació de cadascuna de les parts superi el mínim exigit (5) i que lavaluació total superi els 5 punts. En cas de no superar lassignatura, la nota numèrica de lexpedient serà el menor valor entre 4.5 i la mitjana ponderada de les notes. No hi ha cap opció d'avaluació única.
Les contribucions positives a les discussions arrodoniran els decimals de la nota cap amunt. Per optar a la Matrícula d'Honor, cal haver tingut una actitud participativa a les discussions de classe. Es concediran globalment les matrícules d'honor resultants de calcular el cinc per cent o fracció dels alumnes matriculats a tots els grups de docència de l'assignatura. Només es poden atorgar a estudiants que hagin obtingut una qualificació final igual o superior a 9.
En cas de suspendre algun dels lliuraments, es tindrà loportunitat de recuperar la nota parcial tornant a enviar el document corregit abans del dia determinat pel professor. Els estudiants repetidors poden convalidar les parts aprovades en anys anteriors.
La no presentació a l'examen final (EF) implica un "No Avaluable" a les actes.
Finalment, hi haurà una prova extraordinària que permetrà als alumnes obtenir un aprovat a la part de Teoria en cas dhaver suspès lexamen final (E), la qual permetrà concedir la qualificació daprovat.
Tots els exàmens seran ajustats segons el calendari de lescola.
Les dates d'avaluació continuada i entrega de treballs es publicaran a la web Caront (http://caronte.uab.es) i poden estar subjectes a canvis de programació per motius d'adaptació a possibles incidències. Sempre s'informarà el web Caront sobre aquests canvis, ja que s'entén que el web Caront és el mecanisme habitual d'intercanvi d'informació entre professor i estudiants.
Per a cada activitat d'avaluació, s'indicarà un lloc, data i hora de revisió on l'estudiant podrà revisar l'activitat amb el professor. En aquest context, es podran fer reclamacions sobre la nota de l'activitat, que seran avaluades pel professorat responsable de l'assignatura. Si l'estudiant no es presenta a aquesta revisió, no es revisarà posteriorment aquesta activitat.
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, es qualificaran amb zero les irregularitats comeses per l'estudiant que puguin conduir a una variació de la qualificació d'un acte d'avaluació. Per tant, plagiar, copiar o deixar copiar una pràctica o qualsevol altra activitat d'avaluació implicarà suspendre-la amb un zero i no es podrà recuperar al mateix curs acadèmic. Si aquesta activitat té una nota mínima associada, aleshores l'assignatura quedarà suspesa.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Anglès | segon quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 1 | Anglès | segon quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 2 | Anglès | segon quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 1 | Anglès | segon quadrimestre | tarda |