Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2504392 Intel·ligència Artificial / Artificial Intelligence | OB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha requisits previs, aquesta assignatura és autònoma encara que es recomana haver aprovat les assignatures de programació de primer curs.
L´objectiu principal de l´assignatura és que l´alumne conegui els aspectes bàsics de la visió per computador i el processament d´imatge. Més concretament, els objectius es poden resumir a:
Coneixements:
• Conéixer i entendre el procés de captació d'imatges
• Entendre el fenomen de la percepció visual humana
• Comprendre les fases en què es divideix la solució a un problema d‟anàlisi d‟imatges
• Saber identificar els avantatges i els desavantatges dels algorismes de visió per computador que s'expliquen
• Resoldre problemes reals usant tècniques de visió per ordinador
• Conèixer les limitacions dels problemes reals per decidir quina tècnica de visió per ordinador és més apropiada
• Saber triar l'algorisme de processament d'imatges més adequat per fer una tasca donada
Habilitats:
• Saber reconèixer en quines situacions aplicar algorismes de visió per ordinador pot ser apropiat per resoldre un problema
• Saber analitzar el problema que cal resoldre i dissenyar la solució òptima aplicant les tècniques apreses
• Redactar documents tècnics relacionats amb l‟anàlisi i la solució d‟un problema donat
• Programar els algorismes bàsics per solucionar els problemes proposats
• Avaluar els resultats obtinguts a partir de la solució implementada i valorar possibles millores
• Saber raonar i defensar cadascuna de les decisions preses al‟hora d‟arribar a una solució
Competències i resultats daprenentatge:
• Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements a la seva feinao vocació d'una forma professional i posseeixin les competències que solen demostrar-se permitjà de l'elaboració i la defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi.
• Introduir canvis en els mètodes i processos de l'àmbit de coneixement per donar respostes innovadores a les necessitats i demandes de la societat.
• Analitzar una situació i identificar-ne els punts de millora.
• Proposar nous mètodes o solucions alternatives fonamentades.
• Proposar maneres noves de mesurar l'èxit o el fracàs de la implementació de propostes o idees innovadores.
• Desenvolupar pensament crític per analitzar de manera fonamentada i argumentada alternatives i propostes tant pròpies com alienes.
• Treballar cooperativament per aconseguir objectius comuns, assumint la pròpia responsabilitat i respectant el rol dels diferents membres de l'equip.
• Analitzar i resoldre problemes de forma efectiva, generant propostes innovadores i creatives per assolir els objectius.
• Conceptualitzar i modelar alternatives de solucions complexes a problemes d'aplicació de la intel·ligència artificial en diferents àmbits, i planificar i gestionar projectes per al disseny i el desenvolupament de prototips que demostrin la validesa del sistema proposat.
• Identificar les millors representacions per definir els descriptors d'imatges
• Usar tècniques de processament d'imatges per planificar, desenvolupar, avaluar i implementar una solució a un problema particular
• Planificar, desenvolupar, avaluar i implementar una solució a un problema particular de reconeixement visual
• Concebre, dissenyar, analitzar i implementar sistemes intel·ligents capaços d'utilitzar la visió com a mecanisme per interaccionar amb l'entorn.
• Identificar els conceptes bàsics i aplicar de manera adequada les tècniques de processament d'imatges
• Seleccionar les millors tècniques de processament d'imatges per a la preparació de les imatges
1. Introducció a la visió per ordinador
2. Formació d'imatge digital
3. Processament d'imatges
4. Filtrat
5. Extracció de característiques
6. Descriptors de característiques
7. Introducció a problemes bàsics de visió per ordinador
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Clase de Teoría y Problemas | 26 | 1,04 | 1, 2, 4, 3, 5, 7, 8, 11, 10 |
Tipus: Supervisades | |||
Realització de projecte práctic | 8 | 0,32 | 1, 2, 4, 3, 5, 6, 7, 8, 11, 10, 9 |
Resolución de problemas prácticos en clase | 10 | 0,4 | 1, 4, 3, 5, 6, 7, 8, 11, 10 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudio de la materia | 53 | 2,12 | 1, 4, 3, 5, 6, 7, 8, 11, 10 |
Realització de les pràctiques en grup | 21 | 0,84 | 1, 2, 4, 3, 5, 6, 7, 8, 11, 10, 9 |
Realització de problemes a casa | 20 | 0,8 | 1, 4, 3, 5, 6, 7, 8, 11, 10 |
Les diferents activitats de lassignatura sorganitzen de la següent manera. Cada setmana els estudiants tindran 4 hores de classe on es compaginaran explicacions teòriques breus amb la realització de petits casos pràctics. No hi haurà classes específiques dedicades exclusivament a classe magistral oa classe de problemes, la intenció és que es treballin determinats conceptes acotats de principi a fi en cadascuna de les classes.
Un cop acabat un bloc principal de temes, es durà a terme un projecte de curta durada (una o dues setmanes) que servirà per consolidar els continguts i preparar les activitats d'avaluació individuals.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Avaluació de práctiques | Veure activitats e instruments d'avaluació | 4 | 0,16 | 1, 2, 4, 3, 5, 6, 7, 8, 11, 10, 9 |
Examen final | Veure activitats i instruments d'avaluació | 3 | 0,12 | 1, 2, 4, 3, 5, 6, 7, 8, 11, 10, 9 |
Primer parcial teoría | Veure activitats i instruments d'avaluació | 2,5 | 0,1 | 4, 3, 7, 11, 10 |
Segon parcial teoría | Veure activitats i instruments d'avaluació | 2,5 | 0,1 | 1, 4, 5, 6, 8, 11 |
Es seguirà un procediment d'avaluació contínua, on cada activitat realitzada al llarg del curs contribueix a la nota final. Aquesta assignatura no preveu el sistema d'avaluació única
La nota final es calcula de la següent manera:
• Nota final: 0,5*Nota_teoria + 0,5*Nota_Projectes
Pel que fa a la nota de teoria, es calcula de la següent manera:
• Teoria_de_nota: 0,5*Nota_Parcial1 + 0,5*Nota_Parcial2
• L'aprovació (qualificació superior a 5) de cadascun dels exàmens parcials suposa que l'estudiant no es podrà examinar més d'aquesta part de l'assignatura. En cas contrari, l'estudiant ha d'anar a l'examen de recuperació
• Cal obtenir un 5 com a nota final de teoria per aprovar l'assignatura.
Pel que fa a la nota del projecte, es calcula de la següent manera:
• Nota_projectes: 0,2*Projecte_1 + 0,2*Projecte_2 + 0,2*Projecte_3 + 0,4*Nota_Projecte_final (Bossa de paraules)
• La nota de cada projecte tindrà en compte tant la qualitat dels resultats obtinguts com la capacitat dels alumnes per presentar-los i defensar-los en públic.
• Cal obtenir un 5 en cadascun dels projectes per aprovar l'assignatura.
Totes les activitats amb el mínim necessari per aprovar l'assignatura (teoria i projecte) tindran una segona oportunitat per recuperar la nota.
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que es considerin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, les irregularitats comeses per un estudiant que puguin donar lloc a una variació de la nota es qualificaran amb un zero (0). Les activitats d'avaluació qualificades d'aquesta manera i per aquest procediment no seran recuperables. Si és necessari superar alguna d'aquestes activitats d'avaluació per aprovar l'assignatura, aquesta assignatura quedarà suspesa directament, sense possibilitat de recuperar-la en el mateix curs.
Aquestes irregularitats inclouen, entre d'altres:
- la còpia total o parcial d'una pràctica, informe o qualsevol altra activitat d'avaluació;
- permetre la còpia;
- presentar un treball en grup no fet totalment pels membres del grup;
- presentar com a propis materials elaborats per un tercer, encara que siguin traduccions o adaptacions, i en general obres amb elements no originals i exclusius de l'estudiant;
- disposar de dispositius de comunicació (com ara telèfons mòbils, rellotges intel·ligents, etc.) accessibles durant les proves individuals d'avaluació teòrico-pràctica (exàmens).
La qualificació numèrica de l'expedient serà el valor inferior entre 3,0 i la mitjana ponderada de les qualificacions en cas que l'estudiant hagi comès irregularitats en un acte d'avaluació (i per tant no es podrà aprovar a compensació).
En resum: copiar, permetre la còpia o el plagi en qualsevol de les activitats d'avaluació equival a un SUSPENSIÓ amb una nota inferior a 3,5.
Cursos online:
S'usarà el següent programari a l'assignatura:
• Python
Tota la comunicació amb els estudiants es farà mitjançant el Campus Virtual de la UAB
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 711 | Anglès | primer quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 711 | Anglès | primer quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 712 | Anglès | primer quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 71 | Anglès | primer quadrimestre | tarda |