Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2501233 Gestió aeronàutica | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Els definits al règim de permanència, dins l'apartat de progressió de matrícula. Cal haver superat com a mínim totes les assignatures de primer curs i un nombre total de 120 crèdits dels tres primers cursos.
Tot i això, com l'objectiu principal de les pràctiques externes és que els estudiants puguin posar en pràctica els coneixements adquirits durant el grau és recomanable que l'estudiant estigui acabant el grau (que hagi cursat els tres primers cursos), així com que disposi de temps per poder portar a terme la realització de les pràctiques.
Els objectius formatius de les pràctiques acadèmiques externes són:
Les pràctiques externes es podrán realitzar en diferents departaments d'aerolínies, aeroports, així com empreses d'enginyeria relacionades amb el sector aeronàutic amb les quals s'han establert els corresponents convenis de col·laboració a aquest efecte. També es podran avaluar activitats en empreses i/o departaments relacionats amb l'àmbit de la Logistica en general.
La tipologia de les activitats dependrà, per tant, de les feines que s'hi porten a terme. Abans d'iniciar l'estada caldrà definir un projecte formatiu (que acompanya el conveni específic de cooperació educativa per a la realització de pràctiques), acordat amb l'empresa o centre, on es detallin les tasques i els continguts de les feines que es realitzaran, i es concretin els objectius educatius. Aquest projecte formatiu haurà d'estar validat pel professor responsable de l'assignatura.
Els continguts de l'assignatura, per tant, es desenvoluparan mitjançant la formalització, per a cada estudiant, del projecte formatiu, on s'establirà:
Aquest aspectes quedaran definits al document de proposta d'activitat, disponible a la web de l'Escola d'Enginyeria, que l'estudiant formalitzará en col·laboració amb l'empresa.
Continguts de la memòria (Informe final de pràctiques)
L'estudiant ha de mantenir el secret professional sobre qualsevol informació confidencial de l'entitat col·laboradora que conegui com a conseqüència de la realització de les pràctiques.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Planificació i seguiment de la pràctica en empresa | 35 | 1,4 | 5, 12, 14 |
Tipus: Autònomes | |||
Informe de práctiques | 20 | 0,8 | 4, 3, 8, 5, 6, 10, 11, 2, 15 |
Pràctica | 320 | 12,8 | 1, 4, 9, 8, 7, 5, 6, 10, 13, 11, 12, 14, 2, 15 |
Existeixen tres mecanismes per fer el pràcticum en empresa:
Es recomana que des de l'inici del curs els alumnes s'inscriguin al servei d'ocupabilitat.
En qualsevol dels casos, l'alumne ha d'obtenir el vistiplau de la coordinació previ al començament del pràcticum per poder ser vàlid.
En tots el casos l'estudiant comptarà amb la supervisió d'un tutor acadèmic i d'un tutor extern. El tutor extern serà la persona de l'empresa o centre que acollirà l'estudiant, li assignarà la feina segons el projecte formatiu definit, en farà el seguiment i emetrà els informes d'avaluació pertinents. El tutor acadèmic serà un professor de la universitat que realitzarà el seguiment del treball, vetllant perquè es compleixin els objectius de l'assignatura, i també emetrà la qualificació.
L'estada a l'entitat col·laboradora serà de 280 hores com a mínim. El calendari i els horaris han de ser compatibles amb l'activitat acadèmica, formativa, de representació i participació de l'estudiant a la universitat, i s'establiran per a cada estudiant, d'acord amb les característiques de les pràctiques i segons les disponibilitats de l'entitat col·laboradora.
Un cop finalitzades les pràctiques, l'alumne redactarà una memòria, que s'haurà de presentar segons el format establert (disponible a la web de l'Escola) i dins els terminis que estableixi la coordinació de pràctiques.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Informe de planificació | 10% | 0 | 0 | 4, 8, 7, 5, 6, 10, 12, 14, 2, 15 |
Informe tutor extern | 50% | 0 | 0 | 1, 4, 3, 9, 8, 7, 5, 6, 10, 13, 11, 14, 2, 15 |
Memòria de pràctiques | 40% | 0 | 0 | 1, 4, 3, 9, 8, 7, 5, 6, 10, 13, 11, 14, 2, 15 |
Al final de l'estada la coordinació d'estudis avaluarà les pràctiques, atenent els informes emesos pel tutor acadèmic que avaluarà l'Informe de Planificació del treball a desenvolupar (10% de la nota final), la memòria de pràctiques presentada per l'estudiant (40% de la nota) i l'informe emès pel tutor extern de l'entitat col·laboradora (50% de la nota).
L'Informe de Planificació del treball a desenvolupar estarà signat per l'estudiant i s'haurà de lliurar a la Gestió Acadèmica del centre en un termini màxim de 15 dies des de l'inici de l'estada.
El tutor de pràctiques de l'empresa valorarà el grau de satisfacció vers les pràctiques realitzades mitjançant un document preparat per la coordinació del Grau i que està diponible a la web de la titulació. Aquest informe, signat i segellat per l'empresa, es lliurarà conjuntament amb la memòria de pràctiques, signada per l'estudiant, a la Gestió Acadèmica del centre en un termini màxim de 15 dies des de la finalització de l'estada.
Criteris avaluació de la memòria final de l'estudiant
De contingut (60% nota):
De redacció i format (40% nota):
L'incompliment, sense causa justificada, per part de l'estudiant dels acords establerts en el conveni específic, que ell mateix haurà subscrit a través de la seva signatura, serà causa de rescissió del conveni així com una qualificació de Suspens (nota numèrica 0) en l'assignatura.
Un cop iniciades les pràctiques ja no es pot obtenir una nota de "No presentat".
D'acord amb la coordinació del Grau i la direcció de l'Escola d'Enginyeria aquesta assignatura és no recuperable, pel seu caràcter eminentment pràctic.
Atorgar una qualificació de matrícula d'honor és decisió del professorat responsable de l'assignatura. La normativa de la UAB indica que les MH només es podran concedir a estudiants que hagin obtingut una qualificació final igual o superior a 9.00. Es pot atorgar fins a un 5% de MH del total d'estudiants matriculats. Per a aquesta assignatura, s'atorgarà ÚNICAMENT si la nota final de totes i cadascuna de les tres activitats d'avaluació de l'assignatura és igual o superior a 8 punts.
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, es qualificaran amb un zero les irregularitats comeses per l'estudiant que puguin conduir a una variació de la qualificació d'un acte d'avaluació. Per tant, la còpia, el plagi, l'engany, deixar copiar, etc. en qualsevol de les activitats d'avaluació implicarà suspendre-la amb un zero.
n/a
Molt divers. Segons pràctiques
La informació sobre els idiomes d’impartició de la docència es pot consultar a l’apartat de CONTINGUTS de la guia.