Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2504211 Llengua i Literatura Espanyoles | FB | 1 |
2504386 Estudis d'Anglès i Espanyol | OB | 2 |
2504388 Estudis de Català i Espanyol | OB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Aquesta assignatura requereix un domini de l'expressió oral i escrita de l'espanyol equiparable al que s'obté en finalitzar el batxillerat. Es considera, per tant, imprescindible una correcta expressió oral i escrita de l'idioma. S’aconsella repassar la normativa de la llengua espanyola (l'equivalent al nivell B2 del Marc Europeu Comú de Referència per a les Llengües).
Aquesta assignatura s'ha configurat com un curs introductori, de tipus panoràmic, que pugui servir a l'alumnat de base teòrica i de desenvolupament pràctic per a la seva posterior especialització en altres assignatures de Grau.
L'objectiu d'aquesta assignatura és, doncs, que l'estudiant adquireixi una visió general de diferents perspectives que pugui rebre l'estudi de la llengua espanyola en el context panhispànic, així com dels seus diferents nivells d'anàlisi.
1. La llengua espanyola dins la diversitat: varietats diacrònica, diatòpica, diastràtica i diafàsica
2. El panhispanisme: unitat dins la diversitat
3. L'extensió de l'espanyol a zones bilingües o multilingües
4. Els nivells lingüístics de l'espanyol: sistematicitat i varietat
4.1. Estructura fònica
4.2. Estructura morfològica
4.3. Estructura lèxica, fraseològica i semàntica
4.4. Estructura sintàctica
Aquests continguts s'adaptaran al grau que cursi l'alumnat.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques i pràctiques | 60 | 2,4 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 15 | 0,6 | 3, 4, 5, 6, 9, 10, 11, 12, 13 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi i preparació de proves i treballs | 75 | 3 | 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
L'aprenentatge de l'assignatura per part de l'alumnat es distribueix de la següent manera:
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Activitat pràctica | 40 % | 0 | 0 | 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10, 11 |
Activitat teòrica i pràctica | 30 % | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
Treball de curs | 30 % | 0 | 0 | 3, 4, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
El professorat avaluarà aquesta assignatura de manera continuada mitjançant l'elaboració de tres activitats d'avaluació sobre aspectes teòrics i pràctics. L'avaluació es distribuirà de la següent manera:
Les faltes d'ortografia, expressió, lèxic i sintaxi tindran una penalització de 0,25 cadascuna, sense límit, sobre la nota final en les diferents activitats.
Per superar l'assignatura, caldrà realitzar totes les proves. La nota final, un cop sumades totes les notes i aplicats els percentatges a dalt indicats, haurà de ser igual o superior a 5.
Si bé és responsabilitat de l'alumnat portar al dia l'assignatura, el professorat indicarà amb suficient antelació la data de cadascuna de les proves.
L’estudiant rebrà la qualificació de “No avaluable” sempre que no hagi lliurat més de 1/3 de les activitats d’avaluació.
Totes les activitats d'avaluació són recuperables, excepte el treball de curs. El/la estudiant perdrà el dret a la recuperació si la mitjana de les proves realitzades amb el seu corresponent percentatge és inferior a 3,5 punts. Si el/la estudiant té dret a la recuperació, només podrà recuperar, com a màxim, dues proves. A més a més, cal tenir en compte que, per poder optar a la recuperació, l'alumnat està obligat a presentar-se a 2/3 de les proves avaluables.
En cas de demanar resposta a exàmens o sol·licitar presentació d'activitats, treballs, etc., ha de ser tot original i no està permesa la còpia total o parcial de materials ja publicats en qualsevol suport. En cas que l'estudiant realitziqualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d'avaluació, amb independència del procés disciplinari que s'hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d'avaluació d'una mateixa assignatura, la qualificació final d'aquesta assignatura serà 0.
L'estudiant que s'aculli a l'avaluació única seguint el procediment establert pel Deganat de la Facultat de Filosofía i Lletres haurà de realitzar en la data programada les següents activitats/proves:
S’aplicarà el mateix sistema de recuperació que per a l’avaluació continuada.
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o la professora informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i la data de revisió de les qualificacions.
Adelstein, Andreína & Guiomar Elena Ciapuscio (coords.) (2022): La lingüística. Una introducción a sus principales preguntas. Buenos Aires: Editorial Universitaria de Buenos Aires (EUDEBA).
Es facilitarà una bibliografia més específica per a cadascun dels temes de l'assignatura.
És important tenir un ordinador amb càmara i sistema de so per connectar-se virtualment a classe o a tutoria en cas que sigui necessari.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 2 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 2 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |