Logo UAB

Treball de Final de Grau

Codi: 106342 Crèdits: 6
2024/2025
Titulació Tipus Curs
2504212 Estudis Anglesos OB 4

Professor/a de contacte

Nom:
Sonia Oliver Del Olmo
Correu electrònic:
sonia.oliver@uab.cat

Idiomes dels grups

Podeu consultar aquesta informació al final del document.


Prerequisits

L'estudiant pot matricular el seu TFG un cop superats dos terços del pla d'estudis, és a dir, 160 crèdits.

El treball es fa durant el segon semestre del 4t curs. Els/les estudiants que es matriculin del TFG per segona vegada o que tinguin alguna circumstància personal degudament justificada podran realitzar el TFG durant el primer semestre del 4t curs, prèvia autorització de la coordinació del TFG i del Grau.

El treball final s'avaluarà d'acord amb el nivell C2 segons el qual l'estudiant pot comprendre sense esforç pràcticament tot el que llegeix o escolta; resumir informació procedent de diferents fonts orals o escrites, reconstruir fets i arguments, i presentar-los d'una manera coherent; expressar-se espontàniament, amb fluïdesa i precisió, distingint matisos subtils de significat fins i tot en les situacions més complexes.


Objectius

Objectius generals

El TFG és un treball que ha de permetre una avaluació global i sintètica de les competències específiques i transversals associades a cada títol.

Objectius específics

El TFG ha de ser un treball fonamentalment acadèmic, no pas un treball de recerca en el sentit estricte, caràcter reservat per al TFM. De forma excepcional, i mai de forma generalitzada, les titulacions podran proposar alguns temes que suposin la iniciació al maneig de les eines bàsiques de la recerca.


Competències

  • Aplicar els principis ètics científics al tractament de la informació.
  • Comprendre i produir textos acadèmics escrits i orals en anglès a nivell d'usuari experimentat amb domini total (C2).
  • Demostrar habilitats per treballar de manera autònoma i en equip a fi d'assolir els objectius planificats.
  • Elaborar argumentacions aplicables als àmbits de la literatura, de la cultura i de la lingüística i avaluar-ne la rellevància acadèmica.
  • Que els estudiants hagin desenvolupat les habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
  • Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
  • Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes destacats d'índole social, científica o ètica.
  • Utilitzar l'anglès escrit i oral per a fins acadèmics i professionals relacionats amb l'estudi de la lingüística, la filosofia del llenguatge, la història, la cultura i la literatura angleses.
  • Utilitzar les eines digitals i les fonts documentals específiques per a la captació i organització d'informació.
  • Valorar de manera crítica la producció lingüística, literària i cultural en anglès.

Resultats d'aprenentatge

  1. Argumentar de manera raonada i coherent les hipòtesis pròpies a partir de la documentació, la bibliografia i les dades pertinents i reconèixer la rellevància acadèmica del discurs propi.
  2. Comprendre textos acadèmics especialitzats sobre l'àrea seleccionada per a l'elaboració del treball de final de grau.
  3. Expressar-se de manera eficaç oralment i per escrit utilitzant tècniques expositives i argumentatives.
  4. Expressar-se en anglès oralment i per escrit en un registre acadèmic, utilitzant la terminologia apropiada en relació amb l'àrea seleccionada per a l'elaboració del treball de final de grau.
  5. Fer una revisió crítica de textos especialitzats i estudis sobre lingüística, literatura i cultura i determinar-ne la rellevància dins de l'àrea d'estudi seleccionada.
  6. Incorporar idees i conceptes de fonts publicades als treballs citant i referenciant de manera adequada.
  7. Localitzar informació especialitzada i acadèmica i seleccionar-la segons la rellevància.
  8. Organitzar i gestionar amb eficàcia i rendibilitat el temps d'aprenentatge.
  9. Planificar la feina de manera efectiva autònomament per a la consecució dels objectius plantejats.
  10. Produir textos acadèmics escrits i orals a nivell d'usuari experimentat amb domini total (C2) sobre els conceptes i competències rellevants per a l'àrea seleccionada per a l'elaboració del treball de final de grau.
  11. Seleccionar i interpretar les dades rellevants en l'àrea seleccionada per a l'elaboració del treball de final de grau.

Continguts

El TFG consisteix en:

  • L'elaboració i presentació d'un treball acadèmic sobre un tema de qualsevol àrea dels Estudis Anglesos (Lingüística Anglesa, Lingüística Anglesa Aplicada, Literatura i Cultura Angleses) i Alemanys que permeti una avaluació global i sintètica de les competències específiques i transversals associades al títol.
  • En el cas de TFGs en l'àrea de Literatura (en llengua anglesa o alemanya), no es podran utilitzar com a fonts primàries obres que hagin estat tractades a assignatures obligatòries i/o optatives del grau que l’estudiant hagi cursat.
  • Recerca de bibliografia: selecció i anàlisi crítica de la literatura específica del tema escollit (hi ha d'haver un mínim de 7 fonts secundàries).
  • Presentació oral del treball davant de dos professors/res.

Temes 

  • Shakespeare
  • British history and culture
  • Romantic poetry
  • American Modernism
  • Post-colonial literature
  • Victorian literature
  • Irish & Scottish literature
  • War narratives
  • Contemporary poetry
  • L2/L3 acquisition
  • Argument structure
  • Assessment
  • Contrastive linguistics
  • Analysis of L2 errors
  • Phonetics and phonology
  • Syntax
  • History of English
  • Sociolinguistics
  • Academic English
  • English teaching methodologies
  • Pragmatics
  • English as a lingua franca
  • Translation
  • Literature in German
  • TFG d'Aprenentatge i Servei (https://www.uab.cat/web/cooperacio-i-epjg/aprenentatge-i-servei-aps-1345779120885.html): el TFG pot dur-se a terme mitjançant la participació en un projecte orientat aresoldre una necessitat real en una comunitat, amb l'objectiu de millorar les condicions de vida de les persones. Un cop identificada la necessitat social o cultural, cal que la intervenció del/la estudiant connecti l'experiència pràctica amb els coneixements teòrics del Grau.

En aquesta assignatura es tindrà en compte la perspectiva de gènere en els aspectes següents:

  1. No permetre un ús sexista del llenguatge a les contribucions orals i escrites de l’alumnat.
  2. Evitar els estereotips de gènere en els exemples.
  3. Posar a la bibliografia els noms complets dels autors i autores, en comptes de només la inicial.

Activitats formatives i Metodologia

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Autònomes 140 5,6 1, 5, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 2
Tutories de seguiment 5 0,2 1, 5, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 2
Tutories grupals i sessions informatives 4 0,16 1, 5, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 2

En aquesta assignatura no hi ha activitats docents a l'aula. La metodologia docent es basa en:

  • Activitats Dirigides: 4h (tutories grupals, sessions informatives)
  • Activitats Supervisades: 5h (tutories individuals)
  • Activitats Autònomes: 140h (documentació, lectures, síntesi, redacció, preparació de la presentació oral)

El TFG s'ha de dur a terme de manera individual.

Els estudiants que facin una estada Erasmus durant el quart any poden fer el TFG a distància, excepte la presentació oral, que ha de ser sempre en persona.

El TFG ha de seguir les indicacions del Paper Guidelines del Departament de Filologia Anglesa i de Germanística (disponible a la pàgina web del departament). El format de la bibliografia i de les citacions ha de seguir les directrius de MLA per Literatura i d'APA per a Llengua (amb els noms complets, en comptes de les inicials).

Cal incloure al TFG una declaració d'integritat acadèmica, que es posarà a disposició de l’alumnat a través del Moodle.

L'extensió del treball escrit ha de ser entre 6.000 i 10.000 paraules (el màxim pot variar segons el format i el tipus de treball) o d'entre 20 i 35 pàgines a doble espai, excloent Bibliografia, Taula de continguts, Declaració d’honestedat intel·lectual i Annexos.

Procediment d'assignació de tutors/res

La titulació d'Estudis Anglesos farà una llista de propostes de temes i tutors/res, que es publicarà al mes de setembre. L'estudiant omplirà un formulari de preinscripció on podrà triar 5 preferències (estudiants d'Estudis Anglesos) 10preferències (estudiants de Graus combinats amb anglès, 5 preferències per titulació). El termini de recepció de formularis de preinscripció finalitza a finals del mes d’octubre. Durant el mes de novembre s'assignaran tutors/res a l'alumnat PER ORDRE DE NOTA D'EXPEDIENT ACADÈMIC. La llista d'adjudicacions de tutor/a es farà pública durant el mes de novembre.

CALENDARI

Es confirmarà el calendari del TFG a principis del curs acadèmic.

ENQUESTES

Les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació d'aquesta assignatura es podran dir a terme dins el calendari establert per la Facultat.

 

 

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.


Avaluació

Activitats d'avaluació continuada

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Presentació oral del treball 40% 1 0,04 1, 5, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 2
Treball escrit 60% 0 0 1, 5, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 2

El lliurament fora de termini de la proposta o el treball final comportarà una penalització del 10% de la nota de la part corresponent. 

L'avaluació per aquesta assignatura es basa en l'avaluació continuada de 3 ítems i consta de 2 parts:

  • Part escrita = 70%: proposta inicial (10% tutor/a) + treball acabat (60%; 35% tutor/a, 25% primer examinador/a extern/a)
  • Part oral  = 30% (15% primer  examinador/a extern/a, 15% segon/a examinador/a extern/a)

Important:

  • Si l'estudiant no presenta el Treball final es considerarà l'assignatura NO AVALUABLE.
  • El nivell d’anglès es tindrà en compte al TFG. Serà el 30% de la nota al treball final i a la presentació oral. Es valorarà la correcció gramatical, el vocabulari, la cohesió, l’organització, l’estil i l’ortografia a la part escrita, i la pronunciació i la fluïdesa a la part oral, segons el nivell C2 del CEFRL.
  • Recuperació: El treball de fi de grau no té recuperació.  

MOLT IMPORTANT 

  • El plagi total o parcial de qualsevol part del TFG es considerarà automàticament un SUSPENS (0).
  • PLAGIAR és copiar de fonts no identificades d'un text, sigui una sola frase o més, que es fa passar per producció pròpia (AIXÒ INCLOU COPIAR FRASES O FRAGMENTS D'INTERNET I AFEGIR-LOS SENSE MODIFICACIONS AL TEXT QUE ES PRESENTA COM A PROPI, I UN ÚS INDEGUT DE LA IA, COM PRESENTAR COM A ORIGINAL UN TREBALL QUE HA ESTAT GENERAT PER UNA EINA O PROGRAMA D’IA), i és una ofensa greu. Cal aprendre arespectar la propietat intel·lectual aliena i a identificar sempre les fonts que es puguin fer servir, iés imprescindible responsabilitzar-se de l'originalitat i autenticitat del text propi.

Procediment de presentació del treball

  • L'estudiant envia una còpia electrònica del treball final als membres del tribunal i al tutor/a.
  • Tots els TFGs s'han de presentar oralment en un acte obert al públic. L’estudiant disposa de 15 minuts per exposar el TFG i un màxim de 5 minuts més per respondre les preguntes i els requisits que li formulin els avaluadors/res.
  • La qualificació de “Matrícula d’Honor” serà concedida per la Comissió de docència. La seva adjudicació es basarà en la qualificació del TFG (75%) i la nota de l'expedient acadèmic de l’estudiant (25%).

IMPORTANT: Aquesta assignatura no preveu el sistema d'avaluació única.


Bibliografia

La bibliografia del Treball de Fi de Grau serà específica a cada temàtica.

L'estudiant pot consultar la següent bibliografia general d'elaboració de treballs de recerca i manuals d'estil:

Alonso Alonso, M. Rosa (2009) Writing for Academic Purposes: A Handbook for Learners of English as a Second Language. Munich: LINCOM.

Barnet, Sylvan and William E. Cain (2011). A Short Guide to Writing about Literature. London: Longman.

Booth, Alison and Kelley J. Mays (2012). The Norton Introduction to Literature Study Place. London: Norton & Co.

Buckingham, Louisa. (2015). Doing a research project in English Studies. A guide for students. E-book.

Hamp-Lions, Liz and Ben Heasley (2006). Study Writing: A Course in Written English for Academic Purposes. Cambridge: Cambridge University Press

McCarthy, Michael and Felicity O'Dell (2008). Academic Vocabulary in Use. Cambridge: Cambridge University Press.

Savage,Alice, Patricia Mayer, Masoud Shafiei. Rhonda Liss and Jason Davis (2006). Effective Academic Writing 1 & 3. Oxford: Oxford University Press.

Sowton, Chris (2012). 50 Steps to Improving your Academic Writing. Reading: Garnett Education.

Swales, John M. and Christine B. Feak (1994). Academic Writing for Graduate Students: Essential Tasks and Skills. Ann Arbor: The University of Michigan Press.

Sorenson, Sharon (2009). Webster’s New World Student Writing Handbook. Webster’s New World.

Wray, Alison, & Aileen Bloomer. (2012). Projects in Linguistics and Language Studies: A Practical Guide to Researching Language. New York/London: Routledge.

Recursos on-line:


Programari

No aplica.


Llista d'idiomes

La informació sobre els idiomes d’impartició de la docència es pot consultar a l’apartat de CONTINGUTS de la guia.