Pràctiques Professionals II
Codi: 106341
Crèdits: 6
2024/2025
Titulació |
Tipus |
Curs |
2504212 Estudis Anglesos |
OT |
3 |
2504212 Estudis Anglesos |
OT |
4 |
Idiomes dels grups
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Prerequisits
No haver realitzat el procés de preinscripció comporta la impossibilitat de matricular-se a l’assignatura de Pràctiques Professionals II. Només s’assignarà una plaça de pràctiques a l’alumnat que s’hagi preinscrit dins del termini establert. La preinscripció dels estudiants contempla la priorització de cinc places ofertes. L'assignació de places es farà per nota mitjana de l'expedient.
Cal haver superat com a mínim totes les assignatures de primer curs i un nombre total de 120 crèdits.
L'estudiant ha d'estar matriculat de l'assignatura i haver signat el conveni abans d'iniciar el seu treball amb l'entitat col·laboradora.
Els horaris de realització de les pràctiques han de ser compatibles amb l'activitat acadèmica, formativa i de representació i participació de l'estudiant a la Universitat. Els horaris s'establiran d'acord amb les característiques de les pràctiques i segons les disponibilitats de l'entitat col·laboradora.
Atès que l'alumne matriculat en l'assignatura de Pràctiques Professionals II ha demostrat, mitjançant l'obtenció dels crèdits corresponents a les assignatures de formació bàsica i les obligatòries de segon i tercer curs, haver adquirit les competències bàsiques, haurà de ser capaç d'expressar-se amb correcció oralment i per escrit.
Cal un nivell d’anglès d’C2 (Proficiency) del Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment.
Objectius
La realització de les pràctiques professionals i la seva superació garanteixen:
- El contacte de l'estudiant, durant el seu període formatiu, amb un àmbit laboral d'interès;
- El coneixement de les tasques d'aquest àmbit;
- L'adquisició d'experiència laboral en un sector professional relacionat amb els estudis que realitza.
Competències
Estudis Anglesos
- Actuar amb responsabilitat ètica i amb respecte pels drets i deures fonamentals, la diversitat i els valors democràtics.
- Aplicar els conceptes, recursos i mètodes adquirits a l'estudi de la llengua anglesa en un context social global, multilingüe, d'aprenentatge i ensenyament de llengües.
- Comprendre i produir textos acadèmics escrits i orals en anglès a nivell d'usuari experimentat amb domini total (C2).
- Demostrar habilitats per desenvolupar-se de manera professional en els àmbits de les aplicacions lingüístiques, la docència i la gestió literària i cultural en anglès.
- Demostrar habilitats per treballar de manera autònoma i en equip a fi d'assolir els objectius planificats.
- Introduir canvis en els mètodes i els processos de l'àmbit de coneixement per donar respostes innovadores a les necessitats i demandes de la societat.
- Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements propis a la seva feina o vocació d'una manera professional i tinguin les competències que se solen demostrar per mitjà de l'elaboració i la defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi.
- Utilitzar l'anglès escrit i oral per a fins acadèmics i professionals relacionats amb l'estudi de la lingüística, la filosofia del llenguatge, la història, la cultura i la literatura angleses.
Resultats d'aprenentatge
- Analitzar críticament els principis, valors i procediments que regeixen l?exercici de la professió.
- Analitzar situacions en els diferents àmbits professionals i identificar-ne els punts de millora.
- Aplicar els conceptes i habilitats adquirits als entorns professionals a què pot accedir l'alumnat.
- Aplicar els coneixements i competències adquirits a l'anàlisi i resolució de problemes d'índole professional.
- Aplicar els coneixements i competències adquirits a les activitats professionals i acadèmiques relacionades amb la lingüística, la docència de l'anglès, la literatura i la cultura angleses.
- Comprendre textos acadèmics especialitzats rellevants en els diferents àmbits professionals.
- Expressar-se de manera eficaç oralment i per escrit utilitzant tècniques expositives i argumentatives.
- Expressar-se en anglès oralment i per escrit en un registre acadèmic i utilitzant la terminologia apropiada en relació amb els diferents àmbits professionals a què pot accedir l'alumnat.
- Interactuar de manera ètica, professional i eficient en els àmbits professionals relacionats amb la lingüística, la docència i la gestió literària i cultural en anglès
- Planificar la feina de manera efectiva individualment o en grup per a la consecució dels objectius plantejats.
- Produir textos acadèmics escrits i orals a nivell d'usuari experimentat amb domini total (C2) sobre els conceptes i competències adquirits durant les pràctiques professionals.
- Proposar nous mètodes o solucions alternatives fonamentades a les situacions professionals analitzades.
Continguts
El marc de les pràctiques externes curriculars contempla dues modalitats:
- Pràctiques professionals subscrites entre una entitat col·laboradora externa i la UAB. La UAB signa tants convenis específics de cooperació educativa com estudiants matriculats en aquesta modalitat.
- Pràctiques professionals en l'àmbit de la UAB en el marc de Projectes d'Investigació vinculats al Departament de Filologia Anglesa i de Germanística. En aquest cas, les Pràctiques s'establiran mitjançant la signatura d'una Resolució per a la realització de practiques dins l'àmbit de la UAB i d'un Plec de condicions específiques, segons model oficial.
En tots dos casos és requisit indispensable que l'estudiant subscrigui una pòlissa d'assegurança i de responsabilitat civil, atès que l'assegurança escolar no és suficient. És vàlida la pòlissa complementària contractada per la UAB, que l'estudiant haurà d'abonar en el moment de formalitzar la matrícula (preu aproximat: 6€).
Al curs 2024-2025 s’oferiran les següents places:
ENSENYAMENT
- UAB Idiomes - Servei de Llengües (CAMPUS UAB)
- Escola Ciutat d’Alba (Sant Cugat)
- People Language & Fun, SL (Igualada)
- ESPAI IDIOMES S.L. (Rubí)
- INS Bitàcola (Barbarà del Vallès)
- Trafalgar Language Centre (Montcada i Reixach)
- FIAC Idiomes (Terrassa i Sabadell):
- Advance Training Services SL, Happy English (Montornès del Vallès)
- KIDS&US ENGLISH, S.L. (Manresa)
AJUDANT DE RECERCA (Departament de Filologia Anglesa, UAB)
- SGR G4RoC (Group for the Representation of Conflict):
- ERC StG WINK: Women's Invisible Ink i SGR Cos i Textualitats
- Grupde Recerca en Fonètica Experimental i Adquisició de Fonologia;
- Grup de recerca en lingüística anglesa
AJUDANT DEL PROFESSOR (Departament de Filologia Anglesa, UAB)
- Habilitats Acadèmiques Escrites I i Habilitats Acadèmiques Orals I
- Habilitats Acadèmiques Escrites II i Habilitats Acadèmiques Orals II
ALTRES
Les places s’assignaran segons el CV i l'expedient acadèmic dels estudiants i les necessitats dels centres.
Activitats formatives i Metodologia
Títol |
Hores |
ECTS |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus: Dirigides |
|
|
|
Formació per a l'inserció laboral |
5
|
0,2 |
9
|
Tipus: Supervisades |
|
|
|
Pràctiques per a l'entitat d'acollida |
130
|
5,2 |
2, 3, 5, 4, 1, 9, 10, 12
|
Tutories amb la coordinació de pràctiques |
7,5
|
0,3 |
7, 8
|
Tipus: Autònomes |
|
|
|
Preparació de l'informe final |
7,5
|
0,3 |
8, 11
|
La formació específica oferta depèn de l'activitat professional de l'entitat d'acollida.
De la mateixa manera, els resultats d'aprenentatge variaran depenent de les habilitats específiques adquirides durant el pràcticum.
El tutor o la tutora de l'entitat col·laboradora o projecte de recerca s'encarregarà d'indicar i supervisar les activitats realitzades per l'estudiant en el marc de les Pràctiques Profesionals d'acord amb el corresponent projecte formatiu.
Els estudiants hauran de realitzar un mínim de dues sessions de tutoria (presencial o virtual), durant el període de realització de les PP. La persona tutora en deixarà constància d’aquestes sessions mitjançant un acta (seguint el model facilitat pel Deganat).
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Avaluació
Activitats d'avaluació continuada
Títol |
Pes |
Hores |
ECTS |
Resultats d'aprenentatge |
Activitats Servei d'Ocupabilitat UAB |
8% |
0
|
0 |
4, 12
|
Informe final del tutor/a |
70% |
0
|
0 |
3, 5, 4, 1, 9, 10
|
Informe final estudiant |
11% |
0
|
0 |
2, 7, 8, 11, 12, 6
|
Tutories de seguiment |
11% |
0
|
0 |
5, 4, 1, 8, 10
|
Els resultats d'aprenentatge avaluats en l'informe final poden variar en funció de les competències professionals requerides per l'empresa/institució/centre que ofereix el pràcticum.
En finalitzar les pràctiques es lliuraran al tutor acadèmict els informes següents:
- El tutor de l'entitat col·laboradora realitzarà un informe final, amb el nombre d'hores realitzades i les valoracions dels aspectes referits a les competències genèriques i específiques que estableix el Projecte formatiu (en el termini màxim de 15 dies i segons el model establert).
- L'estudiant elaborarà una memòria final amb la valoració de les tasques i els coneixements i competències adquirits, en relació amb els estudis universitaris. L'entrega d'aquesta memòria per part de l'estudiant és requisit imprescindible per a l'avaluació final.
Com a part de les activitats formatives 'Formació per a la inserció laboral', per a l'avaluació de les Pràctiques Professionals II, cal que l'alumnat compleixi aquests dos requisits:
- haver assistit a almenys dos dels cursos d'orientació professional grupal organitzats pel Servei d'Ocupabilitat i acreditar-ho adjuntant a la Memòria de Pràctiques el certificat d'assistència obtingut.
- haver realitzat el qüestionari Test de Competències Professionals ofert pel Servei d'Ocupabilitat de la UAB. El resultat del test es pot descarregar i adjuntar a la Memòria de Pràctiques.
Les dates per al lliurament de l'informe final són 17/02/2025 per a les pràctiques de 1r semestre, i 07/07/2025 per a les pràctiques de 2n semestre. El tutor acadèmic de l’àmbit d'estudis escollit per l'estudiant avaluaràles pràctiques.
S'ha detenir en compte el següent:
- Es qualificarà amb un "No avaluable" l'alumne que no hagi arribat a realitzar un 10% de les hores presencials previstes al conveni.
- Es qualificarà amb un "Suspès" quan l'estudiant hagi superat el 10% de presencialitat, però no hagi completat les hores previstes al conveni o bé sigui avaluat negativament.
- Donada l'heterogeneïtat de l'avaluació de les pràctiques, i el caràcter potestatiu d'aquesta qualificació, no s'atorgarà Matrícula d'Honor.
- L’assignatura Pràctiques Professionals II no té recuperació ni preveu l’avaluació única.
En cas que l'estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d'avaluació, amb independència del procés disciplinari que s'hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d'avaluació d'una mateixa assignatura, la qualificació final d'aquesta assignatura serà 0.
Les irregularitats fan referència, per exemple, a copiar en un examen, copiar de fonts sense indicar l'autoria, o un ús indegut de la IA com presentar com a original un treball que ha estat generat per una eina o programa d'IA. Aquestes activitats d’avaluació no són recuperables.
Bibliografia
La bibliografia serà proporcionada pels tutors de les pràctiques en funció de la tasca que hagi de desenvolupar l'estudiant.
Programari
No s'utilizarà cap programari específic.
Llista d'idiomes
La informació sobre els idiomes d’impartició de la docència es pot consultar a l’apartat de CONTINGUTS de la guia.