Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2504212 Estudis Anglesos | OT | 3 |
2504212 Estudis Anglesos | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No calen requisits previs.
1.) 1er bloc temàtic: Introducció a la interpretació d’escenes de pel·lícules
2.) 2on bloc temàtic: Thomas Mann: Mort a Venècia
a) Interpretació de la novel·la
b) La idea de lo apol·lini y lo dionisíac en Nietzsche i Th. Mann
c) El tema de l’amor i la funció de la bellesa en el ‘Banquet’ de Plató – comparació amb els diàlegs dels capítols 4 y 5 de La mort a Venècia
d) Comparació amb la pel·lícula de L. Visconti
3.) 3er bloc temàtic: La Primera Guerra Mondial
a) Erich Maria Remarque: ‘Res de nou a l’oest’
b) Transcurs i conseqüències de la 1ª GM
c) Remarque en la guerra
d) El fons polític de la República de Weimar
e) Naixement i publicació del llibre de Remarque
f) Verdum: efectes psíquics / Imatges de la guerra
g) La recepció política de la novel·la
h) La lògica de la guerra
i) Cóm es converteix un civilista en un soldat segons ‘Res de nou a l’oest’
j) Jonathan Shay: Achilles in Vietnam – Post-Traumatic-Stress-Disorder
k) La guerra en el cinema europeu i americà
4.) 4rt bloc temàtic: Què és el totalitarisme?
5.) 5nt bloc temàtic: L’Holocaust / genocidis
a) Becker: Jacob el mentider
b) Interpretació del llibre
c) Comparació amb les versions cinematogràfiques
d) L’Holocaust – historia del genocidi dels jueus europeus durant la 2ª Guerra Mundial
e) Historia del conflicte entre Israel i els palestins
f) L’Holocaust al cinema americà
g) Christopher Browning: Ordinary Men
h) Harald Welzer: Täter
i) Com es pot gent normal participar en un genocidi?
j) Paul Preston: El holocausto español
k) Altres genocidis: Armenia, Camboya, Ruanda, Bosnia
l) Com instal·lar una dictadura?
6.) 6è bloc temàtic: la generació posguerra a Alemanya - Com viure amb aquest passat ?
a) Bernhard Schlink: El lector
b) Comparació del llibre amb la pel·ícula
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Redactar una ressenya crítica d'un llibre i dues pel·lícules de 500 paraules | 4 | 0,16 | 1, 2, 5, 4, 11, 10, 6, 7, 12, 13 |
Visualització de pel·lícules | 14 | 0,56 | 1, 5, 11 |
classes magistrals | 45 | 1,8 | 2, 8, 3, 9, 4, 11, 10, 7, 12 |
Tipus: Supervisades | |||
Fer una exposició | 10 | 0,4 | 2, 8, 3, 9, 4, 6, 12 |
Tipus: Autònomes | |||
Legir llibres | 55 | 2,2 | 1, 5, 4, 11, 10, 6 |
|
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Fer una exposició en classe de uns 15-20 minuts de duració | 35% | 9 | 0,36 | 2, 8, 3, 5, 4, 11, 6, 7, 12 |
Redactar un arxiu de preguntes i respostes sobre les classes magistrals i amb una reflexió sobre el tema: Què he après en aquesta assignatura? | 35% | 10 | 0,4 | 2, 8, 3, 5, 9, 4, 11, 10, 6, 7, 12 |
Redactar una ressenya crítica d'un llibre i dues pel·lícules de 500 paraules | 30% | 3 | 0,12 | 1, 8, 5, 4, 11, 6, 7, 13 |
Avaluació:
Redactar un arxiu de preguntes i respostes sobre les classes magistrals i amb una reflexió sobre el tema: Què he après en aquesta assignatura? (35%)
Fer una exposició en classe de uns 15-20 minuts de duració o fer un podcast (35%)
Redactar una ressenya crítica d'un llibre i dues pel·lícules de 500 paraules (30 %)
Avaluació única:
Fer un examen amb 20 preguntes sobre el temari tractat a classe (35%)
Lliurar una exposició d´uns 15-20 minuts sobre un tema prèviament acordat en format Powerpoint amb àudios (35%)
Fer un examen oral sobre el llibre “Jakob der Lügner” i les seves dues versions cinematogràfiques (30%)
Molt important! L’ús d’aparells electrònics (mòbils, portàtils i d’altres) en classe no està permès! Els apunts es fan sobre paper. És obligatori portar els textos (acabats de llegir) a classe tots els dies que la seva lectura és tema de la classe segons la programació actualitzada.
La participació activa en classe és obligatòria. Si la presencia física no fos possible, l’alumne té la responsabilitat de procurar de manera autònoma el material que el professor ha presentat en classe i té la obligació de demostrar amb treballs escrits i sota la supervisió i el control del professor que ha treballat la matèria en qüestió de manera autònoma. La absència en classe de mes d’un 20% de les classes (o de mes d’un 20% dels treballs escrits sobre les classes amb absència) s’ha de compensar amb un treball extra sobre un tema de la historia o la literatura alemanya d’una extensió d’unes 5 pàgines. Amb una absència de mes d’un 40% de les classes (o els treballs respectives) ja no es donen les condicions per a una avaluació del alumne / de la alumna i la nota serà “no avaluable” o pasa a la avaluació única.
Cadascuna de les parts d'avaluació continuada i de la única s’han de superar amb una nota mínima d’un 5 (sobre 10). Al no aconseguir aquest requeriment mínim la proba s’ha de repetir a les setmanes de recuperació. Les proves es fan a la data indicada o a les setmanes de recuperació.
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o professora informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions.
Cal presentar les exposicions el dia previst a la programació actualitzada (s’actualitza constantment!), no es poden presentar exposicions fora del context històric o cultural. En el cas de no presentar la exposició el dia previst, s’ha de recuperar aquesta part de la avaluació mediant un text de 15 pàgines sobre el mateix tema en les setmanes de recuperació.
Cal fer i lliurar i aprovar totes les parts de la avaluació.
Per tenir dret a la recuperació cal tenir una nota mitjana del 3,5 i, a més, cal haver aprovat amb una nota mínima d’un 5 (sobre 10) el 60% de les activitats avaluatives. Si el percentatge de les parts suspeses supera el 40%, la assignatura és suspesa. A la recuperació, també, s’han de superar cadascuna de les parts d'avaluació amb una nota mínima d’un 5 (sobre 10), en cas contrari la assignatura és suspesa.
Les llengües de classe són el castellà i el català.
Les llengües de les exposicions són el castellà, el català i l’anglès.
Les llengües delstreballs escrits poden ser: alemany, català, castellà, anglès, francès, italià.
MOLT IMPORTANT:
El plagi total i parcial de qualsevol dels exercicis es considerarà automàticament un SUSPENS (0) de l’exercici plagiat. Si es repeteix la situació, es suspendrà l’assignatura sencera. PLAGIAR és copiar de fonts no identificades d’un text, sigui una sola frase o més, que es fa passar per producció pròpia (AIXÒ INCLOU COPIAR FRASES O FRAGMENTS D’INTERNET I DE INTELIGÈNCIA ARTIFICIAL I AFEGIR-LOS SENSE MODIFICACIONS AL TEXT QUE ES PRESENTA COMA PROPI), i és una ofensa greu. Cal aprendre a respectar la propietat intel·lectual aliena i a identificar sempre les fonts que es puguin fer servir, i és imprescindible responsabilitzar-se de l’originalitat i autenticitat del text propi.
En cas que l’estudiantat realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Teams o altres plataformes, assegurant quetot l’estudiantat hi pot accedir.
Th. Mann: Tod in Venedig (1911), Muerte en Venecia, Mort a Venècia, Death in Venice.
E.M. Remarque: Im Westen nichts Neues (1929), Sin novedad en el frente, Res de nou a l'oest, All quiet on the western front.
J. Becker: Jakob der Lügner (1969) Jacob el embustero, Jacob el mentider, Jacob the liar.
Hannah Arendt: Culpa organizada (4 pàgs. en fotocopies).
B. Schlink: Der Vorleser (1995) El lector, The reader
1.) 1er bloc temàtic: Introducció a la interpretació d’escenes de pel·lícules
2.) 2on bloc temàtic: Thomas Mann: Mort a Venècia
a) Interpretació de la novel·la
b) La idea de lo apol·lini y lo dionisíac en Nietzsche i Th. Mann
c) El tema de l’amor i la funció de la bellesa en el ‘Banquet’ de Plató – comparació amb els diàlegs dels capítols 4 y 5 de La mort a Venècia
d) Comparació amb la pel·lícula de L. Visconti
3.) 3er bloc temàtic: La Primera Guerra Mondial
a) Erich Maria Remarque: ‘Res de nou a l’oest’
b) Transcurs i conseqüències de la 1ª GM
c) Remarque en la guerra
d) El fons polític de la República de Weimar
e) Naixement i publicació del llibre de Remarque
f) Verdum: efectes psíquics / Imatges de la guerra
g) La recepció política de la novel·la
h) La lògica de la guerra
i) Cóm es converteix un civilista en un soldat segons ‘Res de nou a l’oest’
j) Jonathan Shay: Achilles in Vietnam – Post-Traumatic-Stress-Disorder
k) La guerra en el cinema europeu i americà
4.) 4rt bloc temàtic: Què és el totalitarisme?
5.) 5nt bloc temàtic: L’Holocaust / genocidis
a) Becker: Jacob el mentider
b) Interpretació del llibre
c) Comparació amb les versions cinematogràfiques
d) L’Holocaust – historia del genocidi dels jueus europeus durant la 2ª Guerra Mundial
e) Historia del conflicte entre Israel i els palestins
f) L’Holocaust al cinema americà
g) Christopher Browning: Ordinary Men
h) Harald Welzer: Täter
i) Com es pot gent normal participar en un genocidi?
j) Paul Preston: El holocausto español
k) Altres genocidis: Armenia, Camboya, Ruanda, Bosnia
l) Com instal·lar una dictadura?
6.) 6è bloc temàtic: la generació posguerra a Alemanya - Com viure amb aquest passat ?
a) Bernhard Schlink: El lector
b) Comparació del llibre amb la pel·ícula
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |