Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2504212 Estudis Anglesos | OT | 3 |
2504212 Estudis Anglesos | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
A més d’estar interessats en la literatura, els estudiants que cursin aquesta assignatura hauran de ser capaços de llegir, escriure i pensar amb molta cura i atenció.
Cal un nivell inicial de C2 segons el qual l'estudiant pot comprendre sense esforç pràcticament tot el que llegeix o escolta; resumir informació procedent de diferents fonts orals o escrites, reconstruir fets i arguments, i presentar-los d’una manera coherent; expressar-se espontàniament, amb fluïdesa i precisió, distingint matisos subtils de significat fins i tot en les situacions més complexes.
L'objectiu fonamental d'aquesta assignatura és plantejar—pels estudiants d'últim curs del grau—la pregunta "¿com podem llegir la literatura?", portant a la resposta d’aquesta qüestió els elements adquirits al llarg de la seva carrera.
No obstant això, un objectiu addicional és introduir els estudiants a la teoria literària aplicada a la lectura crítica, facilitant així les eines crítiques avançades per a l'anàlisi i comprensió de textos literaris.
El curs comença amb una revisió i avaluació de determinats enfocaments teòrics d’especial rellevància, els seus orígens, els seus objectius i les seves limitacions. En una segona fase del curs, es llegiran tres novel·les contemporànies en llengua anglesa, per tal d’entendre com aquests textos poden ser llegits de manera constructiva a través d'una millor comprensió de la teoria.
En acabar el curs, els estudiants tindran uns coneixements pràctics i eficaços de com aplicar la teoria literària fonamental a l'anàlisi i a la discussió de la literatura.
1) Structuralism and pos-Structuralism
2) Deconstruction
3) Marxism and Formalism
4) Reader-response criticism
5) Psychoanlaytic critiicsm
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 50 | 2 | |
Lectura i debat dels textos a l'aula | 5 | 0,2 | |
Tipus: Supervisades | |||
Pràctica de l'ús de recursos bibliogràfics | 10 | 0,4 | |
Tipus: Autònomes | |||
Lectura de textos individual autònoma, estudi de la materia | 60 | 2,4 |
La metodologia docent es basa en:
1 crèdit ECTS = 25 hores de formació x 6 crèdits = 150 hores
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Comentari crític de text | 35 % | 3 | 0,12 | 1, 4, 5, 9, 10, 13, 15, 6, 3, 8 |
Examen | 50 % | 2 | 0,08 | 1, 4, 5, 9, 10, 13, 11, 12, 14, 15, 2, 7, 3 |
Participació als debats a la classe | 15% | 20 | 0,8 | 1, 4, 5, 9, 10, 13, 11, 12, 14, 15, 2, 7, 3 |
L’avaluació per aquesta assignatura es basa en els següents exercicis:
• Comentari crític de text: 35%
• Participació a l'aula presencial i a la del Campus Virtual: 15%
• Examen: 50%
El comentari crític és un ‘essay’ de 2500 paraules sobre un text o textos del curs, acordat amb el professor. l'‘essay’ no elimina matèria del examen.
Tots els exercicis són OBLIGATORIS.
IMPORTANT: En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o professora informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions.
La nota mínima per fer mitjana en tots ells és 4.
El lliurament de l'essay (35%) exclou la possibilitat d’obtenir la qualificació de No avaluable com a nota final del curs.
Recuperació:
MOLT IMPORTANT: El plagi total o parcial de qualsevol delsexercicis es considerarà automàticament un SUSPENS (0) de tota l’assignatura i no només de l’exercici plagiat. PLAGIAR és copiar de fonts no identificades d’un text, sigui una solafrase o més, que es fa passar per producció pròpia (AIXÒ INCLOU COPIAR FRASES O FRAGMENTS D’INTERNET I AFEGIR-LOS SENSE MODIFICACIONS AL TEXT QUE ES PRESENTA COM A PROPI), i és una ofensa greu. Cal aprendre a respectar la propietat intel·lectual aliena i a identificar sempre les fonts que es puguin fer servir, i és imprescindible responsabilitzar-se de l’originalitat i autenticitat del text propi.
Avaluació única
L'avaluació única consistirà en les següents activitats:
Un examen escrit, que inclourà totes les perspectives teòriques ofertes en el curs (50 %).
Un comentari oral sobre un text escollit, basat en totes les perspectives teòriques ofertes en el curs. (50 %)
S’aplicarà el mateix sistema de recuperació que per l’avaluació continuada.
IRREGULARITATS
En cas que l’estudiantat realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Les irregularitats fan referència, per exemple, a copiar en un examen, copiar de fonts sense indicar l'autoria, o un ús indegut de la IA com presentar com a original un treball que ha estat generat per una eina o programa d'IA. Aquestesactivitats d’avaluació no són recuperables.
Theory:
Rivkin, Julie & Ryan, Michael, Literary Theory: An Anthology. Oxford: Wiley-Blackwell; 2nd Revised edition, 2004.
An anthology of texts from this book will be given to the students via Moodle.
Literary Materials:
Edgar Allan Poe, Poems (1830-49)
Lev Tolstoi, The Death of Ivan Ilich (1886)
Franz Kafka, The Metamorphosis (1815)
James Joyce, Fragments from Ulysses (1922)
No s'utilitza cap programari específic.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |