Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2504212 Estudis Anglesos | OB | 2 |
2504380 Estudis d'Anglès i Català | OB | 3 |
2504386 Estudis d'Anglès i Espanyol | OB | 3 |
2504393 Estudis d'Anglès i Francès | OB | 3 |
2504394 Estudis d'Anglès i de Clàssiques | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
1) Per cursar aquesta assignatura és recomanable haver cursat "Introducció a la literatura anglesa" de primer curs i "Història Cultural dels Estats Units" del segon curs d’Estudis Anglesos.
2) Cal un nivell inicial d’anglès de C2 (Proficiency) del "Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment." Amb C2 l'estudiant pot comprendre sense esforç pràcticament tot el que llegeix o escolta; resumir informació procedent de diferents fonts orals o escrites, reconstruir fets i arguments i presentar-los d’una manera coherent; expressar-se espontàniament, amb fluïdesa i precisió, distingint matisos subtils de significat fins i tot en les situacions més complexes.
1) L’assignatura "Literatura dels Estats Units 1: Segle XIX" ofereix una introducció a la prosa i poesia publicades als Estats Units al llarg del segle XIX, mitjançant la lectura, l’anàlisi, el debat i la interpretació de textos escrits pels principals autors d’aquell període.
2) La formació obtinguda és imprescindible per a cursar la resta d’assignatures relacionades amb la Literatura dels Estats Units al llarg del grau en tant que el seu objectiu principal és formar l’estudiant com a lector.
3) En completar l’assignatura “Literatura dels Estats Units 1: Segle XIX”, l’estudiant podrà: demostrar una molt bona comprensió lectora de la prosa i poesia del s. XIX en anglès dels Estats Units, generar crítica literària bàsica mitjançant assaigs i presentacions, utilitzar els recursos de qualsevol biblioteca universitària en relació a la matèria estudiada, expressar una valoració informada sobre el textos literaris que llegeixi.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques, lectures i debats | 50 | 2 | 1, 7, 8, 9, 11, 2 |
Tipus: Supervisades | |||
Redacció de textos, activitats d'avaluació a l'aula | 25 | 1 | 1, 7, 9, 10, 11, 2 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectura i estudi | 50 | 2 | 9, 2, 3, 5, 6 |
Les sessions s’organitzaran a partir de les explicacions del context històric, literari i cultural dels Estats Units al segle XIX, així com amb la discussió a classe (o al Moodle) dels textos en qüestió. És IMPRESCINDIBLE, i per tant, de caràcter OBLIGATORI, que els estudiants hagin llegit els textos amb antel·lació per tal de poder participar en les discussions activament.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe dins del calendari establert pel centre o per la titulació per tal que l'alumnat contesti les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat l d'avaluació de l'assignatura o mòdul.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Comentari crític de text (assaig fet a classe) | 45% | 4 | 0,16 | 1, 7, 8, 9, 10, 11, 2, 3, 4, 5 |
Examen | 45% | 4 | 0,16 | 1, 7, 8, 9, 10, 11, 2, 3, 4, 5, 6 |
Participació a classe i activitats a l'aula | 10% | 17 | 0,68 | 1, 7, 8, 9, 11, 2, 4, 5, 6 |
AVALUACIÓ
Les dates exactes de tots els exercisis d'avaluació es confirmaran a l'inici del curs mitjançant un calendari penjat a Moodle.
ATENCIÓ
AVALUACIÓ ÚNICA
RECUPERACIÓ
MOLT IMPORTANT: El plagi total i parcial de qualsevol dels exercicis es considerarà automàticamentun SUSPENS (0) de l’exercici plagiat, del qual a més es perd el dret a recuperació. Si es repeteix lasituació, es suspendrà l’assignatura sencera. PLAGIAR és copiar de fonts no identificades d’un text, sigui una sola frase o més, que es fa passar per producció pròpia (AIXÒ INCLOU COPIAR FRASES O FRAGMENTS D’INTERNET I AFEGIR-LOS SENSE MODIFICACIONS AL TEXT QUE ES PRESENTA COM A PROPI), i és una ofensa greu. Cal aprendre a respectar la propietat intel·lectual aliena i a identificar sempre les fonts que es puguin fer servir, i és imprescindible responsabilitzar-se de l’originalitat i autenticitat del text propi.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Les irregularitats fan referència, per exemple, a copiar en un examen, copiar de fonts sense indicar l'autoria, o un ús indegut de la IA com presentar com a original un treball que ha estat generat per una eina o programa d'IA. Aquestes activitats d’avaluació no són recuperables.
Lectures obligatòries:
HAWTHORNE, Nathaniel. The Scarlet Letter (*) Recomanem les edicions Oxford (ISBN: 9780199537808) o Penguin (ISBN: 9780142437261)
MELVILLE, Herman. "Bartleby, the Scrivener"
THOREAU, Henry David. "Resistance to Civil Government"/"Civil Disobedience"
JACOBS, Harriet. Incidents in the Life of a Slave Girl (*) Recomanem les edicions Oxford (ISBN: 9780198709879) o Penguin (ISBN: 9780140437959)
1) Els alumnes han de comprar-se els textos que tenen un asterisc (*). La resta els seran facilitats pels professors.
2) Totes les lectures obligatòries (novel·les completes, narracions curtes i poemes) es poden aconseguir en versió digital també a través de Project Gutenberg http://www.gutenberg.org o Many Books http://manybooks.net
Bibliografia secundària:
Crow, Charles. (ed.). A Companion to the Regional Literatures of America. Malden, MA: Blackwell, 2003.
Fisch, Audrey (ed.). The CambridgeCompanion to the African American Slave Narrative. Cambridge: Cambridge University Press, 2007.
Gray, Richard. A History of American Literature. Malden, MA: Blackwell, 2004.
Gray, Richard (ed.). A Companion to the Literature and Culture of the American South. Malden, MA: Blackwell, 2004.
Lamb, Robert Paul (ed.). A Companion to American Fiction: 1865-1914. Malden, MA: Blackwell, 2005.
Pizer, Donald (ed.). The Cambridge Companion to American Realism and Naturalism: Howells to London. Cambridge: Cambridge University Press, 1995.
Spengemann, William. Three American Poets: Walt Whitman, Emily Dickinson, and Herman Melville. Notre Dame, IN: The University of Notre Dame Press, 2010.
Sollors, Werner (ed.). A New Literary History of America. Cambridge, MA: Belknap Press of Harvard University Press, 2009.
NOTA: La bibliografia específica per a cada autor es proporcionarà als estudiants durant el curs.
Websites:
American Literature Sites (Washington State University), http://public.wsu.edu/~campbelld/amlit/
American Transcendentalism, http://www.vcu.edu/engweb/transcendentalism/
The American Renaissance and Transcendentalism, PBS, http://www.pbs.org/wnet/ihas/icon/transcend.html
Documenting the American South. Slave Narratives and Southern texts. http://docsouth.unc.edu/neh/intro.html
No s'utilitzarà cap programari específic.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 2 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 3 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 2 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 3 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |