Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2504235 Ciència, Tecnologia i Humanitats | OB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No n'hi ha.
Entendre el concepte clàssic d'intel·ligència humana de base biològica.
Entendre el concepte tecnològic d'intel·ligència artificial basat en el processament d'informació en una màquina computacional.
Entendre el concepte de computabilidad introduït per Alan Turing, base de tota la ciència de la computació.
Entendre el concepte de programa emmagatzemat en un ordinador com a conjunt d'instruccions per a executar un algorisme.
Entendre la diferència entre màquina amb programa fix i màquina autoprogramable.
Entendre el concepte de singularitat tecnològica, i els límits als quals s'enfronta des del paradigma computacional.
Entendre de manera precisa les similituds i diferències que existeixen entre la intel·ligència natural i la intel·ligència artificial.
1. La concepció clàssica de la intel·ligència. Intel·ligència, racionalitat i autoconsciència. Raó teòrica, raó productiva, raó pràctica.
2. Les ciències de l'artificial. Màquines i artefactes. Estructura i finalitat d'una màquina.
3. La intel·ligència entesa com a capacitat de resoldre problemes. Quins problemes poden ser resolts. Computabilitat.
4. Les màquines computacionals com a substrat de la intel·ligència artificial. Turing i von Neumann.
5. El canvi de paradigma: programació explícita vs aprenentatge automàtic. Resolució de problemes. Emulació del comportament humà.
6. El futur i els límits de la intel·ligència artificial. La singularitat tecnològica. Ètica per a màquines: llibertat i responsabilitat.
7. El camí de tornada: la intel·ligència natural entesa a la llum de la intel·ligència artificial.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teoricopràctiques | 16 | 0,64 | 3, 4, 5, 8, 9, 10 |
Classes teòriques | 33 | 1,32 | 1, 2, 4, 6, 7, 10 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutoria i supervisió de treballs | 4,25 | 0,17 | 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10 |
Tipus: Autònomes | |||
Treball en grup | 32,5 | 1,3 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
Treball individual de l'estudiant | 62,25 | 2,49 | 1, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10 |
Classes teòriques.
Classes teoricopràctiques.
Tutories.
Treball en grup.
Treball individual de l'estudiant.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assaig final | 30% | 0 | 0 | 1, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10 |
Exàmens parcials | 40% | 2 | 0,08 | 1, 2, 4, 6, 7, 9, 10 |
Treballs en grup i individuals | 30% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
Exàmens parcials.
Treballs individuals o en grup.
Assaig final.
Per participar a la recuperació l’alumnat ha d’haver estat prèviament avaluat en un conjunt d’activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total (avaluació continuada) o bé lliurar totes les proves previstes (avaluació única). Es considerarà que l'alumne és NO AVALUABLE si no ha participat a totes les activitats d'avaluació.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Avaluació única
L'alumnat que opti pel sistema d'Avaluació única haurà de lliurar un treball (50%) i fer un examen (50%), en la data indicada.
Bibliografia bàsica
Dreyfus, H. L. What Computers Can't Do: The Limits of Artificial Intelligence. New York: Harper and Row, 1972.
Gelernter, D. The Tides of Mind: Uncovering the Spectrum of Consciousness. New York: Liveright, 2016.
Tallis, R. Why the Mind Is Not a Computer: A Pocket Lexicon of Neuromythology. Exeter: Imprint Academic, 2004.
Recursos electrònics bàsics
Reaktor, Universidad de Helsinki. Elementos de IA. Curs online gratuït: https://www.elementsofai.com/es/
No es requereix programari específic.
La informació sobre els idiomes d’impartició de la docència es pot consultar a l’apartat de CONTINGUTS de la guia.