Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2504235 Ciència, Tecnologia i Humanitats | OB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No n'hi ha.
En aquesta matèria s'abordaran idees bàsiques de probabilitat i estadística, amb l'objectiu de donar a l'alumnat les eines i conceptes que permeten avui dia l'anàlisi i la gestió de la informació quantitativa.
Introducció: dades, informació, coneixement
On trobar informació? Recursos, tècniques de cerca, fiabilitat
Alfabetització numèrica: percentatges, ordres de magnitud, linealitat i no linealitat
Tècniques gràfiques de representació de la informació i visualització científica
Fulls de càlcul com a eines per a tractament bàsic i representació de dades
Correlació i causalitat. De les dades a les teories
Correlació discreta: el problema de la classificació. Sensibilitat vs especificitat. Teorema de Bayes
Senyal i soroll: fenòmens aleatoris. Distribucions binomial, normal i de Poisson.
Correlació contínua. Regressió a la mitjana
Introducció a la inferència estadística: enquestes i assaigs clínics
Fonaments de programació per a l'anàlisi de dades
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes pràctiques | 16 | 0,64 | 1, 5, 7, 9 |
Classes teòriques | 33 | 1,32 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutoria i supervisió de treballs | 4,25 | 0,17 | 1, 2, 9 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi i elaboració de treballs | 94,75 | 3,79 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Teoria: Classes teòriques amb material de suport disponible via web.
Pràctiques: Classes de problemes resolts en pissarra. Classes amb ordinador utilitzant programari estadístic.
Tutories col·lectives per a resoldre els problemes, dubtes etc.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen final | 45% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8 |
Prova escrita 1 | 20% | 0 | 0 | 1, 2, 4, 5, 7, 9 |
Prova escrita 2 | 20% | 0 | 0 | 1, 2, 4, 5, 7, 9 |
Treball final en grup | 15% | 0 | 0 | 1, 2, 4, 5, 6, 7, 9 |
Avaluació continuada
Realització de dues proves escrites amb un pes del 40% de la nota final.
Treball final en grups amb un pes de 15% de la nota final.
Examen final
Realització d'un examen al final del curs amb un pes del 45% de la nota final.
En la convocatòria extraordinària l'estudiant farà un nou examen i rep el màxim de 100% de la nota en aquest examen o una nota ponderant aquest examen amb 50% i el treball de curs amb 50%, igual que en la convocatòria ordinària.
En cas que l'estudiant cometi qualsevol tipus d'irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, aquest serà qualificat amb 0, independentment del procés disciplinari que pugui derivar-se d'això. En cas que es verifiquin diverses irregularitats en els actes d'avaluació d'una mateixa assignatura, la qualificació final d'aquesta assignatura serà 0.
Avaluació única
L'alumnat que opti pel sistema d'Avaluació única haurà de lliurar dues proves escrites (50%) i fer un examen (50%), en la data indicada.
Bibliografia bàsica
C. Criado Pérez. La mujer invisible. Descubre cómo los datos configuran un mundo hecho por y para los hombres. Barcelona: Seix Barral, 2020.
D. Huff. Cómo mentir con estadísticas. Barcelona: Crítica, 2015.
D. Peña y J. Romo. Introducción a la Estadística para las Ciencias Sociales. Madrid: Mc Graw Hill Interamericana, 1997.
I. Portilla. Estadística descriptiva para comunicadore. Pamplona: Editorial EUNSA, 2004.
Bibliografia complementària
D. Rowntree. Statistics Without Tears. London: Penguin Books, 2018.
G. Klass. Just Plain Data Analysis. Lanham, MD: Rowman & Littlefield, 2012 (2nd. ed.).
No es requereix programari específic.
La informació sobre els idiomes d’impartició de la docència es pot consultar a l’apartat de CONTINGUTS de la guia.