Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2504216 Història, Política i Economia Contemporànies / Contemporary History, Politics and Economics | OB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Si bé que no s’estableixen prerequisits assolits prèviament, s'assumeix que els estudiants i les estudiantes accedeixen a aquest cus amb les nocions bàsiques impartides a l'assignatura "Eines per l'anàlisi econòmica empírica"
La majoria de les assignatures s’imparteixen en anglès. Es considera indispensable que els estudiants i les estudiantes comptin amb un nivell d’anglès corresponent al B2 del marc de referència europeu, malgrat que per l’accés al grau no es preveu una prova específica de nivell de competència lingüística en anglès.
L'objectiu de l'assignatura és que l'estudiant comprengui i sigui capaç d'aplicar el mètode estadístic a la resolució de problemes propis de l'àmbit econòmic i d'altres problemàtiques socials. D'aquesta manera podrà extreure conclusions científicament vàlides, a partir de l'evidència empírica recollida en una mostra, que l'ajudaran en la presa de decisions.
L'assignatura ha de proporcionar també a l'estudiant tots els fonaments teòrics que li permetin seguir adequadament altres assignatures on alguns conceptes estadístics (teòrics o pràctics) poden jugar un paper important.
Tema 1 Introducció a l'estadística inferencial i l'estimació. Definició, característiques i distribució dels principals estadístics mostrals. Estimació puntual i per intervals.
Tema 2 Contrasts d'hipòtesis paramètriques. Concepte de contrast paramètric: hipòtesi nul·la i hipòtesi alternativa. Principals contrasts paramètrics. El valor_p. L'Anàlisi de la Variància.
Tema 3 Anàlisi de la relació entre variables. El contrast d'independència entre variables qualitatives..L'anàlisi de la correlació entre variables quantitatives.
Tema 4 Introducció al model de regressió. Objectiu del model. Hipòtesis de l'especificació del model. Estimació per Mínims Quadrats Ordinaris (MQO). Validació del model.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes Pràctiques (Exercicis i pràctiques amb ordinador) | 17 | 0,68 | 10, 7, 8, 6, 11 |
Classes Teòriques | 33 | 1,32 | 1, 2, 3, 9, 5, 10, 7, 8, 6 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories i seguiment dels treballs a realtizar | 16,5 | 0,66 | 2, 3, 7, 8 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi individual i realització d'activitats | 80 | 3,2 | 1, 2, 3, 4, 10, 7, 8, 6, 11 |
Las actividades que permitirán la asimilación por parte del alumnado de los conceptos básicos del curso serán:
1. Clases teóricas
El objetivo de esta actividad es presentar en clase las nociones fundamentales y facilitar el aprendizaje del alumnado.
2. Listas de problemas
Cada tema tendrá asociada una lista de problemas que tendrá que ser resuelta de manera individual. El objetivo de esta actividad es doble, ya que por un lado pretende que los alumnos y las alumnas asimilen los conceptos teóricos expuestos en clase y por la otra que adquiera la destreza necesaria para resolver problemas.
3. Clases de problemas donde se discutirá la resolución de los problemas
Esta actividad tiene como finalidad comentar y resolver las dudas que hayan podido surgir durante la resolución de los problemas para poder entender y al mismo tiempo corregir los posibles errores cometidos.
4. Prácticas de ordenador
En estas prácticas los y las estudiantes aprenderán a utilizar herramientas computacionales para el tratamiento y análisis de los datos.
5. Tutorías presenciales
Los y las estudiantes dispondrán de unas horas donde el profesor o profesora de la asignatura podrá resolver dudas de manera presencial.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Entrega d'exercicis i treballs | 25% | 0,5 | 0,02 | 2, 10, 7, 8, 6, 11 |
Examen Final | 50% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 9, 5 |
Examen Parcial | 25% | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4, 9, 5 |
--- AVALUACIÓ ÚNICA ---
Aquesta assignatura preveu l'opció d'avaluació única. La sol·licitud d’avaluació única suposa la renúncia a l’avaluació continuada. L’avaluació única ha de ser sol·licitada dins del termini i d'acord el procediment establerts per la Facultat.
Les i els estudiants que optin per aquesta opció han de ser conscients que l'aprenentatge de RStudio és una part important dels continguts d'aquesta assingnatura i, en conseqüència, una de les competències a avaluar. En aquest sentit, les i els estudiants seran responsables de disposar d'una instal·lació d'aquest progrmari en el seu ordinador portatil, en bon estat de funcionament, per poder ser utilitzat en la data de realització de l'avaluació.
Les activitats que formen part de l'avaluació única són:
Evidència | Pes | Durada | Activitat presencial |
Examen Final | 50% | 2 hores | SI |
Rstudio LABTEST | 25% | 1 hora | SI |
Lliurament d'exercicis i/o treballs | 25% | - | No |
Els procediments de revisió de les qualificacions i de recuperació, així com la normativa sobre irregularitats en els actes d'avaluació són els mateixos que per a l’avaluació continuada, d'acord amb el que es detalla en els apartats corresponentsquehi ha més avall.
--- AVALUACIÓ CONTINUADA ---
L'avaluació de l'alumnat es realitzarà atenent a les següents activitats:
1. Un examen parcial
Prova escrita en la que no es permetrà consultar cap tipus de material d'ajuda. Aquesta prova no allibera matèria.
2. Un examen final
Prova escrita en la que no es permetrà consultar cap tipus de material d'ajuda i inclourà tota la matèria del curs.
L'examen està dissenyat per a que els estudiants i les estudiantes realitzin un últim esforç d'aprenentatge que es considera necessari per a consolidar els coneixements prèviament adquirits.
3. Lliurament de llistes de problemes i/o treballs
Els i les alumnes lliuraran, a peticiódel professorat i seguint les seves instruccions, diversos exercicis i/o treballs resolts individualment i/o en grup.
Criteris d'avaluació
La nota de l’examen parcial representarà un 25% de la qualificació mitjana de l’assignatura.
La nota de l'examen final representarà un 50% de la qualificació mitjana de l’assignatura.
La nota mitjana del lliurament d'exercicis i/o treballs i/o representarà un 25% de la qualificació mitjana de l’assignatura
Per tant, la qualificació mitjana de l’assignatura s'obté com:
qualificació mitjana de l’assignatura = 25%(nota de l’examen parcial) +
+ 50% (nota de l’examen final) +
+ 25% (nota exercicis/treballs)
L'assignatura es considerarà superada si la qualificació mitjana de l'assignatura és igual o superior a 5.
L'estudiant que, d'acord amb els criteris descrits, no superi l'assignatura podrà anar a la prova de recuperació d’acord amb el que s’estableix a l’apartat “Procés de Recuperació” que trobareu més endavant.
L'estudiant que no hagi participat en com a mńim una tercera part de les evidències d'avaluació es considerarà "No avaluable".
Calendari d’activitats d’avaluació
Les dates de les diferents proves d'avaluació s'anunciaran durant la primera setmana del semestre a través del Campus Virtual
"La programació de les proves d’avaluació no es podràmodificar, tret que hi hagi unmotiu excepcional i degudament justificat pel qual no es pugui realitzar unacte d’avaluació. En aquest cas, les persones responsables de les titulacions, prèvia consulta al professorat i a l’estudiantat afectat, proposaran una nova programació dins del període lectiu corresponent." Apartat 1 de l'Article 115. Calendari de les activitats d’avaluació (Normativa Acadèmica UAB)
Els estudiants i les estudiantes que d'acord amb el paràgraf anterior necessitin canviar una data d'avaluació han de presentar la petició a través de la coordinacó del grau.
Procediment de revisió de les qualificacions
Coincidint amb la realització de cada activitat s'anunciarà (via Moodle) el dia i el mitjà en que es publicaran les qualificacions. De la mateixa manera s'informarà del procediment, lloc,data i hora de la revisió de les qualificacions.
Procés de recuperació
“Per participar al procés de recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats que representi un mínim de tres quartes parts de la qualificació total de l'assignatura o mòdul.” Apartat 3 de l'Article 112 ter. La recuperació (Normativa Acadèmica UAB). Addicionalment, els estudiants i les estudiantes han d'haver obtingut una qualificació mitjana de l’assignatura entre 3,5 i 4,8.
La data d’aquesta prova estarà programada en el calendari d'exàmens de la Facultat. L'estudiant que es presenti i la superi aprovarà l'assignatura amb una nota de 5.Encas contrari mantindrà la mateixa nota.
Irregularitats en actes d’avaluació
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0". Apartat 10 de l'Article 116.Resultatsde l'avaluació. (Normativa Acadèmica UAB)
Al començament del curs es proporcionarà material docent que cobreix la totalitat dels continguts de l'assignatura.
Alguns recursos addicionals d'utilitat són:
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 50 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 50 | Anglès | primer quadrimestre | tarda |