Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500797 Educació Infantil | OT | 4 |
2500798 Educació Primària | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Les persones que vulguin matricular-se d'aquesta assignatura han d'acreditar haver superat el nivell d'estudis musicals corresponents al Grau Elemental o títol equivalent. En cas de no haver seguit estudis musicals reglats, hauran de fer una prova de nivell específica (queden exempts d'aquesta prova aquells estudiants que ja l'han realitzada durant en cursos anteriors).
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Presencial amb tot el grup | 22,5 | 0,9 | 3, 9 |
Tipus: Supervisades | |||
Activitats tutoritzades | 15 | 0,6 | 3, 9, 2 |
Tipus: Autònomes | |||
Activitats i tasques autònomes | 37,5 | 1,5 | 1, 4, 5, 3, 9 |
Durant les sessions teòriques, es fomentarà la participació activa i reflexiva de l'alumnat. També es fomentarà el treball cooperatiu i el treball autònom de l'alumne a través de treballs teòrics-pràctics, presentacions, tutories acadèmiques, etc. Els i les alumnes han de ser capaços d'obtenir informació i ampliar coneixements a través de diverses fonts per a aprofundir en els continguts de l'assignatura. Aquest treball serà orientat i tutoritzat pel professor o professora.
SUPERVISADES
AUTÒNOMES
DIRIGIDES
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Elaboració repertori | 40 | 0 | 0 | 1, 6, 10, 11, 2, 8, 7 |
Examen Audició i creació | 30 | 0 | 0 | 3, 10, 9, 2, 8 |
Treball audició i creació | 30 | 0 | 0 | 1, 4, 5, 3, 10, 9, 11, 2, 8 |
Concreció de les activitats d’avaluació continuada
Activitat d’avaluació |
Tipologia d’activitat |
Data d’avaluació |
Data reavaluació |
Elaboració repertori segons les temàtiques que es van treballant a classe (40%) |
Individual |
Setembre, Octubre i Novembre 2024 |
|
Treball d'audició i creació (30%) |
Grupal |
18/12/2024 |
|
Examen audició i creació (30%) |
Individual |
11/12/2024 |
|
|
|
|
Les activitats d'avaluació que no s'hagin superat es podran reavaluar el 5/02/2025 |
Concreció de les activitats d’avaluació única
Activitat d’avaluació |
Tipologia d’activitat |
Data d’avaluació |
Data reavaluació |
Elaboració repertori segons les temàtiques que es van treballant a classe (40%) |
Individual |
18/12/2024 |
|
Treball d'audició i creació (30%) |
Individual |
18/12/2024 |
|
Examen audició i creació (30%) |
Individual |
18/12//2024 |
|
|
|
|
Les activitats d’avaluació que no s’hagin superat es podran reavaluar el 05/02/2025
|
Per aprovar aquesta assignatura, cal que l'estudiant mostri una bona competència comunicativa general, tant oralment com per escrit, i un bon domini de la llengua o les llengües vehiculars que consten a la guia docent. En totes les activitats (individuals i en grup) es tindrà en compte, doncs, la correcció lingüística, la redacció i els aspectesformals de presentació. L’alumnat ha de ser capaç d'expressar-seamb fluïdesa i correcció i ha de mostrar un alt graude comprensió dels textos acadèmics. Una activitat pot ser retornada (no avaluada) o suspesa si el professor/a considera que no compleix aquests requisits.
Barniol, E. (2000). La formació de l'oient: Una tasca educativa en la perspectiva del segle XXI. Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya, 13, 39-46. Disponible a: https://revistes.urv.cat/index.php/comeduc
Bennett, R. (1998). Investigando los estilos musicales. Akal.
Botella, A. M., i Marín, P. (2016). La utilización del musicomovigrama como recurso didáctico para el trabajo de la audición atenta, comprensiva y activa en educación primaria. Cuadernos de música, artes visuales y artes escénicas, 11(2), 213-235. Disponible a: https://roderic.uv.es/handle/10550/58594
Burnard, P. (2016). Rethinking ‘musical creativity’and the notion of multiple creativities in music. A O. Òdena (ed), Musical creativity: Insights from music education research (pp. 27-50). Taylor & Francis Group. Disponible a ProQuest Ebook Central: https://ebookcentral.proquest.com/lib/uab/detail.action?docID=823580.
Copland, A. (1994). Como escuchar la música. Fondo de Cultura Económica.
Droe, K. (2006). Music preference and music education: A review of literature. Update: Applications of Research in Music Education, 24(2), 23-32. Disponible a: https://journals.sagepub.com/home/upd
Giráldez, A. (coord.) (2015). De los ordenadores a los dipositivos móviles: Propuestas de creación musical y audiovisual. Barcelona: Graó. Disponible a través de: https://csuc-uab.primo.exlibrisgroup.com/permalink/34CSUC_UAB/1eqfv2p/alma991005782259706709
Gluschankof, C. (2017). Crear con la voz / crear con objetos e instrumentos: aspectos teóricos. A C.Gluschankof i J. Pérez-Moreno (eds), La música en Educación Infantil. Investigación y práctica (pp. 123-139). Madrid: Dairea.
Malagarriga, T. (2017). La creación musical en la etapa de educación infantil: propuestas prácticas. A C.Gluschankof i J. Pérez-Moreno (eds), La música en Educación Infantil. Investigación y práctica (pp. 141-150). Dairea.
Malagarriga, T., i Valls, A. (2003). La audición musical en la Educación Infantil. CEAC.
Paynter, J. (2000). Making progress with composing. British Journal of Music Education, 17(1), 5-31.
Rius, R. (2020). L'escolta musical: Jeanne Hersch i la miniatura d'eternitat. Compàs d'amalgama, 2, 64-67.
Schafer, R. M. (1965, 1969, 1975). El compositor en el aula / El nuevo paisaje sonoro / El rinoceronte en el aula. Un manual para el maestro de música moderno. Ricordi Americana.
Tranchefort, F. (2002). Guia de la música sinfónica. Alianza Editorial.
Vella, R. (2003). Sounds in space, sounds in time. Boosey & Hawkes Music Publishers Limited.
Wiggins, J. (1990). Composition in the Classroom: A Tool for Teaching. Reston. MENC.
Wuytack, J., & Boal-Palheiros, G. (2009). Audición musical activa con el musicograma. Eufonía: Didáctica de la música, 47, 43-55.
Aquesta assignatura utiliza sobretot programari relacionat amb l'escolta de la música, i concretament la plataforma Spotify.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 1 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |