Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500897 Enginyeria Química | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
És absolutament recomanable haver cursat i superat les assignatures de Balanços en enginyeria química i Cinètica química per matricular-se d'aquesta assignatura.
L'objectiu de l'assignatura de Reactors és que l'alumnat sigui capaç d'analitzar, avaluar, dissenyar i operar reactors químics ideals i homogenis d'acord a determinats requeriments, normes o especificacions.
1. BALANÇOS MOLARS
1.1 La velocitat de reacció
1.2 L'equació general del balanç molar
1.3 Reactors discontinus
1.4 Reactors de flux continu
2. DISSENY DE REACTORS ISOTERMS
2.1 Definició de conversió
2.2 Equacions de disseny per a reactors discontinus
2.3 Equacions de disseny per a reactors continus
2.4 Aplicació de les equacions de disseny a reactors de flux continu
2.5 Reactors en sèrie
2.6 Reaccions en fase gas
3. DISSENY DE REACTORS NO ISOTERMS EN ESTAT ESTACIONARI
3.1 El balanç d'energia
3.2 Operació adiabàtica
3.3 RCFP en estat estacionari amb bescanviador de calor
3.4 Conversió a l'equilibri en una operació adiabàtica
3.5 RCTA amb efectes de calor
4. DISSENY DE REACTORS NO ISOTERMS EN ESTAT NO ESTACIONARI
4.1 Balanç d'energia en estat no estacionari
4.2 Balanç d'energia en un RDTA
5. DISTRIBUCIONS DE TEMPS DE RESIDÈNCIA EN REACTORS QUÍMICS
5.1 Característiques generals
5.2 Mesura de la DTR
5.3 Característiques de la DTR
5.4 DTR en reactors ideals
5.5. Diagnòstic i resolució de problemes
6. REACTORS CATALÍTICS
6.1 Equació de disseny d'un reactor catalític de llit empacat
6.2 Caiguda de pressió en reactors catalítics
6.3 Desactivació del catalitzador
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals | 30 | 1,2 | 2, 3, 1, 5, 6, 7, 8 |
Seminaris de problemes | 15 | 0,6 | 2, 3, 1, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 9 | 0,36 | 2, 3, 1, 5, 6, 7, 8 |
Tipus: Autònomes | |||
Aprenentatge autònom de l'alumne | 70 | 2,8 | 2, 3, 1, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Aprenentatge col·laboratiu | 20 | 0,8 | 2, 3, 1, 4, 5, 6, 7, 8 |
Aprenentatge autònom de l'alumne: Consisteix en el treball individual de cada alumne i engloba: la resolució de problemes, la recerca d'informació, la lectura de llibres, articles i casos i l'estudi individual.
Aprenentatge col·laboratiu: Consisteix en la realització de treballs en grup sobre una part de l'assignatura, a indicació del professor.
Classes magistrals: Consisteix en l'exposició per part del professor. Es mostraran als alumnes els conceptes i tècniques bàsiques amb indicacions de com complementar i aprofundir l'aprenentatge de la matèria.
Seminaris de problemes: Els alumnes resoldran problemes relacionats amb els continguts exposats a les classes magistrals. Es preten fomentar la participació activa dels alumnes en aquestes activitats.
Tutories: Trobades de grups reduits d'alumnes amb el professor per aclarir dubtes, asesorar en la redacció d'informes, fer un seguiment dels treballs en grup o atendre a qualsevol qüestió específica. Podran ser presencials o virtuals.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen de síntesi | 60% | 4 | 0,16 | 2, 3, 1, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Prova de disseny de reactors | 25% | 2 | 0,08 | 2, 3, 1, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Treball de disseny de reactors | 15% | 0 | 0 | 2, 3, 1, 4, 5, 6, 7, 8 |
Avaluació
L'assignatura consta de les següents activitats d'avaluació:
Activitat A, prova de disseny de reactors, 25% sobre la qualificació final. Es realitzarà de forma presencial al mes de novembre.
Activitat B, treball sobre disseny de reactors, 15% sobre la qualificació final. Aquest treball es realitzarà en grup i s'haurà de presentar de forma escrita i en idioma anglès.
Activitat C, examen de síntesi, 60% sobre la qualificació final. Aquest examen es realitzarà de forma presencial al mes de gener.
Cal tenir en compte que l'activitat B no és recuparable.
El calendari de les activitats d'avaluació es donarà durant la primera setmana de classes i es farà públic a través del Campus Vitual i la web de l'Escola d'Enginyeria
El 85% de la qualificació final es podrà recuperar en un examen presencial amb teoria i problemes. En aquesta prova de recuperació, l'alumne s'examinarà de tota la matèria de l'assignatura.
Per a cada activitat d'avaluació, s'indicarà una data i hora de revisió en la que l'estudiant podrà revisar l'activitat amb el professor de forma virtual. Si l'estudiant no es presenta a aquesta revisió, no es revisarà posteriorment aquesta activitat.
Matrícules d'honor. Atorgar una qualificació de matrícula d'honor és decisió del professorat responsable de l'assignatura. La normativa UAB indica que les MH només es podran concedir a estudiants que hagin obtingut una qualificació final igual o superior a 9.0. Es pot atorgar fins a un 5% de MH del total d'estudiants matriculats.
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, es qualificaran amb un zero les irregularitats comeses per l'estudiant que puguin conduir a una variació de la qualificació d'un acte d'avaluació. Per tant, la còpia, el plagi, l'engany, deixar copiar, etc. en qualsevol de les activitats d'avaluació implicarà suspendre-la amb un zero. Les activitats d'avaluació qualificades d'aquesta forma i per aquest procediment no seran recuperables.
L'estudiant repetidor serà avaluat amb el mateix procediment que qualsevol altre estudiant.
1) H. Scott Fogler. Elementos de ingeniería de las reacciones químicas. Cuarta Edición, 2008. Pearson Educación.
2) O. Levenspiel. Ingeniería de las reacciones químicas. 1978. Editorial Reverté.
MS Office
Polymath 6.0
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 211 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 212 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 211 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 212 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 21 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |