Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500897 Enginyeria Química | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Tenir cursada l’assignatura Termodinàmica Aplicada
L'objectiu bàsic de l'assignatura és que l'alumne aprengui a seleccionar, analitzar i dissenyar diferents operacions de separació controlades per la transferència de matèria i la transmissió de calor.
Objectius específics de l'assignatura són els següents:
• Conèixer les diferents operacions de separació, els seus modes d'operació i possibles aplicacions.
• Comprendre els conceptes físics que constitueixen la base de cada operació estudiada.
• Plantejar i resoldre els mètodes de càlcul habituals i més il·lustratius
• Realitzar el disseny bàsic d'alguns equips de separació
1.- Introducció. Classificació de les operacions de separació. Equilibri entre fases.
2.- Destil·lació sobtada (flash)
2.1.- Mescles binàries. Mètodes de càlcul
2.2.- Mescles multicomponents. Mètodes de càlcul.
2.3.- Dimensionat d’equips.
3.- Rectificació
3.1.- Operació en múltiples etapes.
3.2.- Conceptes generals. Balanços de matèria i energia.
3.3.- Rectificació de mescles binàries
3.3.1.- Mètode de Lewis (Mètode de McCabe-Thiele)
3.3.3.- Mètode de Sorel
3.4.- Eficàcies d’etapa i eficàcia global.
3.5.- Rectificació de mescles multicomponents
3.5.1.- Mètodes ràpids (“short-cut”)
3.5.2.- Mètodes rigorosos.
3.6.- Destil.lació de mescles azeotròpiques.
4.- Destil.lació discontínua
4.1.- Destil·lació simple discontínua
4.2.- Rectificació discontínua. Modes d’operació.
5.-Disseny de columnes
5.1.- Disseny de columnes de plats.
5.2.- Disseny de columnes de rebliment (Alçada equilvalent a un plat teòric i unitat de transferència
6.-Absorció
6.1.- Conceptes generals d’absorció y desabsorció
6.2.- Absorció i desabsorció d'un component
6.3.- Absorció i desabsorció multicomponent
7.- Extracció líquid-líquid de mescles immiscibles
7.1.- Equips d’extracció.
7.2.- Aplicació del mètodes de McCabe i Kremser .
7.3.- Extracció líquid-líquid de mescles miscibles
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Absorció | 12 | 0,48 | 4, 2, 3 |
Columnes de rebliment | 10 | 0,4 | 4, 2, 3 |
Destil·lació discontínua | 12 | 0,48 | 4, 2, 3 |
Destil·lació sobtada | 10 | 0,4 | 4, 2, 3 |
Etapes d'equilibri | 5 | 0,2 | 4, 2, 3 |
Extracció líquid líquid | 14 | 0,56 | 4, 2, 3 |
Rectificació Multicomponent | 18 | 0,72 | 1, 4, 2, 3 |
Rectificació binària | 12 | 0,48 | 4, 2, 3 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi | 28 | 1,12 | 4, 3, 5, 6 |
Resolució de problema | 7 | 0,28 | 1, 4, 2, 3, 5, 6 |
Al llarg del curs es realitzaran classes magistrals a on s’introduiran els conceptes dels temes de l’assignatura. En cada tema s’introduiran exemples de càlcul o disseny i es donaran als alumnes problemes per realitzar a l’aula i a casa. Es realitzarà la resolució d'un problema a casa el qual serà avaluable.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen final | 40 | 4 | 0,16 | 1, 4, 2, 3, 5, 6 |
Prova de recuperació | 85 | 7 | 0,28 | 4, 3, 5, 6 |
Prova parcial 1: Separació Flash i Destil·lació binaria | 20 | 2 | 0,08 | 1, 4, 2, 3, 5, 6 |
Prova parcial 2: Destil·lació multicomponent i discontinua, absorció i disseny de columnes | 25 | 2 | 0,08 | 4, 3, 5, 6 |
Resolució problema | 15 | 7 | 0,28 | 1, 4, 2, 3, 5, 6 |
L’avaluació de l’assignatura es realitzarà mitjançant l’entrega d’un problema resolt (15 % de la nota) i 3 proves: 2 proves parcials (20 i 25 % de la nota cadascuna) i un examen final (40 % de la nota). Els alumnes que no superin l'assignatura mitjançant l’avaluació continuada tindran dret a un examen de recuperació que tindrà com a mínim un exercici de cadascuna de les tres proves efectuades. Es considerarà no avaluable (NA) si no s’ha presentat en un conjunt d'activit.ats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 60 % de la qualificació total de l'assignatura (és a dir, com a mínim una prova parcial i la prova final).
Per a cada activitat d’avaluació, s’indicarà un lloc, data i hora de revisió en la que es podrà revisar l’activitat amb el professorat. En aquest context, es podran fer reclamacions sobre la nota de l’activitat, que seran avaluades pel professorat responsable de l’assignatura. Si la persona interessada no es presenta a aquesta revisió, no es revisarà posteriorment aquesta activitat.
Matricules d’honor. Atorgar una qualificació de matrícula d’honor és decisió del professorat responsable de l’assignatura. La normativade la UAB indica que les MH només es podran concedir a estudiants que hagin obtingut una qualificació final igual o superior a 9.00. Es pot atorgar fins a un 5% de MH del total d'estudiants.
Sense perjudici d'altres mesures disciplinaries que s'estimin oportunes, es qualificaran amb un zero les irregularitats comeses que puguin conduir a una variació de la qualificació d'un acte d’avaluació. Per tant, la copia, el plagi, l’engany, deixar copiar, etc. enqualsevol deles activitats d’avaluació implicarà suspendre-la amb un zero. Les activitats d’avaluació qualificades d'aquesta forma i per aquest procediment no seran recuperables. Si es necessari superar qualsevol d'aquestes activitats d’avaluació per aprovar l'assignatura, aquesta assignatura quedarà suspesa directament, sense oportunitat de recuperar-la en el mateix curs. En aquest cas, la nota final de l’assignatura serà de zero.
- Wankat Ph.C. “Separation Process Engineering”. 2nd ed. Prentice-Hall (2007)
- Wankat Ph.C. “Separations in Chemical Engineering: Staged Operations”. Elsevier, N.Y. (1988).
- King C.J. “Procesos de separación”. Reverté, BCN (1980)
- Treybal R.E. “Mass Transfer Operations”. McGraw-Hill, N.Y. (1980)
- Coulson J.M. and Richardson J.F. “Chemical Engineering”. Pergamon Press (1971)
MS Office
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 211 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 212 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 211 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 212 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 21 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |