Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500897 Enginyeria Química | FB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha requeriments oficials per a aquest curs, però recomanem coneixements bàsics de dibuix tècnic.
L’objectiu de l’assignatura d’Expressió Gràfica és preparar l’alumnat envers la confecció i interpretació dels documents gràfics necessaris per a l’exercici de la seva activitat professional.
La descripció de peces mecàniques, esquemes d’instal·lacions de laboratoris i plantes industrials, etc.
Amb aquesta finalitat es pretén donar-li a conèixer els sistemes i tècniques de representació més adients a cada cas. S'introduiran els conceptes bàsics de dibuix, normalització i presentació
Es prestarà especial atenció a l’aplicació de les tècniques de representació assistides per ordinador, amb un desenvolupament paral·lel de les capacitats d’interpretació espacial.
Així s'introduirà a l'alumnat a la feina en dues dimensions amb el programari específic seleccionat (autocad) i se li proporcionaran eines i funcions per avançar en el coneixement del programari especificat.
Iniciació al treball en Autocad 2D.
Conceptes bàsics d’Autocad 2D. Conceptes generals. Menús. Ordres. Entitats. Ordres de visualització de pantalla. Ajuda del programa. Intercanvi de fitxers.
Ordres de dibuix i construcció. Ordres de dibuix i ordres de construcció d'entitats. Preparació del dibuix. Treball amb capes. Referència a entitats. Treball amb magnituds absolutes i relatives.
Ordres d’edició d’entitats. Edició d’entitats. Utilitats i ordres complementàries.
Eines i funcions per avançar en el coneixement d’Autocad 2D.
Textos, tramats, acotació i blocs. Definició de l’estil del text i creació de textos. Patrons de tramats. Definició de l’estil d’acotació i acotació de dibuixos. Creació i gestió de blocs.
Presentació de dibuixos. Espai paper. Creació de presentacions. Espai paper - espai model. Sortida a paper.
Conceptes bàsics de Dibuix i Geometria Descriptiva.
Conceptes bàsics de geometria plana. Estructura de l’espai, tangències. Normalització i criteris de presentació.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes Magistrals | 12 | 0,48 | 2, 5, 7 |
Tipus: Supervisades | |||
Resolució de pràctiques | 20 | 0,8 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 6, 8 |
Tutories i Campus Virtual | 3,5 | 0,14 | 1, 2, 5, 7 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi, Recerca de documentació i Resolució de pràctiques | 38 | 1,52 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8 |
Es pretén formar l’alumnat mitjançant la realització de un treball majoritàriament de tipus pràctic per tal d’enfrontar l’alumne o alumna a la resolució dels problemes específics que pot plantejar la comprensió i representació de elements gràfics.
Es reforça la formació amb unes classes magistrals per tal d’orientar l’alumnat pel camí adequat i amb un seguiment continuat per part del professorat de les pràctiques realitzades al taller i al seu treball autònom.
La comunicació entre l'alumnat i el professorat fora dels horaris de classe es realitzarà a través Campus virtual de la UAB.
Les comunicacions que realitzi el professor, tant d'interès general per a l'alumnat com d'interès particular per a un alumne o alumna concret es realitzaran a través del Campus virtual o del correu electrònic corporatiu de la UAB.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Lliurament de les pràctiques realitzades i proposades al taller al llarg del curs. Valor global entre el 40% i el 60%. | 40% a 60 % | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 6, 8 |
Proves consistents en la resolució de practiques individuals realitzades al llarg del curs. Valor global entre el 40% i el 60%. | 40% a 60% | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 6, 8 |
Per tal de superar l’assignatura, l’alumna o alumna haurà de poder demostrar que ha adquirit les capacitats suficients per tal d’utilitzar de forma eficient el programa informàtic requerit (AutoCAD), així com haver adquirit les capacitats suficients per interpretar i realitzar plànols i esquemes bàsics tant en representació dièdrica com en volums tridimensionals, i ser capaç de fer les presentacions d’aquets de forma adequada segons les normalitzacions requerides. Es valoraran les pràctiques realitzades al taller i les fetes per l’alumnat a casa de tal manera que es premií el treball continuat i el seguiment puntual de les classes, tallers i pràctiques. Procés i activitats d’avaluació programades Es farà avaluació única. L’assignatura consta de les activitats d’avaluació següents: Activitat 1: Lliurament complet de totes les pràctiques. 50% sobre la qualificació final Activitat 2: Prova individual del Temari complet. 50% sobre la qualificació final
|
Procés de recuperació
El/la estudiant que no superi l’assignatura amb la avaluació regular pel sistema descrit anteriorment tindrà opció a un examen de recuperació global en el que haurà d’examinar-se del temari complet del curs. En aquest cas l’estudiant aprovarà obtenint una qualificació mínima de 5 sobre 10 a la prova global de recuperació.
El/la estudiant es pot presentar a la recuperació sempre que s’hagi presentat a un conjunt d’activitats que representin un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l’assignatura.
Procediment de revisió de les qualificacions
Per a cada activitat d’avaluació, s’indicarà un lloc, data i hora de revisió en la que l'alumnat podrà revisar l’activitat amb el professor. En aquest context, es podran fer reclamacions sobre la nota de l’activitat, que seran avaluades pel professor responsable de l’assignatura. Si l'alumne o alumna no es presenta a aquesta revisió, no es revisarà posteriorment aquesta activitat.
Qualificacions Matricules d’honor. Atorgar una qualificació de matricula d’honor es decisió del professorat responsable de l’assignatura. La normativa de la UAB indica que les MH nomes es podran concedir a estudiants que hagin obtingut una qualificació final igual o superior a 9.00. Es pot atorgar fins a un 5% de MH del total d'estudiants matriculats. El no lliurament de almenys el 90 % de les pràctiques implicarà la qualificació de “No avaluable”. La no assistència a alguna de les proves individuals implicarà la qualificació de “No avaluable”. La qualificació de les pràctiques no lliurades serà de 0. Irregularitats per partde l’estudiant, còpia i plagi "Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, es qualificaran amb un zero les irregularitats comeses per l'estudiant que puguin conduir a una variació de la qualificació d'un acte d'avaluació. Per tant, copiar o deixar copiar una pràctica o qualsevolaltra activitat d'avaluació implicarà suspendre-la amb un zero, i si és necessari superar-la per aprovar, tota l'assignatura quedarà suspesa. No seran recuperables les activitats d'avaluació qualificades d'aquesta forma i per aquest procediment, i per tant l'assignatura serà suspesa directament sense oportunitat de recuperar-la en el mateix curs acadèmic."
Avaluació dels estudiants repetidors El sistema d’avaluació de l’assignatura pels estudiants a partir de la segona matricula serà la mateixa que per a la resta d’estudiants llevat de l’exigència d’haver-se presentat a un conjunt d’activitats que representin un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l’assignatura per poder accedir a la prova de recuperació. Per tant, els estudiants a partir de segona matricula podran fer la prova de recuperació encara que no hagin realitzat cap de les activitats previstes en avaluació regular. |
MONTAÑO DE LA CRUZ, Fernando. Autocad 2022. Manual imprescindible. Anaya Multimedia.
Qualsevol altre dels manuals i guies existents al mercat publicats sobre la darrera versió del programa, que comprengui l’ensenyament 2D i 3D pot ser bo com ajuda a l’alumnat per a recolzar les explicacions donades a classe.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 211 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 212 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 213 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 21 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |