Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500897 Enginyeria Química | FB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No s'estableix cap prerequisit.
Seria bo que l'estudiant conegués els conceptes de nombre racional, real i complex, polinomi i variables dependents i independents. També és aconsellable que conegui algun mètode de resolució de sistemes d'equacions lineals, trigonometria bàsica i figures geomètriques elementals. Bàsicament tenir clares les nocions de matemàtiques de primer i segon de batxillerat.
1. Ser capaç d'utilitzar amb fluidesa el llenguatge propi del Càlcul Infinitesimal i l'Àlgebra bàsica, principalment lineal.
2. Assolir els coneixements teòrics del Càlcul i l'Àlgebra, i les implicacions geomètriques més immediates.
3. Saber aplicar els mètodes del Càlcul a problemes de la Ciència i la Tècnica, fent èmfasi en les equacions i la seva resolució.
1- Nombres reals. Valor absolut. Desigualtats.
2- Els nombres complexos.
3- Funcions d'una variable real. Propietats generals. El pla i gràfiques. Funcions elementals. Límits i continuïtat.
4- Derivació. Propietats algebraiques i geomètriques. Optimització. Formula de Taylor. Aplicacions.
5- Integració. Càlcul de primitives. Relacions (Equacions) diferencials bàsiques. Aplicacions.
6- L'espai R^n. Transformacions lineals i simetries. Matrius. Determinants. Sistemes d'equacions lineals. Aplicacions.
7- Espais vectorials.
8- Diagonalització de matrius. Aplicacions.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes de problemes | 23 | 0,92 | 5, 4, 7, 8 |
Classes de teoria | 45 | 1,8 | 5, 4, 6, 8 |
Tipus: Supervisades | |||
Seminaris | 8 | 0,32 | 1, 6, 7, 9 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi dels conceptes bàsics de la teoria | 68 | 2,72 | 1, 5, 4, 6 |
Preparació de les avaluacions | 27 | 1,08 | 5, 4, 7, 9 |
Resolució dels problemes | 45 | 1,8 | 1, 5, 4, 6 |
Classes de teoria. Els coneixements científics i tècnics propis de l'assignatura s'exposaran en aquestes classes.
Classes pràctiques (de problemes). Es treballaran els coneixements científics i tècnics exposats a les classes de teoria per completar la seva comprensió i aprofundir en els conceptes treballats.
Seminaris. Els alumnes han de treballa de forma autònoma a l'aula, en grup i assistits pel professor quan calgui.
L'assignatura disposarà d'un espai a l'Aula Moodle, dins la plataforma del Campus Virtual de la UAB, en la qual l'alumne podrà trobar tot el material del curs.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Primer Parcial P1 | 40% | 3 | 0,12 | 3, 2, 5, 6, 7, 8 |
Proves de seminaris S | 20% | 3 | 0,12 | 5, 6, 8, 10, 9 |
Segon Parcial P2 | 40% | 3 | 0,12 | 1, 4, 6, 7, 8 |
Es faràn dues proves d'avaluació en les dates que fixara la coordinació, en les que els alumnes hauran de resoldre exercicis semblants als que s'hagin anat treballant a les classes. D'aquestes avaluacions l'alumne n'obtindrà dues notes P1 i P2 sobre 10 punts cada una. Les qüestions i exercicis seran del mateix estil i dificultat dels proposats a les llistes de problemes.
Es faran seminaris avaluables. La nota dels seminaris, S, serà també entre 0 i 10.
La nota del curs s'obté per la fórmula:
Q=0.4·(P1+P2)+0.2·S.
Si Q és més gran o igual que 5, l'assignatura està aprovada. En cas contrari hi haurà la possibilitat de fer un altre examen global de recuperació (en data també a fixar per la coordinació) en que s'obtindrà una nota R. La nota de la segona convocatòria es calcularà amb la fórmula:
Q'= màxim[0.4·(P1+P2), 0.8 R]+0.2·S.
Noteu que les puntuacions obtingudes als seminaris no són recuperables.
En cas de no tenir puntuació P1, ni P2, ni R, l'alumne tindrà un "no avaluable". En cas contrari es posarà a l'expedient la qualificació Q'.
1. S.L. Salas, E. Hille. 'Calculus' Vol. 1, Ed. Reverté, 2002.
2. R. G. Bartle, D.R. Shebert. Introducción al Análisis Matemático de una variable. 2a ed. Limusa. ISBN: 978-968-18-5191-0. 1996.
3. J.M. Ortega Aramburu. Introducció a l’Anàlisi Matemàtica. 2a ed. Manuals de la Universitat Autònoma de Barcelona. 2002.
4. M. Spivak. Calculus Third Edition. Cambridge University Press. 2006.
5. S.I. Grossman. Álgebra lineal con aplicaciones. McGraw-Hill, 1991.
6. E. Steiner. Matemáticas para las ciencias aplicadas. Ed. Reverté, 2005.
No farem servir cap software especial.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 211 | Català | anual | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 212 | Català | anual | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 211 | Català | anual | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 212 | Català | anual | matí-mixt |
(TE) Teoria | 21 | Català | anual | matí-mixt |