Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2503998 Filologia Catalana: Estudis de Literatura i Lingüística | OB | 3 |
2504380 Estudis d'Anglès i Català | OT | 3 |
2504380 Estudis d'Anglès i Català | OT | 4 |
2504388 Estudis de Català i Espanyol | OT | 3 |
2504388 Estudis de Català i Espanyol | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
És recomanable haver cursat Fonologia Catalana
Identificar els processos morfològics de la llengua catalana
1. Lèxic i estructura morfològica. Al·lomorfia
2. Categories flexives. Flexió nominal i flexió verbal. Variació dialectal
3. Cliticització. Restriccions i variació
4. Derivació: sufixació i prefixació. Límits entre la derivació i la composició.
5. Composició. Altres processos de formació de mots
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
explicació del temari i discussió de problemes | 45 | 1,8 | 1, 4, 5, 6, 7, 8, 10 |
Tipus: Supervisades | |||
pràctiques d'aula i resolució de problemes | 45 | 1,8 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
Tipus: Autònomes | |||
estudi i lectura de textos específics | 54 | 2,16 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 11, 12 |
Explicació del temari i discussió de problemes
Pràctiques d'aula i resolució de problemes
Estudi i lecxtura de textos específics
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
examen final | 50% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
exercicis puntuats | 40% | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
pràctica addicional | 10% | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
1. Examen final (50%)
2. Exercicis punturats (40%)
3. Pràctica addicional (10%)
La nota final de l'assignatura serà la suma (ponderada) de les puntuacions obtingudes en cada activitat, la qual haurà se ser com a mínim 5. Després de cada prova, hi haurà sempre un procediment de revisió del resultat.
L'assignatura serà "no avaluable" quan no s'hagi fet la prova final.
Només tindran accés a la recuperació els estudiants que hagin obtingut com a mínim un 3,5 de la nota global i hagin estat avaluats en un mínim de 2/3 parts de la qualificació de l'assignatura. Només es podrà recuperar l'examen final i la nota màxima serà 5.
Els errors de normativa penalitzaran en la forma que s'estableixi per a cada activitat.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de l’assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l’alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura. També s'indicarà el continut i la modalitat dels diversos exercicis i proves. En cas de canvi de modalitat docent per raons sanitàries, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l’assignatura i en les metodologies docents.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. Si es produeixen diverses irregularitats en els actes, la qualificació final d’aquest assignatura serà zero.
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Teams, assegurant que tot l’estudiantat hi pot accedir.
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la
UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Teams, assegurant que tot ’estudiantat hi pot accedir.
Els estudiants que hagin sol·licitat i concedit l'avaluació única hauran de fer l'examen final escrit comú per a tots els estudiants (50%) a més d'una prova oral que consistirà en 2 preguntes, una de teòrica i l'altra de pràctia sobre qualsevol dels temes o exercicis fets a classe (25% + 25% = 50%)
Bibliografia bàsica:
Mascaró, Joan (1986) Morfologia. Barcelona: Enciclopèdia Catalana.
Solà, J., M-R. Lloret, J. Mascaró i M. Pére-Saldanya (eds.) (2002) Gramàtica del Català Contemporani. vol.I. Barcelona: Empúries.
Fabra, Pompeu (1956) Gramàtica catalana. Barcelona: Teide.
Institut d'Estudis Catalans (2016) Gramàtica de la llengua catalana.
Bibliografia complementària:
Bonet, Eulàlia i Maria-Rosa Lloret (1998) Fonologia catalana. Barcelona: Ariel.
Fábregas, Antonio (2013) La morfologia. El análisis de la palabra compleja. Madrid: Síntesis
Pérez-Saldanya, M., M. Gifre i J. Todolí (2004) Morfologia Catalana. Barcelona: UOC.
...
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |