Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500000 Estudis Socioculturals de Gènere | OT | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Per cursar aquesta assignatura, és aconsellable haver superat tots els crèdits del primer i segon curs del grau.
És necessari tenir la capacitat de llegir en anglès texts acadèmics i d’altra índole per poder superar l’assignatura.
L'objectiu d'aquesta assignatura és l'estudi i l'anàlisi del sistema de gènere del Japó, Corea del Sud i la Xina, que estructura la societat d'acord amb les relacions desiguals entre homes i dones Aquesta desigualtat té formes múltiples tant en la seva manifestació com en la seva assumpció. Estudiarem l'impacte de gènere a l'àmbit polític, econòmic i social des d'una perspectiva sociohistòrica, centrant-nos en la posició social de les dones.
El contingut del curs se centrarà en l'estudi de les societats del Japó, Corea del Sud i la Xina des d'una perspectiva de gènere. El gènere és una categoria analítica que es refereix a un sistema que estructura una societat a partir de relacions desiguals entre homes i dones. Aquesta desigualtat es manifesta i assumeix de múltiples i diverses formes perquè la variable de gènere és transversal a les articulacions socials. Per tant, el nostre enfocament de la societat d'Àsia Oriental també tindrà en compte altres aspectes socials i una perspectiva sociohistòrica. Així, podrem estudiar la situació social de les dones i les relacions de gènere en cadascun dels tres països, així com els punts de connexió i similitud entre ells.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques i anàlisis de texts | 50 | 2 | |
Tipus: Supervisades | |||
Pràctiques | 10 | 0,4 | |
Tipus: Autònomes | |||
Treball individual i estudi | 75 | 3 |
Per a aconseguir els objectius establerts, aquesta assignatura inclou tant classes teòriques com pràctiques. L' estudiantat ha d'estar al corrent de les notícies i informació publicades al Campus Virtual / Moodle.
Totes les dates límit de les activitats s'indicaran al campus vritual i han de ser estrictament respectades.
La càrrega de treball dels estudiants consisteix principalment en debats i discussions, veure documentals, cerques de documentació, tasques de lectura, tasques escrites i examen.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Dos Proves d' avaluació | 35% (x2) | 3 | 0,12 | 1, 2, 4, 3, 5, 6 |
Practiques | 35% | 12 | 0,48 | 3, 6 |
L'alumnat ha de proporcionar evidències del seu progrés completant tasques i exàmens. Les dates límit de les tasques s'indicaran en el campus virutal amb antelació a la entega de les activitats
1) Dos proves d'avaluació : 35% (x2) de la nota final
2) Pràctiques: 30% de la nota final
Els criteris d'avaluació se centraran en la capacitat del grup per a analitzar els signes socials de gènere a partir de l'aplicació dels coneixements adquirits durant el procés d'estudi. Es donarà importància al desenvolupament teòric dels arguments presentats, a l'evidència de la capacitat d'anàlisi social, a l'articulació d'arguments individuals ben estructurats basats en l'exactitud i la capacitat crítica, i a l'ús precís de fonts bibliogràfiques.
Avaluació única:
1) Dos proves d'avaluació: 35% (x2) de la nota final
2) Treball: 30% de la nota final
Altres consideracions
La informació sobre l’avaluació, el tipus d’activitat d’avaluació i el seu pes sobre l’assignatura és a títol informatiu. La professora responsable de l’assignatura la concretarà en començar-ne a impartir la docència.
Revisió
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta, la docent comunicarà per escrit una data i hora de revisió. La revisió de les diverses activitats d’avaluació s’acordarà entre la docent i l’estuditat.
Recuperació
Podran accedir a la recuperació l' estudiant que s’hagi presentat a activitats el pes de les quals equivalgui a un 66,6% (dos terços) o més de la qualificació final i que hagin tret una qualificació mitjana ponderada de 3,5 o més.
L'estudiant es presentarà exclusivament a les activitats o proves no presentades o suspeses. En cap cas es podrà recuperar nota mitjançant una prova final equivalent al 100% de la nota.
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta de l’assignatura, la docent comunicarà per escrit el procediment de recuperació. La docent pot proposar una activitat de recuperació per a cada activitat suspesa o no presentada o pot agrupar diverses activitats en una de sola.
Consideració de “no avaluable”
S’assignarà un “no avaluable” quan les evidències d’avaluació que hagi aportat l’estudiantat equivalguin a un màxim d’una quarta part de la qualificació total de l’assignatura.
Irregularitats en les activitats d’avaluació
En cas d’irregularitat (plagi, còpia, suplantació d’identitat, etc.) en una activitat d’avaluació, la qualificació d’aquesta activitat d’avaluació serà 0.En cas que es produeixin irregularitats en diverses activitats d’avaluació, la qualificació final de l’assignatura serà 0.
S’exclouen de la recuperació les activitats d’avaluació en què s’hagin produït irregularitats (com ara plagi, còpia, suplantació d’identitat). Es considera com a "còpia" un treball que reprodueix tot o gran part del treball d'un/a altre/a company/a, i com a "plagi" el fet de presentar part o tot un text d'un autor com a propi, és a dir, sense citar-ne les fonts, sigui publicat en paper o en forma digital. En el cas de còpia entre dos estudiants, si no es pot saber qui ha copiat qui, s'aplicarà la sanció a ambdós.
Més informació: https://www.uab.cat/web/estudiar/grau/informacio-academica/avaluacio/en-que-consisteix-l-avaluacio-1345662177201.html
La bibliografia obligatòria i complementària s'especificarà al programa se l’assignatura.
En aquesta assignatura no es fa servir cap programari
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 1 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 2 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |